Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er kjempehard i magen. Når jeg sier hard, ja så mener jeg virkelig hard. Det kommer bare et par tre kuler om dagen. Bæsjen er nesten så hard som en sprettball...

Han viser ikke tegn på at han ikke har det bra, men det kan jo ikke være godt...

Han får Nan og masse malt allerede. (et glass malt holder til en pakke Nan...).

Kan han bruke sviskesaft samtidig som malt?? I såfall hvor mye kan jeg gi han...

Han er forresten 5 mnd gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som anbefales, men jeg gav begge ungene mine sviskesaft på den alderen. Jeg bare varmet den og tømte på tåteflaska, og lot de drikke så mye som de ville.

Ellers hjelper det faktisk å trykke litt på magen til bebi ca der tykktarmen ligger, fra nederst til høyre og opp, over magen til venste, ned og tilbake mot høyre helt nederst.

Skrevet

Flere skriver Sviskesaft.

(Min lille tulle liker ikke sviskesaft.)

Min datter hadde også hard avføring en periode,men da jeg begynte og gi henne havregrøt om morgenen gav det resultat.

Banan er også bra for hard mage,hvis du vil prøve det.

Koldbruna

Gjest Anonymous
Skrevet

Har kjøpt sviskesaft og gitt nå i kveld. Turte ikke å gi så mye, da jeg har hørt at man kan få vondt i magen av sviskesaft - og det vil jeg i alle fall ikke. Ser forøvrig ut som at det går bra i forhold til det, så skal gi ham mer i morgen da det ser ut til at flere her har hatt vellykkede forsøk med det. Likte det gjorde han i alle fall.

Tror han holder på å få flere tenner. Kan det ha innvirkning på magen?

Forøvrig så får han middag om ettermiddagen og grøt til kvelds (havre, mais eller risgrøt).

Bæsjen lar fremdeles vente på seg. Det lille som kom tidligere i dag var så hardt at det var bare å riste bleia og sette den på igjen... :o

Gjest Pinglen
Skrevet

Banan binder jo magen, altså gjør avføringen hardere, så det ville jeg ikke prøvd.

Hva med sviskeyoughurt? Det har jeg prøvd, med hell.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det at babyen får tenner har absolutt innvirkning på magen. så det kan vere det også. Eller rød på stumpen er en annen "bivirkning". Da jeg så at min datter på 7 mnd (nå 3 år) måtte bæsje og jeg viste at hun hadde hard mage, la jeg henne på stellebordet og tok av henne bleien. Da kom det ofte ut litt lettere.

Det å stryke henne over tarmene var også VELDIG virkningsfult!!

Forøvrig kan jeg tilføye at jeg pga hard mage introduserte potten ved ni mnd alder. da var hun så stor at hun kunne sitte der med min hjelp og gjøre fra seg. Dette virker kanskje tidlig på noen, men det så for meg ut til at hun bare gjorde fra seg når hun satt og da er det ikke så lett med hard mage.

Siden da har jeg hatt potten på badet. Har ikke brukt den aktivt, men hun tok den frem av og til og gjorde fra seg eller lekte at hun satt på do og da hun var2 år og 4 mnd var hun bleietørr! Og det helt uten at jeg på noe vis presset henne.

Skrevet

Da vi sto opp i dag, var han fremdeles like hard i magen. Klarte å kreste ut et par bittesmå steinharde kuler. Tok sviskesaft i melka som han fikk til frokost, men da han ikke ville ha så mye, fikk han ren sviskesaft i en annen flaske etterpå.

2 timer senere hadde avføringen blitt perfekt!!

Sviskesaft er en livredder! :P

Skrevet

Nå skriver du ikke at du har begynt å gi grøt, men skriver dette tipset dersom du har forsøkt med smaksposjoner.

Grøt med gluten gir ofte små babyer (6-8 mnd) veldig hard mage. Vi kuttet ut grøten med gluten i og så gikk det bra. Dette var jo etter fylte 6 mnd for etter som jeg kan huske så har ikke grøt til 4mnd gluten.

Skrevet

Dette blir to på rappen...............

Glemte å fortelle at ei på barselgruppa mi fikk tips om å bytte MME (tro Hipp har en type i allefall). Og det hjalp den lille jenta.

Skrevet

Vi brukte malt ekstrakt til sønnen vår da han var mindre. Det hjalp enormt. Vi brukte ca en halv ts til 250 ml væske. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...