Gå til innhold

Vondt i nakken - sove - pute

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ofte vondt i nakken og kjenner meg stiv i nakke og skuldre. Er ikke fornøyd med puta mi så tenkte å kjøpe ny og googlet anbefalinger. Fant da ut at å sove på magen, noe jeg gjør, absolutt ikke er anbefalt fordi det fører til plager med nakken. Det er derfor anbefalt at man endrer sovestilling, men hvordan i all verden gjør man det? 

Hver gang jeg prøver å sove på siden så føler jeg at den siden jeg sover på sovner etter en stud og det er ubehagelig, og jeg må derfor ligge å bytte side hele tiden og får ikke sove. Å sove på rygg føles bare veldig unaturlig. 

Anonymkode: ff36f...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg klarte å nesten slutte å sove på magen helt etter å ha slitt mye med nakkesmerter. Sover nå stort sett på ryggen eller på siden, og da støtter jeg godt opp med puten.

Det gikk egentlig av seg selv når jeg ble veldig oppmerksom på det. Jeg visste at jeg ikke skulle ligge på magen og når jeg begynte å snu meg for å legge meg over på magen så våknet jeg bittelitt og tenkte at nei, dette skulle jeg ikke. Det var egentlig litt rart. Nå er det en vane. Ligger noen ganger på magen, men får veldig vondt i korsryggen av det i tillegg til nakken.

Å finne en god pute er mye verre, synes jeg. Det er virkelig vanskelig. Den puta jeg har nå er utslitt, men den er ikke byttet ut siden jeg vet hvor vanskelig det er å finne en god pute. 

Anonymkode: 5fa87...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest steinbukk79

Jeg var til stadighet plaget med stiv nakke før, skiftet til Tempur pute, aldri vært plaget etterpå, Jysk selger noe lignende de kaller Wellpur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte å nesten slutte å sove på magen helt etter å ha slitt mye med nakkesmerter. Sover nå stort sett på ryggen eller på siden, og da støtter jeg godt opp med puten.

Det gikk egentlig av seg selv når jeg ble veldig oppmerksom på det. Jeg visste at jeg ikke skulle ligge på magen og når jeg begynte å snu meg for å legge meg over på magen så våknet jeg bittelitt og tenkte at nei, dette skulle jeg ikke. Det var egentlig litt rart. Nå er det en vane. Ligger noen ganger på magen, men får veldig vondt i korsryggen av det i tillegg til nakken.

Å finne en god pute er mye verre, synes jeg. Det er virkelig vanskelig. Den puta jeg har nå er utslitt, men den er ikke byttet ut siden jeg vet hvor vanskelig det er å finne en god pute. 

Men hvordan klarte du det? Jeg får liksom ikke sove og ligger bare å vrir på meg når jeg ikke ligger på magen.

5 timer siden, steinbukk79 skrev:

Jeg var til stadighet plaget med stiv nakke før, skiftet til Tempur pute, aldri vært plaget etterpå, Jysk selger noe lignende de kaller Wellpur

Vurderer faktisk å kjøpe en sånn på Jysk! Har ikke råd til en skikkelig Tempurpute, men håper den fra Jysk duger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Polly Ester skrev:

Denne: https://jysk.no/soverom/puter/spesialputer/plus/pute-wellpur-fana-30x50x10-7 har jeg, og jeg anbefaler den på det sterkeste. Veldig deilig å ligge på. 

Tar litt tid å bli vant til den, men nå har jeg problemer hvis jeg må bruke vanlig pute. 

Takk. Er den "normal" putestørrelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp heller en skikkelig tempur pute. Noen forhandlere har prøvetid på disse, så hvis den ikke funker for deg kan du levere den tilbake å prøve å finne en annen god pute.

jeg prøvde tempur sin pute for noen måneder siden, og ble skikkelig dårlig faktisk. Enda mer vondt i nakke og rygg enn hva jeg har daglig. Ble faktisk sykemeldt en uke på grunn av den puta. (Fikk så vondt at jeg ikke kunne gå og bare kastet opp...)

For noen passer den, vet om mange som elsker den, men Den er ikke laget for alle. jeg er på en evig putejakt etter den perfekte puta ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp deg en Tempur pute med oppbygning til nakken. Når du etter noen netter har vendt deg til puten vil nakken bli bedre. Jeg hadde ikke kunnet eksistere uten min Tempur. 

Anonymkode: 4079f...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, allice skrev:

Kjøp heller en skikkelig tempur pute. Noen forhandlere har prøvetid på disse, så hvis den ikke funker for deg kan du levere den tilbake å prøve å finne en annen god pute.

jeg prøvde tempur sin pute for noen måneder siden, og ble skikkelig dårlig faktisk. Enda mer vondt i nakke og rygg enn hva jeg har daglig. Ble faktisk sykemeldt en uke på grunn av den puta. (Fikk så vondt at jeg ikke kunne gå og bare kastet opp...)

For noen passer den, vet om mange som elsker den, men Den er ikke laget for alle. jeg er på en evig putejakt etter den perfekte puta ❤️

Har ikke råd til det, så jysk sin blir det nest beste. Men takk for råd og hvordan din erfaring var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ble løsningen ny seng, + pute og dyne +tvinge meg til å ligge på siden fast. Jeg sliter fortsatt med stressnakke, men det er verst i perioder, og da smører jeg voltarol gel i området og tar 400mg ibux. 

Anonymkode: 26faf...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Er den "normal" putestørrelse? 

Den jeg har er litt mindre enn vanlig putevarstørrelse, men du får kjøpt putevar som passer til. 

Jeg brukte vanlig putevar lenge, og selv om putevaret var litt større så funket det allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes den fra Jysk er mye bedre enn Tempur. Den støtter like godt opp, men er mykere å ligge på synes jeg. 

Anonymkode: 60617...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan klarte du det? Jeg får liksom ikke sove og ligger bare å vrir på meg når jeg ikke ligger på magen.

Vurderer faktisk å kjøpe en sånn på Jysk! Har ikke råd til en skikkelig Tempurpute, men håper den fra Jysk duger. 

Nei, hvordan. Vet ikke. Jeg ble bare så klar over at jeg ikke måtte ligger på magen at jeg våknet når jeg gjorde det. Underbevisstheten min visste tydeligvis at jeg ikke skulle ligge på magen. 

Jeg har prøvd tempur pute og det er det verste jeg har ligget på. De er så harde at da fikk jeg ihvertfall hodepine og vondt i nakken. Men lurt å prøve, vi er jo forskjellige. Er bare så kjedelig å kjøpe en svindyr pute som man ikke kan bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, allice skrev:

Jeg også. Fryktelig vanskelig å finne en god pute. Jeg hadde en skikkelig god nakkepute når jeg var ungdom, men den ble så slitt at den måtte kastes. Begynte å gå i oppløsning. Ingen husker hvor det ble kjøpt så jeg har aldri funnet den igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes spesialputer for folk som sover på magen. Spør i en seriøs sengeutstyrsbutikk (ikke Jysk eller vanlig møbelbutikk).

Anonymkode: f1a2d...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...