sti9 Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Hei. Er det noen som har erfaringer med hårfjerning med laser fra elkjøp og andre butikker som selger slike? Har tenkt på å kjøpe en slik maskin, men vet ikke om det funker.
Wonders Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Vi har en slik, men den funker ikke noe særlig asså. Ikke på små lyse hår i ansiktet eller mannens skjegg på kinnet. Leggene testet jeg ikke. Mulig om du gjør det hver uke fra nå til sommeren, men så mye smerte klarer jeg ikke påføre meg selv. Mannen liker duppeditter, så vi fikk en sånn i hus i fjor på salg. Har ligget i boksen sin etter ca 4 ganger med testing.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Jeg har en venninne som har en sånn, og det er så som så. Man er nødt til å bruke den ofte og mye for at det skal ha effekt, og selv da er effekten litt meh. Jeg lot være å kjøpe en slik, og gikk for epilator i stedet, for å si det sånn... Og den er jeg storfornøyd med. Anonymkode: f4ad7...01a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Jeg kjøpte en sånn for et år siden. Brukte den slik det står i bruksanvisning annenhver uke 4 ganger etter det hver 6-8 uke. Og hos meg fungerte det veldig bra. Jeg var hårfri mens jeg brukte den. Fungerte litt dårligere i ansiktet enn resten av kroppen. Har brukt den nedentil, armhuler, ansikt, armer lår og legger. Pga div ting så sluttet jeg å bruke den i sep og da kom hårene tilbake men mye mindre enn ellers. Da denne kun lar hårene gå i dvale så må den brukes "resten av livet" hvis du skal fortsette å være hårfri. Noen som nevner smerter, jeg vet ikke hva dere har prøvd men dette er helt smertefri. Kun litt varmefølelse og kanskje litt stikking da je brukte den nedentil. Viktig å barbere seg på forhånd ellers blir hårene brent. Skal i gang igjen nå så er jeg klar med hårfri kropp til vinterferien https://www.philips.no/c-p/SC2008_11/lumea Det er denne jeg har, har kommet ny motell etter denne. Anonymkode: 11009...fae
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 10 timer siden, Wonders skrev: Vi har en slik, men den funker ikke noe særlig asså. Ikke på små lyse hår i ansiktet eller mannens skjegg på kinnet. Leggene testet jeg ikke. Mulig om du gjør det hver uke fra nå til sommeren, men så mye smerte klarer jeg ikke påføre meg selv. Mannen liker duppeditter, så vi fikk en sånn i hus i fjor på salg. Har ligget i boksen sin etter ca 4 ganger med testing. Så den funker ikke en gang på din manns mørke skjegg (svarte hår?)? Skulle jo tro at siden du fikk vondt så ble hårsekken brent bort.. men lanskje det bare er varmen fra apparatet som gjør vondt? Hvilken kjøpte du forresten? Anonymkode: a61d9...db6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 Jeg har prøvd, og det fungerer ikke Anonymkode: 38a7e...c14 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 Jeg har en slik maskin, og har skrevet om den på forumet før. Jeg har Philips Lumea SC1997/00. For folk som skriver her i tråden at den ikke fungerer på lyse hår - ja, selvsagt gjør den ikke det. En kan ikke kjøpe en slik maskin og forvente at den vil fungere på lyse hår, og det opplyser også selgere om på nett før kjøp. En må ha mørke hår (brune eller svarte) og lysere hud. Jeg har prøvd min på leggene - og det fungerer - men det tar for lang tid til at jeg orker å bruke den der. Istedenfor bruker jeg maskinen "down there" - resultatet er at jeg er konstant hårfri og myk. Ikke inngrodde hår. Men en må jo bruke maskinen i noen måneder før en kommer seg dit. Når det gjelder smerten så kjennes det jo mer enn å barbere, men mye bedre enn å vokse. Jeg synes det er helt greit. Føler minimalt. Det er ikke noe jeg gruer meg til. På leggene kunne jeg bruke maksimal styrke uten problem, men i underlivet liker jeg å holde meg på styrke 4 (av 5). Anonymkode: 5cc98...63a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #8 Skrevet 5. januar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en slik maskin, og har skrevet om den på forumet før. Jeg har Philips Lumea SC1997/00. For folk som skriver her i tråden at den ikke fungerer på lyse hår - ja, selvsagt gjør den ikke det. En kan ikke kjøpe en slik maskin og forvente at den vil fungere på lyse hår, og det opplyser også selgere om på nett før kjøp. En må ha mørke hår (brune eller svarte) og lysere hud. Jeg har prøvd min på leggene - og det fungerer - men det tar for lang tid til at jeg orker å bruke den der. Istedenfor bruker jeg maskinen "down there" - resultatet er at jeg er konstant hårfri og myk. Ikke inngrodde hår. Men en må jo bruke maskinen i noen måneder før en kommer seg dit. Når det gjelder smerten så kjennes det jo mer enn å barbere, men mye bedre enn å vokse. Jeg synes det er helt greit. Føler minimalt. Det er ikke noe jeg gruer meg til. På leggene kunne jeg bruke maksimal styrke uten problem, men i underlivet liker jeg å holde meg på styrke 4 (av 5). Anonymkode: 5cc98...63a På den du bruker forblir (noen) av hårene borte etter at du har slutta å bruke den eller kommer alt tilbake? Altså er det permannt reduksjon? Anonymkode: a61d9...db6
September Girl Skrevet 5. januar 2018 #9 Skrevet 5. januar 2018 Jeg brukte også Philips Lumea - sorte hår på lys hud "down there". Jeg brukte den som anbefalt i tre - fire måneder, men var ikke fornøyd. Hårene kom tilbake omtrent som før.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #10 Skrevet 5. januar 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: På den du bruker forblir (noen) av hårene borte etter at du har slutta å bruke den eller kommer alt tilbake? Altså er det permannt reduksjon? Anonymkode: a61d9...db6 Behandlingen er selvsagt ikke permanent, men når ønsket resultat er oppnådd kan du bruke maskinen sjeldnere. Nå bruker jeg min ca. hver 1,5 uke, og det tar jo maks 5 minutter å raskt "flashe" over området. Det er jo ingenting sammenlignet med å barbere seg i dusjen hver andre dag, og i tillegg da risikere inngrodde hår... Anonymkode: 5cc98...63a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #11 Skrevet 7. januar 2018 Denne Philips-masinen, og stort sett alle andre "hjemmelasere" du får kjøpt i butikk, er ikke laser, men IPL. Kan gi en viss kortvarig effekt men må ikke forveksles med ordentlig laser som man gjennomfører på klinikk. Anonymkode: 6c201...67d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #12 Skrevet 7. januar 2018 Hørt at det ikke er bra å bruke der hvor man har føflekker? Anonymkode: c3c4f...89c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #13 Skrevet 7. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Denne Philips-masinen, og stort sett alle andre "hjemmelasere" du får kjøpt i butikk, er ikke laser, men IPL. Kan gi en viss kortvarig effekt men må ikke forveksles med ordentlig laser som man gjennomfører på klinikk. Anonymkode: 6c201...67d Ja, du har rett i at det ikke teknisk sett er definert som laser. Virkningen er likevel ikke kortvarig - den er langvarig, men permanent er den ikke. Anonymkode: 5cc98...63a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå