Gå til innhold

Hadde du latt dattera di på 19 år gå med eyeliner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, for en problemstilling🙃🙃🙃

Kom hjem idag med eyeliner på meg, og jeg fikk høre at jeg så ut som et spøkelse. Greit nok det. Bryr meg ikke om det, men blir så irritert over at de må legge seg oppi en slik liten filleting. Er det nødvendig? Ifølge dem er det respektløst om jeg velger å gå sånn (siden de ikke synes det er fint, så burde jeg ta deres råd og ikke gå sånn). Men hallo??? Det er en forbannet eyeliner. Skjønner ikke problemet. Blir helt matt. Jeg er 19 år, voksen og kan velge selv hvilken sminke jeg skal bruke. Skjønner ikke at det er mulig. 

Hva tenker dere? 

(Ja, jeg skal flytte ut til høsten. Har ikke penger til det enda)

Anonymkode: d5c13...91c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jøss! Du er 19!

Anonymkode: 897a4...305

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bürde flytte ut fra mamma og pappa, du er voksen

Anonymkode: 8a324...fc1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er 19 år,og klart du må få bruke d!!!!

Anonymkode: 1878e...9aa

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Dritt i dem ikke bry deg, noen foreldre forstår bare ikke at barnet deres blir voksen en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke om at folk laler seg i ansiktet. Men det er en annen sak.

Nå er det på tide å komme seg ut hvus du ikke vil leve etter deres regler.

Anonymkode: 54cf0...f6c

AnonymBruker
Skrevet

jeg Hadde bare ledd av dem. Når du er 19 bestemmer du sånne ting helt selv

Anonymkode: 0c1f5...771

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok et vennlig hint om at du maler deg vel mye. Det er ikke noe særlig når man kan bli tatt for å være på jobb når man går opp Karl Johan.

Anonymkode: 019ff...c5f

• Liker 7
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for en problemstilling🙃🙃🙃

Kom hjem idag med eyeliner på meg, og jeg fikk høre at jeg så ut som et spøkelse. Greit nok det. Bryr meg ikke om det, men blir så irritert over at de må legge seg oppi en slik liten filleting. Er det nødvendig? Ifølge dem er det respektløst om jeg velger å gå sånn (siden de ikke synes det er fint, så burde jeg ta deres råd og ikke gå sånn). Men hallo??? Det er en forbannet eyeliner. Skjønner ikke problemet. Blir helt matt. Jeg er 19 år, voksen og kan velge selv hvilken sminke jeg skal bruke. Skjønner ikke at det er mulig. 

Hva tenker dere? 

(Ja, jeg skal flytte ut til høsten. Har ikke penger til det enda)

Anonymkode: d5c13...91c

Latt? Altså du er myndig og bestemmer det helt selv. Men altså jeg forstår jo kommentarer om det er lagt stygt og du ser ut som en vaskebjørn men...

Endret av Maleficenta
  • Liker 3
Skrevet

Hva med å bare la vær å bruke til du skal flytte i høsten bare for å få dem av ryggen? 

AnonymBruker
Skrevet

Det bestemmer du faktisk helt selv. 

Anonymkode: 87a5d...f50

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes som oftest at jo mindre sminke man bruker, jo bedre. Unge jenter har en tendens til å overdrive voldsomt. Det er sikkert det dine foreldre synes også (nå har jeg jo ikke sett deg, så jeg bare antar). Men å komme med flåsete kommentarer er unødvendig. Du er mer enn gammel nok til å velge din egen sminke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Javisst! Det er enhver myndig persons rett til å se ut som man vil, og kombinert med at du enda er tenåring så består det gjerne i å kline på mest mulig. De har ingen rett til å nekte deg.

Når du selv blir på deres alder så vil du se på bilder og ønske at de hadde lov å nekte deg, men det er en helt annen sak...

Anonymkode: 45c97...d6e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er foreldra dine, og mer ærlige enn vennindene dine, så de må vel få si fra hvis du har bomma helt på sminken. Det betyr ikke at de nekter deg å gå med det, men råder deg til å ikke bruke eyeliner eller til å hvertfall bruke mindre eyeliner fordi det ikke ser ut i måneskinn. Hør på foreldrene dine og ikke herm etter instagram sminkejentene, alt ser bra ut på bilder, men det meste ser faktisk helt klovne eller spøkelse ut i virkeligheten :P

Anonymkode: 5ad16...b5f

• Liker 12
Skrevet (endret)

Hør på foreldrene dine!! Jeg er selv 19 år, og når jeg begår sminketabber er mamma og pappa de eneste som sier ifra om hvor skrekkelig jeg ser ut. 

Hadde en periode i 2015 hvor jeg gikk rundt med bryn som jeg syns så sykt fine ut, men mamma sa alltid at de var stygge og at jeg burde fikse dem. Jeg hørte ikke på henne. 2 år senere kreperer jeg av skam når jeg ser gamle bilder av meg selv. Etter det har jeg alltid tatt mammas sminketips litt mer seriøst, med tanke på at hun sier til meg hva alle andre tenker. 

Jeg sier ikke at du skal slutte å bruke eyeliner, men finn ut om du virkelig ser bra ut med det, eller bare tror du gjør det. Forsikre deg om at du tar det på riktig, om du bruker riktig eyeliner og riktig tykkelse når du påfører. Det finnes nemlig flere måter å påføre eyeliner, og det ser ikke alltid bra ut. Ikke er det alltid alle som kler eyeliner heller.

Ja, du er voksen og kan gjøre hva du vil, men noen ganger er tips og råd fra familien likevel gode å ha.

Endret av Spiteful
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok et vennlig hint om at du maler deg vel mye. Det er ikke noe særlig når man kan bli tatt for å være på jobb når man går opp Karl Johan.

Anonymkode: 019ff...c5f

Eller at de er veldig konservative. Selv fikk jeg høre hjemme at jeg så ut som en hore bare jeg hadde på neglelakk.. Maskara fikk jeg ikke lov til å bruke.

Anonymkode: ca25e...db5

• Liker 7
Skrevet

Ser flere støtter det å legge seg bort i hvordan andre ser ut eller hva andre ikler seg. Jeg syns du skal få gå med akkurat hva du vil. Greit nok med konstruktive tilbakemeldinger men her får jeg mest følelsen av at det ikke helt er ønskelig fra din side og da mener jeg at det ikke er greit. Og om du nå så skulle se ut som en vaskebjørn med eyliner eller at de ikke synes det er fint, så liker DU det, og det er det som teller. Jeg syns de skal respektere det og heller la deg være. Det er din kropp og dine valg tas ut fra dine egne preferanser og ikke alle andres.

De er foreldrene dine og jeg synes faktisk de burde stå frem som bedre eksempler enn dette. De færreste går rundt og kommenterer negativt hvordan andre ser ut, og synes disse to burde holde seg for gode til sånt i så voksen alder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

😂

Vis dem bilder av da de var unge og hva moten det året var. 😂 Si at det er e  smakssak hva man synes er fint og handler om mote også.

Anonymkode: 3ecfe...3bd

• Liker 1
Skrevet

Vel, det er flere år siden jeg la meg opp i hvordan hun som nå er 17 sminket seg.... Det var bare i starten at det kunne se litt VEL ut, og da kom det nok noen mer eller mindre konstruktive tilbakemeldinger herfra... ;) Men nå har hun både blitt flink til å sminke seg OG hun er så stor at jeg ikke har noe med det, så uansett hadde jeg ikke sagt noe nå!

En 19-åring bør definitivt få gjøre som hun vil (så lenge det ikke ser helt absurd ut, egentlig burde hun få gjøre som hun vil da også, men da kan jeg jo kanskje til en viss grad bedre forstå det hvis noen kommenterer det ;) )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du velger selvsagt helt selv. Men foreldre er ofte ikke så dumme som man tror, kanskje det er lurt å høre på dem? 

Anonymkode: a6cbd...cce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...