Gå til innhold

Venninnen hans misliker meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært sammen med min samboer i flere år. Jeg flyttet fra hjembyen min til hans by og ble tatt godt i mot av mange av hans venner. Nå har vi etterhvert fått flere felles venner og vennepar som jeg er veldig glad i.

Men en god venninne av ham som han har hatt siden ungdomstiden liker meg ikke. I det hele tatt. Jeg vet at hun later som, men han har blant annet fortalt meg at hun sier nedlatende ting om meg. Som når gjengen har vært ute og jeg ikke har kunnet vært med, så har hun sagt "ikke gå hjem tidlig denne ene gangen *mitt navn* ikke er med da, i kveld er endelig gjengen bare sånn som før".

Tidligere har hun klikket fullstendig på meg på fylla, uten å egentlig forklare hvorfor. Hun ropte bare ut alt som hun tydeligvis ikke likte ved meg. Tenkte først at hun var sjalu eller noe slikt, men hun har selv samboer som det ser ut til å gå bra med, så jeg velger å tvile på det.

Samboeren min har sagt etter flere av disse episodene at han vil droppe henne, fordi han ser at jeg blir lei meg når episodene skjer. Men hun er "lederen" av gruppen deres (helt tydelig, den som samler flokken), og jeg er redd for at han og vi dermed ville mistet flere gode venner. Etter den gangen hun skjelte meg ut snakket han ikke med henne på veldig lenge, og jeg kjente at det gnagde på samvittigheten min. Han hadde minimalt med kontakt med de andre vennene sine også, sikkert fordi de valgte side. Så jeg snakket med henne, sa at det var veldig sårende, hun sa det var fyllesnakk og at hun ikke mente det, jeg tilga og ba samboeren min om å skvære opp også.

Jeg tenkte etterpå at dette får jeg bare leve med. Men hver eneste gang hun og jeg sammen er med på noe, så kjenner jeg ordentlig på kroppen at hun virkelig misliker meg. Og det er utrolig ubehagelig, og jeg blir litt satt ut. Jeg er vanligvis en ganske godt likt person, har ingen uvenner. 

I starten tenkte jeg at det handler om at deres gjeng får være som før av og til, og at jeg kan være med nå og da, og ikke trenge meg på. Men etterhvert har det blitt en stor gjeng med vennepar og nye kjærester inne i bildet, som tilsynelatende blir godtatt. Men ikke jeg. Aldri, tydeligvis. Eller kanskje jeg bare blir påvirket av den første episoden hvor hun skjelte meg ut. Jeg bare kjenner at ting ikke er helt riktig. 

Jeg er ekstemt dårlig på å håndtere slikt drama, og aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne. Jeg har aldri vært i denne typen gjeng før jeg møtte samboeren min heller, eller hatt særlig mange venninner. Har alltid bare komt overens med de fleste, uten å ha en gjeng på denne måten. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil jo ikke melde meg helt ut av vennegjengen som jeg føler også har blitt litt "mine". Jeg føler også det er rart om jeg skal melde meg helt ut av dette, og at jeg skal dra ut hver gang samboeren vil invitere på besøk og hun er med. Da er det jo jeg som oppfører meg som en dramaqueen. Men situasjonen er bare veldig slitsomt og tyngende.

Er det noen her inne som har vært borti lignende eller har noen råd?

Anonymkode: 05de8...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oppfordre samboeren din til å ta kontakt med kameratene sine og å treffe de uten hun vanskelige venninnen.

Anonymkode: f7066...d73

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppfordre samboeren din til å ta kontakt med kameratene sine og å treffe de uten hun vanskelige venninnen.

Anonymkode: f7066...d73

Takk for tips, men de treffes slevsagt uten henne også. Og vi drar på besøk til vennepar i gjengen bare oss to. 

Men hvis alle skal samles i bursdager, fester eller andre sammenkomster er hun jo der, hadde han begynt å droppe henne så hadde nok folk spurt henne hva som skjer, og det hadde på en eller annen måte blitt min feil, hvis du skjønner. Hennes meninger påvirker deres. Så jeg ser ikke helt at det er et alternativ å droppe henne, for det ble katastrofe sist han gjorde det. Er ikke helt det jeg vil heller, vil heller finne en måte å leve med det på, å takle det. Eller kanskje en måte å inngå en samtale med henne om dette på, selv om jeg syns det høres veldig skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ikke det signaliserer at hun misliker deg fordi hun sier til kjæresten din at han ikke får gå hjem så tidlig når de endelig er ute hele den "vanlige gjengen" igjen. Det er noe man sier fordi man hygger seg og syntes det er fint at alle samles igjen og ikke vil ende det etter bare en time liksom fordi en i gruppa er "kjip" og må hjem til kjæresten.
Tenker at du nok lar deg påvirke av den ene gangen hun skjelte deg ut - og det var bra at typen din kuttet kontakten med hun en periode i etterkant av dette og at du konfronterte hun.
Så lenge hun ikke har noen grunn til å mislike deg som du er kjent med, så er det hennes problem om hun vil være falsk.
Tenker at det beste for deg er å late som ingenting, føl deg velkommen, og snakk til hun og de andre hyggelig, lat som at du ikke engang har registrert at hun misliker deg, og henvend deg mer til de andre i gjengen når du er med de ut så hun kan se at andre liker deg , og føler seg dum av det :)

Anonymkode: 2b79d...0e6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du beskriver henne som en leder i gruppen, og utifra oppførselen hennes er hun nok ikke så selvsikker som hun fremstår. Kanskje hun føler seg truet av deg på en eller annen måte? Det er jo rart at andre som er nye i gruppen blir godt mottatt av henne og at hun selv har samboer, og at du da ikke blir godtatt. Og ettersom du blir akseptert av alle de andre i gruppen så regner jeg med at det ikke er deg og oppførselen din som er problemet. Det er jo ikke noe du får gjort med dette annet enn å heve seg over det og prøve å ikke la det gå inn på deg, diskré unngå henne når dere alle er samlet. Eller du kan ha en mer konfronterende samtale med henne og finne ut hva problemet hennes er, men usikker på hva godt det skal føre med seg.

Anonymkode: 26bfd...379

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er lederen i flokken og gjør dette for å befeste sin makt.

Kjæresten din bør si direkte til henne at hun ikke kan drive og bestemme over voksne folk og at dere to vil ta avstand fra henne hvis hun fortsetter. 

Anonymkode: 3116d...001

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du spurt kjæresten din om hun har vært interessert i han tidligere? Det kunne forklart rivaliseringen.

Anonymkode: 09c92...bef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en slitsom «venninne»! 

Jeg føler med deg og har vært borti lignende. Jeg løste det med «kill it with kindness» rundt henne. Når du har sjarmert alle rundt henne, vil hun innse at det er hun som er dum og barnslig. Du må selvsagt fortsette å være grei mot henne også. De andre vil etterhvert ta deg i forsvar. 

Å analysere dama, har ingen hensikt, med mindre du vil leke psykologen hennes. 

Lykke til❤️

Anonymkode: f9683...675

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun har samboer og det ser ut som de har det bra, så betyr ikke det at hun ikke kan være intressert i din mann. Veldig merkelig at hun er så hyggelig mot de andre nye som kommer inn i gjengen, men ikke deg. Ikke mye hyggelig for deg dette,og ikke bare å overse hver gang. 

Skulle hun komme med flere trasige kritikk, Så bør mannen din kutte henne ut. Hørte ikke de andre hva hun sa til deg sist hun kritiserte deg da? 

Skjønner at det blir vanskelig når det kommer til bursdager og andre fester som inkl.alle vennene da. 

Kanskje hun føler seg truet som en over sa. Kanskje hun føler at du er penere henne og godt likt generelt.... Kanskje hun er litt svak for mannen din.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dritt har hun slengt om deg? Ser ingenting. Hva kjeftet hun for og hva sa hun?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud for ei megge. Er hun 14?  Og hvorfor skal voksne folk være redd for at de voksne vennene tar "meggas" side? Det sier jo mer om dem.. De har da vel egne meninger håper jeg? Hva skal du med dårlige personer i livet ditt? Kvitt deg med grums, du har ett liv, du er voksen og bestemmer selv! 

Anonymkode: 06866...d02

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med min samboer i flere år. Jeg flyttet fra hjembyen min til hans by og ble tatt godt i mot av mange av hans venner. Nå har vi etterhvert fått flere felles venner og vennepar som jeg er veldig glad i.

Men en god venninne av ham som han har hatt siden ungdomstiden liker meg ikke. I det hele tatt. Jeg vet at hun later som, men han har blant annet fortalt meg at hun sier nedlatende ting om meg. Som når gjengen har vært ute og jeg ikke har kunnet vært med, så har hun sagt "ikke gå hjem tidlig denne ene gangen *mitt navn* ikke er med da, i kveld er endelig gjengen bare sånn som før".

Tidligere har hun klikket fullstendig på meg på fylla, uten å egentlig forklare hvorfor. Hun ropte bare ut alt som hun tydeligvis ikke likte ved meg. Tenkte først at hun var sjalu eller noe slikt, men hun har selv samboer som det ser ut til å gå bra med, så jeg velger å tvile på det.

Samboeren min har sagt etter flere av disse episodene at han vil droppe henne, fordi han ser at jeg blir lei meg når episodene skjer. Men hun er "lederen" av gruppen deres (helt tydelig, den som samler flokken), og jeg er redd for at han og vi dermed ville mistet flere gode venner. Etter den gangen hun skjelte meg ut snakket han ikke med henne på veldig lenge, og jeg kjente at det gnagde på samvittigheten min. Han hadde minimalt med kontakt med de andre vennene sine også, sikkert fordi de valgte side. Så jeg snakket med henne, sa at det var veldig sårende, hun sa det var fyllesnakk og at hun ikke mente det, jeg tilga og ba samboeren min om å skvære opp også.

Jeg tenkte etterpå at dette får jeg bare leve med. Men hver eneste gang hun og jeg sammen er med på noe, så kjenner jeg ordentlig på kroppen at hun virkelig misliker meg. Og det er utrolig ubehagelig, og jeg blir litt satt ut. Jeg er vanligvis en ganske godt likt person, har ingen uvenner. 

I starten tenkte jeg at det handler om at deres gjeng får være som før av og til, og at jeg kan være med nå og da, og ikke trenge meg på. Men etterhvert har det blitt en stor gjeng med vennepar og nye kjærester inne i bildet, som tilsynelatende blir godtatt. Men ikke jeg. Aldri, tydeligvis. Eller kanskje jeg bare blir påvirket av den første episoden hvor hun skjelte meg ut. Jeg bare kjenner at ting ikke er helt riktig. 

Jeg er ekstemt dårlig på å håndtere slikt drama, og aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne. Jeg har aldri vært i denne typen gjeng før jeg møtte samboeren min heller, eller hatt særlig mange venninner. Har alltid bare komt overens med de fleste, uten å ha en gjeng på denne måten. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil jo ikke melde meg helt ut av vennegjengen som jeg føler også har blitt litt "mine". Jeg føler også det er rart om jeg skal melde meg helt ut av dette, og at jeg skal dra ut hver gang samboeren vil invitere på besøk og hun er med. Da er det jo jeg som oppfører meg som en dramaqueen. Men situasjonen er bare veldig slitsomt og tyngende.

Er det noen her inne som har vært borti lignende eller har noen råd?

Har opplevd det samme, men hos oss var det vennegjengen hans som var problemet. Eller det er jo stort sett jentene sammen som lager drama. Når jeg en sjelden gang var alene med gutta var de kjempe hyggelige, men sammen med damene sine turte ingen å prate med meg.

Jeg ble utfryst i 2 år av disse jentene i vennegjengen. De gangene jeg ble med på aktiviteter og arrangement var det ingen som pratet med meg. De svarte eventuelt kort og snudde seg mot andre igjen. Andre ganger ble jeg gjort narr av høyt fra ei mens flere andre jenter fniste med. Jeg har fått meldinger med fritt tilsendt om jeg ikke var tilstede for å høre også.

De gangene jeg unnlot å være med på ting så fikk samboeren min "hvor er xx, ååå så syns at hun ikke kunne komme." Med dådyrblikn og det hele. 

Først så prøvde jeg kjempe hardt og dette gikk sterkt inn på meg. Så prøvde jeg mindre og de ble flere om å mene samme ting. Så etter et halvt år hvor jeg hadde følt det på kroppen tok jeg det opp med samboer. Det tok en god stund, kanskje et år før han skjønte hvor ille det var. Ba han begynne å legge merke til hvem som pratet til meg da vi ankom. Hvor i gruppen jeg satt da jentene var samlet. Litt slike ting og hvem som syns det var "synd" at jeg ikke kunne komme de gangene jeg ikke var med. 

Han skjønte da at disse jentene var ekstremt falske. De har fått meg til å gråte gjentatte ganger. Siste tingene var nyttårsaften for et par år siden hvor jeg satt alene hele kvelden, eneste som pratet til meg var min samboer. En gang senere så ankom vi en bursdag hvor vi står sammen og sier hei, han setter seg hos gutta og jeg hos jentene. Han ser at jeg sitter i midten og alle prater rundt meg. Kommer han bort så er de kjempe sosiale med han. 

En gang vi ankom så ropte en av jentene ut "har du ikke andre bukser du eller??" Etterfulgt av 5 andre som fniste. Klærne mine ble ofte kommentert negativt.

En middag med jentene var det ikke plass til alle rundt det store bordet. Eller det var egentlig det, men alle jentene samlet seg der og gjorde så det ikke ble plass. Jeg satt da på et bord alene ved siden. Kun ei snudde seg for å prate med meg i ny og ne. Før denne middagen var det diskusjon om hva man skulle lage. Ei tok sjefsrollen og begynte å bestemme hva som skulle lages og alle skulle betale. 4 stk sto frem med at den maten likte ikke de, jeg tålte ikke den maten som skulle lages. Sjefen bestemte da at vi får lå være å spise, men måtte likevel betale for maten. Ingen jenter turte å si i mot, men jeg sa at det er greit, jeg tar med egen mat, men jeg betaler ikke for deres. Da ble det krig! Jeg prøvde etterpå å si at da kommer jeg ikke, det ble et kjempe oppgjør. Da ville ikke sjefen komme når det nå ble dårlig stemning, så da fikk jeg melding av noen andre jenter om å ta meg sammen. Her meldte jeg meg ut, det var snakk om en overraskelse til ei som fylte år. Tilslutt ble maten endret til noe alle godtok og når jeg da kom likevel for å feire den jenta så ble jeg sittende alene.

Jeg har blitt beskyldt for å ha dumpet min samboer et par ganger, ene gangen ble en av de jeg kunne prate med sint på meg for å ha hørt dette fra andre hold. Det gikk i diskusjon på sms en stund før hun skjønte at informasjonen var feil.

Jeg har alltid invitert alle når det er bursdager og siste gang jeg gjorde det til samboer bursdag satt ei av de å slang dritt om meg i sofahjørnet. Cupcakesen var tørr, fæl humor, slitsom stemme, snakker for mye når jeg ble full. Egentlig alt jeg foretok meg på festen kommenterte hun så alle hørte. 

Vi har endt opp med å plukke vekk de jentene som plager meg mest. Vi er ikke med på de store arrangementene lengre, men tar kontakte med enkelte par. Kan vel si at når vi er alene med to par så er det greit. Har snakket med jentene i ettertid og flere sier de ser at jeg blir mobbet, men de tør ikke gripe inn fordi de er redde for samme behandling. Hvis de sier i mot disse andre jentene som har vært i gjengen lengst så er det de som blir mobbet i neste omgang. Så det er mange som er uenige og som liker meg, men de kikker heller ned når det står på som verst. 

Han er med på ting når det er gutta alene. Han ser det ikke som min skyld at han ikke er mer med sine venner, det er hans venner som ikke kan behandle mennesker bra. Det er hans venner som behandler den han elsker dårlig og da er det de som gjør han mindre interessert i vennskapet. 

Anonymkode: 4a4a4...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg over Her, vi er forresten 25 til 30 år selv om man ikke skulle tro det. De verste jentene jobber i helsevesenet, i bolig og i skole. Trodde de var i mot mobbing spesielt de i skole, men hun ene tok virkelig kaka en gang med noe som nesten er for drøyt til å skrive her. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg over Her, vi er forresten 25 til 30 år selv om man ikke skulle tro det. De verste jentene jobber i helsevesenet, i bolig og i skole. Trodde de var i mot mobbing spesielt de i skole, men hun ene tok virkelig kaka en gang med noe som nesten er for drøyt til å skrive her. 

Spesielt at sånne folk jobber i helsevesenet/psykiatri/skole...altså, jobbe med mennesker i det hele tatt. Tror noen liker maktfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, wintergirl skrev:

Spesielt at sånne folk jobber i helsevesenet/psykiatri/skole...altså, jobbe med mennesker i det hele tatt. Tror noen liker maktfølelsen.

De er vist flinke i jobben sin, men må si at jeg begynner å lure.. hun ene er sykepleier og har vært helt forferdelig hele veien. Hun som satt å slang dritt om meg i sofaen vår.

Hun andre jobber spesielt mot mobbingen i barneskole og har virkelig gått etter meg på det verste. Hun som er verst på å spre rykter jobber på samme barneskole som ellers er kjent for sin sak mot mobbing. 

Hun som jobber i omsorgsbolig ei som kunne trengt en psykolog selv. Vi var vel venner i starten helt til hun la an på kjæresten min ved flere anledninger. Da hun skjønte at det ikke førte noen vei gikk hun inn for å alltid være uenig med meg i saker. Gjerne så alle hørte det og kunne le med henne. 

Kun gamle gjengen er godkjent her. Vet at når flere av gutta har fått seg kjærester så har de jentene også opplevd å bli fryst ut. Men de gjør det de kan for å spille med reglene over lengre tid, ikke si i mot og alltid være enig for å bli godkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er vist flinke i jobben sin, men må si at jeg begynner å lure.. hun ene er sykepleier og har vært helt forferdelig hele veien. Hun som satt å slang dritt om meg i sofaen vår.

Hun andre jobber spesielt mot mobbingen i barneskole og har virkelig gått etter meg på det verste. Hun som er verst på å spre rykter jobber på samme barneskole som ellers er kjent for sin sak mot mobbing. 

Hun som jobber i omsorgsbolig ei som kunne trengt en psykolog selv. Vi var vel venner i starten helt til hun la an på kjæresten min ved flere anledninger. Da hun skjønte at det ikke førte noen vei gikk hun inn for å alltid være uenig med meg i saker. Gjerne så alle hørte det og kunne le med henne. 

Kun gamle gjengen er godkjent her. Vet at når flere av gutta har fått seg kjærester så har de jentene også opplevd å bli fryst ut. Men de gjør det de kan for å spille med reglene over lengre tid, ikke si i mot og alltid være enig for å bli godkjent. 

Da begynner jeg også å lure. Lure på om de egentlig er gode i jobben, kun for å vise seg for omgivelsene." Se sååå god, snill og dyktig jeg er alle sammen" 

Hvis de virkelig i sitt hjerte brenner for å jobbe mot mobbing og være en god omsorgsperson, så fryser de ikke andre ut på den måten og behandler andre dårlig. Ler og slenger fra seg spydigheter om klær,utseende, eller hva det måtte være. Man gjør bare ikke sånt. Da er de ihverfall ikke oppriktige i sitt ellers så brennende engasjement mot mobbing. De burde jo vært soleklare forbilder av den grunn til at det ligger naturlig i deres hjerter å være snille mot andre. 

De høres utrolig fæle ut. Det er ikke deg det er noe galt med, men dem. Fint du har en så god mann som støtter deg  

Endret av wintergirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Akkurat nå, wintergirl skrev:

Da begynner jeg også å lure. Lure på om de egentlig er gode i jobben, kun for å vise seg for omgivelsene." Se sååå god, snill og dyktig jeg er alle sammen" 

Hvis de virkelig i sitt hjerte brenne for å jobbe mot mobbing og være en god omsorgsperson, så fryser de ikke andre ut på den måten og behandler andre dårlig. Ler og slenger fra seg spydigheter om klær,utseende, eller hva det måtte være. Man gjør bare ikke sånt. Da er de ihverfall ikke oppriktige i sitt ellers så brennende engasjement mot mobbing. De burde jo vært soleklare forbilder av den grunn til at det ligger naturlig i deres hjerter å være snille mot andre. 

De høres utrolig fæle ut. Det er ikke deg det er noe galt med, men dem. Fint du har en så god mann som støtter deg  

Ja. Så greia med mitt innlegg var vel at ts skal ikke ha dårlig samvittighet for at hans venner behandler henne dårlig. Han må på banen for å ordne opp ellers er det som å si at det denne venninnen gjør og mener er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Så greia med mitt innlegg var vel at ts skal ikke ha dårlig samvittighet for at hans venner behandler henne dårlig. Han må på banen for å ordne opp ellers er det som å si at det denne venninnen gjør og mener er greit.

Helt enig. Man kan ikke heve seg over alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest idiotiske her at typen din ikke setter ned foten, og sier klart i fra at denne oppførselen er uaktuell. Eller at noen av de andre mannfolka sier noe. For de får absolutt med seg noe av det som hender. 

Anonymkode: 3e8fc...2fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest idiotiske her at typen din ikke setter ned foten, og sier klart i fra at denne oppførselen er uaktuell. Eller at noen av de andre mannfolka sier noe. For de får absolutt med seg noe av det som hender. 

Anonymkode: 3e8fc...2fc

Har du lest mine innlegg? Vi har fjernet oss fra de som behandler meg skikkelig dårlig. Vi er med to vennepar som er hyggelige, vi er ikke med i store grupper. Er gutta alene så er han med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...