Gå til innhold

Hvordan er en Ass.Sjef mot sine medarbeidere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bør en assisterende butikksjef være mot sine medarbeidere , jenter i alderen 18-22 år ? Jeg vurderer å gjøre om litt på tonen jeg har med jentene slik at de yter mest mulig på jobb og ikke bare er på jobb for å tulle. 

Samtidig, hvis det er stille og rolig i butikken og alt er on fleek, liker jeg å det moro på jobb også.. per dags dato er jeg en person som både er spøkefull og morsom men fort svitcher over til alvor når det trengs. Så langt er det ingen som tar meg useriøst. ;)

Men i det lange løp, er det kanskje lurt å kutte ned på moroa? For det kommer situasjoner hvor enkelte av dem glemmer seg foran sjefen og slenger en dum kommentar mens sjefen og jeg prater,- (dette til mitt eget beste som gjør at jeg får mer erfaring) og så kommer en idiot og ødelegger det hele og smisker med sjefen og glemmer at jeg tross alt er assisterende sjef som skal ta meg av det aller meste.  (Ja, jeg har starta en liknende tråd, men dette har en litt annen problemstilling) 

Jeg prøver å vise flere sider ved meg og være moro å jobbe med KUN for å skape et godt arbeidsmiljø for alle. Jeg har sålangt prøvd å ikke ha en slags prestisje fordi jeg har høyere stilling enn jentene. 

Så til syvende og sist, hva lønner seg egentlig på lang sikt,- hvordan bør jeg være mot jentene i det daglige? Gjør jeg riktig? Hva kan jeg gjøre annerledes? 

Anonymkode: 00bc7...b96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å vise flere sider ved meg og være moro å jobbe med KUN for å skape et godt arbeidsmiljø for alle.

EDIT: Og ikke for å skape venner.. TS. 

Jeg har forresten den ene av dem på snapchat og etter å ha lært henne å kjenne viser hun seg å være en skikkelig b*tch som baksnakker absolutt alle til meg. Gud vet hva hun sier om meg til andre. Hun har absolutt ingenting negativt å si, og jeg har flere ganger hintet til henne at jeg ikke liker baksnakking men hun fortsetter. Hun tenker aldri før hun sier noe... 

Har kun lagt inn én medarbeider på snap fordi jeg først syntes vi hadde en bra tone, og at det ikke kunne skade å ha hverandre på snap, men angrer  litt nå ... 

Takker for alle innspill 

Skrevet

Måten du skriver på får meg til å tenke at du ikke er en person som passer med lederansvar. Du skal ikke blande person og sak eller mene at noen er en bitch.

Men uansett,som leder må du kunne være vennlig og grei men ikke la deg overkjøre. Det verste som finnes er ledere som ser på seg selv som viktigere,bosser folk rundt og er overdominante. Man skal stille krav,men ikke være en kjerring.

Egentlig så burde du lese deg opp om ledelse. Les feks noen artikler eller bøker. 

• Liker 3
Skrevet

Sikker på at det er snakk om assisterande butikksjef og ikkje assistenten til butikksjefen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det første du kan gjøre er å slutte å omtale de som "jentene". Ikke noe kjønnsgreier dette, men vet av erfaring hvor forbanna irriterende det er med en "sjef" som kaller alle de andre "JENTER"!

Anonymkode: 4b663...f8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er lov å ha godt humør og tidvis spøke litt som leder, det er ikke noe i veien for å bli godt likt, snarere tvert imot. Ledere som greier å være litt laidback bidrar gjerne til et godt arbeidsmiljø, noe som er veldig viktig. Hvis folk ikke trives i ditt nærvær så går prestasjonene også nedover. Når det er sagt, så er det også viktig å balansere med å vise at du tar ansvar når det gjelder og kan ta profesjonelle og eventuelt alvorlige samtaler når behovet oppstår. 

Slik du fremstiller det så kan det virke som du har vært litt slepphendt med å sette grenser og følge opp rutiner. Du kan helt fint på en ordentlig måte si "nå snakker jeg med noen" når du blir avbrutt av de ansatte. Det er også helt innafor å be dine ansatte ta diskusjoner/spørsmål/bekymringer osv. som gjelder dine ansvarsområder med deg og ikke daglig leder. 

Baksnakking/ryktespredning bør du absolutt ikke tolerere, her er det innafor å være litt streng. Husk at du som nestleder har et særskilt ansvar for arbeidsmiljø sammen med daglig leder, og dere er begge ansvarlige for å være toneangivende når det gjelder kommunikasjon og samarbeid. 

Å legge til ansatte på snapchat eller andre sosiale medier ville jeg ha unngått med mindre dere trenger disse verktøyene for å kommunisere og samhandle profesjonelt. Når det gjelder sosiale medier ville jeg faktisk heller tatt opp om dere bør bruke en profesjonell plattform fremfor private kontoer på diverse sosiale medier, f. eks. Facebook workplace eller lignende sosiale medier som kan benyttes som bedriftens sosiale intranett. 

Anonymkode: ea90e...8bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Måten du skriver på får meg til å tenke at du ikke er en person som passer med lederansvar. Du skal ikke blande person og sak eller mene at noen er en bitch.

Men uansett,som leder må du kunne være vennlig og grei men ikke la deg overkjøre. Det verste som finnes er ledere som ser på seg selv som viktigere,bosser folk rundt og er overdominante. Man skal stille krav,men ikke være en kjerring.

Egentlig så burde du lese deg opp om ledelse. Les feks noen artikler eller bøker. 

Stakkars likte du ditt eget innlegg? Drit og dra din mislykka arbeidsslave, har du blitt bosset rundt av en dårlig leder ? 

Da skal ikke du kalle oss andre fir dårlige ledere. Og JA hun er en bitch og JA både jeg og «sjefen» kaller de JENTENE. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er deg i denne kosmetikkbutikken igjen, så vil jeg råde deg til å si opp og finne deg noe annet. 

Anonymkode: 98fd4...7d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars likte du ditt eget innlegg? Drit og dra din mislykka arbeidsslave, har du blitt bosset rundt av en dårlig leder ? 

Da skal ikke du kalle oss andre fir dårlige ledere. Og JA hun er en bitch og JA både jeg og «sjefen» kaller de JENTENE. 

Oj. Der bekreftet du vel at SunnivaOslo hadde rett i sin mistanke. 

Anonymkode: eadff...05b

• Liker 4
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow.

Du vet man ikke kan like sine egne innlegg med mindre man skriver som anonym?

Og den holdningen din er helt forferdelig. Istedenfor å ta det til deg så kaller du meg mislykka arbeidsslave. Er det hva du mener om dine ansatte?

Jeg har vært leder selv men ville ha en annen stilling,men nei,min leder er fantastisk.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der sluttet jeg å ta deg seriøst. Om du hadde fulgt med, så skrev jeg et ganske seriøst og mer utfyllende innlegg til deg litt over. Du velger da å hoppe bukk over dette og heller bruke neste innlegg på å bekrefte Sunnivas mistanker. For der jeg tidligere ikke nødvendigvis var enig (det er lov å være usikker på ting også for ledere, mener nå jeg), så bekrefter du at du er en dårlig leder. Nei, du er faktisk en elendig leder hvis du lar sånne holdninger skinne igjen på jobb. Og du må ikke tro at du har blitt noe stort som assisterende butikksjef, du er jo selv også en mislykket arbeidsslave, som du liker å kalle det :ler:

Anonymkode: ea90e...8bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...