Gå til innhold

Klemmer du barna dine uoppfordret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innspirert av den andre tråden om klemming.

Klemmer du barna dine uoppfodret? Ofte eller sjelden?

Anonymkode: d0ae7...971

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt. Det er jeg som lærer dem affeksjon og alle former for språk. Barn gjør som du gjør, ikke som du sier. 

Når de var små tok vi de på fanget og koset og klemte spontant. Eller bare fordi de var så himla søte. 

Etterhvert får de klem om det passer. 

Om tolvåringen hakker salat så kan jeg gi en klem kinn mot kinn og takke for hjelpen.

Anonymkode: 65ecb...719

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjør det ennå, nå er han 15.

Anonymkode: 5a290...19d

• Liker 8
Skrevet

Har ikke barn, men yngre småsøsken. Jeg gir minsten på 6år klem minst 5 ganger om dagen:fnise: To av de er "obligatoriske"; En når hun våkner på morgenen og en rett før sengetid. Vi har et "sterkt bånd" mellom oss og jeg har flytta hjemmefra så ser henne bare 2-4 ganger i året. Dette har ført til mange spontane klemmer fra henne selv også, noe som er utrolig søtt:ninuskapus:

Gir gjerne klem før jeg drar ut for å møte venner, når jeg kommer hjem, når hun lager en tegning til meg, er flink når hun for eksempel hjelper meg eller gjør leksene sine bra, eller rett og slett når hun bare ser superduper søt og nusselig ut:fnise:

Dessverre for mamma skjemmer jeg ho virkelig bort:yvonne:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klemmer og koser på mitt 4 årige gull ofte:hjerte::) Hun liker det også, og er like raus tilbake.

Hun er så myk og god:hjerter: Så lukter det mitt barn.

Anonymkode: bb8fe...d86

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør jeg så ofte jeg kan, og lagrer hvert eneste dyrebare øyeblikk i hjertet mitt. Kommer aldri til å slutte med det❤️

Anonymkode: 60417...ebb

• Liker 4
Skrevet

12-åringen kommer ofte og klemmer meg "ut av det blå", så da gjør jeg det samme med henne uten å tenke over at hun ikke vil det ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør jeg, men vi har også snakket om at ingen kan tvinge noen til å kose på noen måte, og at ingen har lov til å bli sint eller sur fordi noen andre ikke vil. Han gir meget tydelig beskjed når han ikke vil, og da lar jeg selvsagt være. Mesteparten av tiden er han veldig kosete, men noen ganger har han ikke tid. ;)

Anonymkode: c2107...94a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør jeg, men vi har også snakket om at ingen kan tvinge noen til å kose på noen måte, og at ingen har lov til å bli sint eller sur fordi noen andre ikke vil. Han gir meget tydelig beskjed når han ikke vil, og da lar jeg selvsagt være. Mesteparten av tiden er han veldig kosete, men noen ganger har han ikke tid. ;)

Anonymkode: c2107...94a

Dette. Jeg koser og nusser og lukter på ungen min hele tida, men stopper såklart hvis han gir inntrykk av at det er nok. Jeg koser og nusser på mammaen min og søsknene mine også, når jeg er sammen med henne, selv om jeg er over 30. Og hele gjengen kryper opp i senga og koser og drikker kaffe og spiser mørk sjokolade om morgenen i helger og ferier. <3

Jeg er veldig heldig som har vokst opp i en kosete familie, og har fått så masse kjærlighet. Og det skal selvsagt barna mine også gjøre! <3

Anonymkode: 5f7be...f24

• Liker 1
Skrevet

Det gjør jeg, og det samme gjør han. :rodmer: Men en sjelden gang så er han kanskje for travel og da sier han at han ikke har tid og det synes jeg er helt greit. Vi har pratet mye om det å gi beskjed når man ikke vil gjøre noe, og når det kommer til klemming og den slags så er det helt opp til han. Men vi er en kose familie, det er sånn at hvis han en dag har glemt meg å gi meg god morgen klemmen så kommer han på det mens vi tar på sko og utbryter forferdet "mamma, vi glemte godmorgenklemmen!"..:fnise:

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha...ja, selvsagt! Så ofte jeg kan! Blir det for ofte sier de ifra: «nei, mamma, ikke nuss mer!» De tror det kommer kyss og klem hver gang jeg bare vil ta en klem! 

😅🙂

Anonymkode: e1c74...3b8

• Liker 2
Skrevet

Ja, det gjør jeg, og jeg synes man har misforstått kraftig når man sammenligner en forelder som klemmer sine barn med overgrep. Når det er sagt mener jeg man skal respektere om barnet har lyst på klem eller ikke og at det er mye lærdom for barna i dette. Jeg opplever at mange foreldre spør om de kan få en klem eller en kos og som ved et evt nei reagerer med å bli overdrevent liksom-furtne/lei seg. Selv om det kanskje er ment tullete er det viktig at barna ser at den normale reaksjonen på avvisning er at det er helt greit, ikke at man blir sur eller lei seg.

• Liker 2
Skrevet

Ja, masse!

Jeg er helt sikker på at det har vært med på å gjøre dem til to trygge glade tenåringer. De har alltid følt seg elsket.

Skrevet

Vi er en veldig kosete familie, gutta mine elsker å kose og klemme på meg og jeg på dem (og dem på hverandre). Masse kjærleik. :)

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klem, kos, suss og forteller hvor mye han betyr for meg flere ganger om dagen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Men et viktigere spørsmål er. Om ditt barn sier det ikke vil ha klem, respekterer du det ?

Anonymkode: 24b01...bf2

Skrevet

meet_the_fockers_blu-ray_nordic-13684806

Husker dere hvordan moren kysser og klemmer? Jepp, jeg er sånn. Vokste opp sånn. Og dette er med mine egene små barn eller mine aller aller nærmeste venner eller familie. Vi er en klemmefamilie.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men et viktigere spørsmål er. Om ditt barn sier det ikke vil ha klem, respekterer du det ?

Anonymkode: 24b01...bf2

Helt klart.

Skrevet

Jeg klemmer og koser mye på barna mine, ja. Jeg pleier ikke alltid å spørre, men har sjelden opplevd at de ikke har villet ha en klem heller. Men jeg kaster meg ikke over dem i alle mulige situasjoner, men ser an situasjonen litt hvis de er opptatt o.l. De er også veldig kosete tilbake, både mot meg og far og mot hverandre. Jeg er selv ikke oppvokst i en klemmefamilie, så jeg syns det er veldig koselig at det er så naturlig for meg og barna å klemme hverandre så mye. Barna er snart 4 og 6.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jaaaa ^^ 

Anonymkode: e5087...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...