Lattea Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Noen her inne som har blandingshund? Eller som vet om forum som kan være for blandingshunder? Ikke noe galt med de som er, men vil så gjerne møte likesinnede :-)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Har to helt fantastiske( genetisk overlegne )blandingshunder! ( 90000 hunder ble undersøkt i 2013 og det ble bekrefter at ja, de har på generelt grunnlag mindre helseproblemer og lever lenger. Forsikringsselskaper har vist det lenge. De er ikke akkurat kjent for å ikke gå etter penger. Er nok ikke veldedighet som gjør at blandinger utgjør minst økonomisk risiko for selskapene... Flertallet her jeg er har det og aldri har jeg sett så mange velfungerende hunder. Vet ikke om noe forum mht det, men kanskje andre har noen forslag . Ps, det er få blandinger i Norge, forhåpentligvis flere med tiden:) Anonymkode: 9a217...aaf 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Mer fra meg over - mange flotte renrasede også så klart!❤ Men etter mye erfaring er mitt hjerte spesielt hos blandingshunder-:) Anonymkode: 9a217...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Finnes vel på facebook. Anonymkode: 0b840...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 Få blandinger i Norge? Det renner jo over av allslags designerblandinger. Anonymkode: 7a14f...4c8 1
Steele Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har to helt fantastiske( genetisk overlegne )blandingshunder! ( 90000 hunder ble undersøkt i 2013 og det ble bekrefter at ja, de har på generelt grunnlag mindre helseproblemer og lever lenger. Forsikringsselskaper har vist det lenge. De er ikke akkurat kjent for å ikke gå etter penger. Er nok ikke veldedighet som gjør at blandinger utgjør minst økonomisk risiko for selskapene... Flertallet her jeg er har det og aldri har jeg sett så mange velfungerende hunder. Vet ikke om noe forum mht det, men kanskje andre har noen forslag . Ps, det er få blandinger i Norge, forhåpentligvis flere med tiden:) Anonymkode: 9a217...aaf Interessant, hvor kan jeg lese om denne undersøkelsen? 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 Hundesonen er et forum.. men det er ikke for blandingshunder eller renraset. Det er bare om hunder generelt. Du kan lage en tråd der da det er mange med blandingshunder der. Anonymkode: e795c...d2f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #8 Skrevet 4. januar 2018 Blandingshund er en lukket gruppe på Facebook med mye aktivitet 😊 Anonymkode: c4001...0e0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #9 Skrevet 4. januar 2018 Jeg har blandingshund! Er vel ikke helt uvanlig Anonymkode: 19d33...d32 1
Gjest -Willow Skrevet 4. januar 2018 #10 Skrevet 4. januar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Har to helt fantastiske( genetisk overlegne )blandingshunder! ( 90000 hunder ble undersøkt i 2013 og det ble bekrefter at ja, de har på generelt grunnlag mindre helseproblemer og lever lenger. Forsikringsselskaper har vist det lenge. De er ikke akkurat kjent for å ikke gå etter penger. Er nok ikke veldedighet som gjør at blandinger utgjør minst økonomisk risiko for selskapene... Flertallet her jeg er har det og aldri har jeg sett så mange velfungerende hunder. Vet ikke om noe forum mht det, men kanskje andre har noen forslag . Ps, det er få blandinger i Norge, forhåpentligvis flere med tiden:) Anonymkode: 9a217...aaf Kommer da veldig an på hvilke raser som er blandet, det da. Mange ville garantert ikke være i nærheten av genetisk overlegne. Den påstanden krever litt nyansering om det skal være noe kredibilitet der.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #11 Skrevet 4. januar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Har to helt fantastiske( genetisk overlegne )blandingshunder! ( 90000 hunder ble undersøkt i 2013 og det ble bekrefter at ja, de har på generelt grunnlag mindre helseproblemer og lever lenger. Forsikringsselskaper har vist det lenge. De er ikke akkurat kjent for å ikke gå etter penger. Er nok ikke veldedighet som gjør at blandinger utgjør minst økonomisk risiko for selskapene... Flertallet her jeg er har det og aldri har jeg sett så mange velfungerende hunder. Vet ikke om noe forum mht det, men kanskje andre har noen forslag . Ps, det er få blandinger i Norge, forhåpentligvis flere med tiden:) Anonymkode: 9a217...aaf Mener du alle blandingshunden når du snakker slik? 🤔 typ alle puddel-designerhundene også? Anonymkode: 65e10...c3d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #12 Skrevet 4. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du alle blandingshunden når du snakker slik? 🤔 typ alle puddel-designerhundene også? Anonymkode: 65e10...c3d Hva tror du ? Sier seg selv at det ikke gjelder alle:) Jeg prater om en trend. Anonymkode: 9a217...aaf
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #13 Skrevet 4. januar 2018 18 minutter siden, -Willow said: Kommer da veldig an på hvilke raser som er blandet, det da. Mange ville garantert ikke være i nærheten av genetisk overlegne. Den påstanden krever litt nyansering om det skal være noe kredibilitet der. "På GENERELT grunnlag " skriver jeg. Er opp i dagen at det ikke alle. Samme gjelder selvsagt også mht renrasede Anonymkode: 9a217...aaf
Gjest -Willow Skrevet 4. januar 2018 #14 Skrevet 4. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "På GENERELT grunnlag " skriver jeg. Er opp i dagen at det ikke alle. Samme gjelder selvsagt også mht renrasede Anonymkode: 9a217...aaf Jeg ser det, men det krever fortsatt nyansering. Et godt sted å begynne er å dele kilden din.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #15 Skrevet 4. januar 2018 16 minutter siden, -Willow said: Jeg ser det, men det krever fortsatt nyansering. Et godt sted å begynne er å dele kilden din. Om De søker på www.instituteofcaninebiology.org/purebred-vs-mixed-uc-davis.html Så får opp en kortere utgave enn hva jeg har lagt ut før. Knoter på tlf her Anonymkode: 9a217...aaf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #16 Skrevet 5. januar 2018 Mer- personlig har jeg til dags dato ikke møtt eller sett en hund jeg ikke syns er søt! Jeg er bekymret for mye av oppdrett som representerer stadig mer helseproblemer i fler og fler raser. Det burde bekymre de fleste. Det er selvsagt mange blandinger med problemer og motsatt renrasede med lite. Det sier seg selv at å mixe en fransk bulldog med en te-kopp chihuahua ikke er lurt. De blandingene som jeg ser og har erfaring med er ofte blandinger av flere raser og folk DNA tester ofte for moro skyld. Ønsker ikke gå i personlige detaljer men to eksempler fra nabolaget: Par har 2 German Shepard blandinger( ser tydelig GS men også noe mer, gudene vet hva. De født gata i Mexico er 16 år og er utrolig spreke i kroppen sammenlignet med hvilken som helst GB jeg noensinne har sett. Annen- som de fleste vet har Grand Danois store helseproblemer. Det skjærer i hjerte å se hvordan ben og hofter utvikler seg og hvor korte liv de har 😓. Venn ønsket en STOR hund , adopterte en som åpenbart har mye Grand Danois i seg men også Labrador og mer som vi ikke vet. Den er nå 11 år , stoooor hund men så og si ikke helseproblemer. Har mange eksempler fra eget liv og det kan ikke være mulig at det gang på gang er bare flaks Anonymkode: 9a217...aaf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #17 Skrevet 5. januar 2018 På 4.1.2018 den 1.09, AnonymBruker skrev: Har to helt fantastiske( genetisk overlegne )blandingshunder! ( 90000 hunder ble undersøkt i 2013 og det ble bekrefter at ja, de har på generelt grunnlag mindre helseproblemer og lever lenger. Forsikringsselskaper har vist det lenge. De er ikke akkurat kjent for å ikke gå etter penger. Er nok ikke veldedighet som gjør at blandinger utgjør minst økonomisk risiko for selskapene... Flertallet her jeg er har det og aldri har jeg sett så mange velfungerende hunder. Vet ikke om noe forum mht det, men kanskje andre har noen forslag . Ps, det er få blandinger i Norge, forhåpentligvis flere med tiden:) Anonymkode: 9a217...aaf Du og du, det høres ut som en særdeles profesjonell studie, oser kredibilitet av innlegget ditt ab. Anonymkode: 2b7bc...5d9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #18 Skrevet 5. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Du og du, det høres ut som en særdeles profesjonell studie, oser kredibilitet av innlegget ditt ab. Anonymkode: 2b7bc...5d9 Har ved flere anledninger lagt ved research, men det falt nok ikke i smak tenker jeg! Host opp kredibel kilde med MINST 100000 hunder du. Ikke det....? Og du -dette er ET FORUM, FOLK HAR LOV OG LYST TIL Å DELE HER . Ta deg sammen. God dag Anonymkode: 9a217...aaf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #19 Skrevet 5. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Du og du, det høres ut som en særdeles profesjonell studie, oser kredibilitet av innlegget ditt ab. Anonymkode: 2b7bc...5d9 Bruk uttrykket "profesjonell studie "til professoren du og se hva slags blikk du får 😂. Og du- når JEG forteller fra mitt eget liv, sånn som hundrevis av tusener gjør her på KG så leser du , kanskje du lærer bitte litt av å være åpen.. ? Smarte folk er åpne. Til opplysning, jeg er i en millionby der nesten 25% av husholdningene har minst en hund. Flesteparten er blandinger. Men, alle mennesker som ikke bor i gokk er jo tullinger eller hva.... Nr2 , ikke kom for f og lat som om jeg la frem at mine( mange ) erfaringer er en doktorstudie! Når det er sagt kom med kredibel stor studie du. Lykke til. Må le! det er vist en skjebne verre enn døden for enkelte her å godta at blandinger oftere ( ikke alltid , for siste gang)har bedre helse. Helt utrolig!😂 slapp av, verden går nok ikke under av den grunn! Anonymkode: 9a217...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #20 Skrevet 5. januar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du ? Sier seg selv at det ikke gjelder alle:) Jeg prater om en trend. Anonymkode: 9a217...aaf Nei, det sa seg åpenbart ikke selv. Du skrøt uhemmet av blandingshunder i innlegget ditt, i en tråd som ikke handler om hvor fantastiske blandingshunder er, men om det finnes egne fora for disse hundene. Da må det være lov å etterspørre nyanser uten at du skal begynne å slenge med leppa. Anonymkode: 65e10...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå