AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Jeg er så usikker på om jeg skal gå etter sosiale hunder eller hunder som ikke bryr seg om andre? Hva bør jeg tenke på og å vektlegge i denne avgjørelsen her? Jeg tror det er ganske viktig egenskap hva som passer for en. Om jeg har mest lyst til å være "hun ene hunden liker" eller om hunden liker "alle". Anonymkode: 21ac9...754
Tabris Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 For meg er det lite som er viktigere enn en hund som generelt sett er trygg og stødig, både mot mennesker og andre hunder. Det er viktigere for meg enn rase, størrelse, pels og alt annet. Jeg har nå en hund som er utrygg mot både folk og hunder, og det krever mye jobb og tilrettelegging. At den ikke blir "oversosial" og at den har mest fokus på deg har også mye å gjøre med treningen. Hvis valpen er trygg i utgangspunktet så trenger den ikke hilse på alle mennesker den møter og i hvert fall ikke hilse på andre hunder på tur i bånd. Belønn med godbit når dere passerer folk og hunder så hunden forbinder disse med deg i stedet for "Åh, noen å leke med!" En hund som er utrygg bør derimot sosialiseres MYE med andre folk og hunder for å motvirke dette.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Absolutt alle hunder bør fra dag en sosialiseres maks med andre hunder og mennesker. Å ha en nervøs (!), utrygg hund er bånn i bøtta. Krever masse arbeid og organisering,( mange bare gir opp og dumper den stakkars hunden😓) Har ingenting med rase å gjøre. Jeg har som første prioritet for en hund at den er trygg, sosial og vennlig mot alle hunder og mennesker. Ene hunden min har aldri møtt en fremmed. Never met a stranger. Nr 2 reagere på noen få andre hunder (enkelte hanner på samme størrelse som han selv) og det er kjipt. Anonymkode: 414d3...c92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå