AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Hva tror dere egentlig skjer? Vil alt bli muslimsk? Eller vil landene reise seg? Jeg er redd så lenge mennesker eksisterer så blir det ikke fred vi er alt for opptatt av hvordan andre lever og bare en ting er riktig. Den som ikke lever som du mener er ritkig skal steraffes. synes også det er veldig rart å tenke på at i fine land så er det så masse elendighet...altså fattigdom, dårlig kvinnesyn. Kanskje jeg bare ikke merker det fordi jeg er norsk? Jeg har veldig lyst til å flytte dit egentlig, hvis det hadde vært bedre betalt, og gått for å være mer trygt for en kvinne. Jeg kan ikke skjønne at "alle" har det vondt der. Og jeg vet ikke om det stemmer. Jeg er bare så sykt nysgjerrig på hvotdan folk egentøig har det der. Alle vil jo til Norge. Jeg synes norge er fint for jobb. Ellers er det ganske stivbeint og kjedelig. Anonymkode: 1cfd4...cb4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Islam har vært som kreft i 1400 år. Ingen nyskapning, bare krig og uro. Et godt eksempel er Israel hvor de har bygget et teknologisk overlegent demokrati omringet av "fiender". Til tross for at de muslimske landene rundt har hatt samme ressurser, så er de så opptatt av å krige og hate at de vil for alltid være nede i gjørma. Islam kan ikke bli sekulert. Skal muslimske land fungere like bra som vesten må islam i stor grad fjernes. Anonymkode: 6b3b8...d79
BiancaH96 Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Fred i midtøsten er nok like aktuelt som snøstorm i helvete.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Jeg tror nå ikke de fleste i muslimske land har det så ille, for de fleste er jo temmelig overbevist selv og enige i mye av det som gjøres. Det er også en del av problemet, men er du en dypt religiøs, heterofil iraker har du det sikkert ganske greit så sant det ikke skytes mot deg. Det handler jo om hva man har av forventninger til livet også. De fleste afrikanere som lever i kummerlige forhold er tross alt temmelig fornøyde i hverdagen de også. Livet inneholder flere skuffelser og mer lidelse enn vårt, men de fleste tilpasser seg. Selv kvinner som er vant til å behandles jævlig har det vel stort sett okay nok fordi de ikke ser på den friheten kvinner i Vesten stort sett har som noe de selv kan oppnå. Eller knapt vet om den. Eller ikke ønsker den fordi de helt fra spedbarnsalder av er blitt dyttet inn i en så underdanig rolle som de har. De som derimot sliter mest i Midtøsten er jo minoriteter av alle typer. Religiøse minoriteter, seksuelle minoriteter, etniske minoriteter. "Alle" i Midtøsten har det definitivt ikke vondt, men de som faller utenfor i en del land i Midtøsten (og forsåvidt mange andre steder også) har det også så uendelig mye verre enn vi er vant til her. Jeg ville hatt det fryktelig der, fordi jeg med min vestlige "Frihet og kjærlighet og det finnes ingen gud"-personlighet hadde risikert å bli kuttet opp i tusen biter allerede første uken. Men velstand, frihet etc. har ikke nødvendigvis så mye å si for lykkefølelsen for de som først passer inn i rammene i det samfunnet de bor i. Greit nok at nordmenn jevnt over visst er blant verdens lykkeligste, litt betyr selvfølgelig demokrati, likestilling, velstand og slikt, men avstanden ned til langt fattigere og mer lukkede land er ikke så stor som man skulle tro. Hva gjelder islam synes jeg dessverre det er fryktelig vanskelig å spå. Jeg tror aldri islam vil ta over verden, men jeg tror absolutt det blir verdens største religion etter hvert. Og der islam begynte som en ganske progressiv religion sammenlignet med datidens kristendom har den rent teologisk tilsynelatende stått ganske stille i 1400 år. Kristendommen har sakte, men sikkert, fulgt sånn noenlunde med i tiden, selv om jeg som bortskjemt sosialliberal ateist selvfølgelig godt kan sitte her og si at den burde være enda raskere. Kristendommen har faktisk forandret seg voldsomt, i hvert fall her i Vesten. Islam har i de fleste land (men det finnes unntak der også) ikke gjort det. Anonymkode: a5a01...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå