Gå til innhold

Du med endt utdannelse: Hvordan vedlikeholde hjernetrim?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra siden jeg fullførte bachelorgraden i 2014, har jeg fokusert / fokuserer jeg på relevant jobberfaring. Jeg har bachelor i markedsføring og ledelse og må ærlig innrømme at etter noen år føler jeg meg ikke så innmarrig glup og den følelsen av å pugge (sørge for å forstå pensum) til ulike tidsfrister er noe jeg savner litt, og noe som gjør at hjernen alltid holdes i aktivitet. Jeg savner å drive litt med regnskap og jeg vil helst bruke tiden til overs på hjernetrim eller etter eller annet ....

Du med endt utdannelse, hva gjør du for å holde kontinuerlig "hjerneaktivitet?"

Anonymkode: 336d4...d33

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å studere igjen ved siden av full jobb. Velger fag uten obligatorisk oppmøte og som krever litt av hodet (tok bl.a. et matematikkemne og et beslektet emne i høst, pluss et lesefag). Ellers har jeg begynt å trene hardt og ofte, det virker også litt utmattende på hodet.

Anonymkode: bdc46...a92

AnonymBruker
Skrevet

Kryssord, sudoku, koding på pc (ikke noe avansert men nok til at jeg står fast rett som det er), enkeltemner på universitetet, kurs/andre områder som man kan ha nytte av i jobben. Håndarbeid, lære seg å lage noe nytt.

Anonymkode: 3c354...df3

AnonymBruker
Skrevet

Trikset er å variere og ikke alltid det samme. Varierer mellom oppdatere meg på fag, trene, lese kart/orientering, lese forskjellige bøker, sudoku, strategispill osv. 

Anonymkode: b95b9...116

AnonymBruker
Skrevet

Lese bøker. Samme hva det er. Historie, krim osv. Hjernen jobber da og nervebanen mellom de viktige banene vedlikeholdes.

Ser man på tv. Bare fordummer det ;)

Anonymkode: a53ec...3df

Skrevet

Programmere, utfordrende pc-spill, drive egen nettbutikk, hjelpe familie med bedrift, salg og markedsføring, lære nye håndverksaktiviteter (snekring, arduino, resin- og silikonstøping, miniatyrmaling, figurmodellering etc), lære nye fagfelter, hva som helst som gir en interessant utfordring med noe jeg ikke helt har gjort før.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker å løse matteoppgaver, eller liknende, da jeg synes det er gøy. Men jeg må utfordre meg med nytt stoff. Det å holde på med gammelt stoff har ikke mye nytte for seg, mener jeg. Det er bare så mye en kan pugge på noe, før det enten sitter i fingrene, eller en kjapp oppfrisking bringer det tilbake. Samme med programmering for min. Hender ofte at jeg kommer på noe kult, og setter meg ned for å designe / kode løsningen. Om jeg får bruk for det, er ikke så nøye, er mest framgangsmåten som er nyttig, da det er noe en uansett bruker i arbeidslivet. 

Anonymkode: d3a44...d66

AnonymBruker
Skrevet

Leser fagtidsskrifter, løser kryssord, sudoku og spiller strategispill. Leser bøker generelt. Diskuterer på nett for å trene argumentasjon. 

Anonymkode: 8def4...687

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...