Gå til innhold

Hvor mye må du ha inntekt for boligslån?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil få 2.000.000 kroner. Hvor mye må jeg ha inntekt etter skatt?

Anonymkode: cac35...967

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må du først oppgi hva du har i skatt da...
Hva man får i lån kommer an på inntekt før skatt, og eventuelle andre lån man har. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange banker har en lånekalkulator på nettsidene sine. Du kan for eksempel gå inn på dnb.no og prøve deg fram med ulike inntekter, for å se hvor mye du i din situasjon kan få i lån fra DnB.

Anonymkode: 40544...e94

AnonymBruker
Skrevet

De opererer med 3× årsinntekt ofte noe så vil si jeg ikke hadde fått lån da jeg kjøpte hus til 1 mill, var heldig å hadde kausjonnist på det jeg manglet på 1 mill

Anonymkode: 02bc6...42a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 450 000 i inntekt og ca 400 000 i studielån, fikk da lån på 1,6. Kunne fått noe mer, men det var hvor mye jeg måtte betale per måned som begrensa det litt for meg. 

Anonymkode: 561ee...398

• Liker 1
Skrevet

Du kan blant annet sjekke her for å finne beste boliglån for deg. Da plotter du inn informasjon også kan du se hvilket du har mulighet for å få.

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde 450 000 i inntekt og ca 400 000 i studielån, fikk da lån på 1,6. Kunne fått noe mer, men det var hvor mye jeg måtte betale per måned som begrensa det litt for meg. 

Anonymkode: 561ee...398

Dette virker å stemme godt med min situasjon. Har 600 000 i studielån, og kunne få lån på 1,4. Så blir noen år med sparing før egen leilighet blir noe av. :icon_lol: Men skal ikke akkurat klage. 

Anonymkode: 96331...d66

AnonymBruker
Skrevet
På 3.1.2018 den 20.54, AnonymBruker skrev:

Ønsker du å låne 2 millioner, eller har du fått låne 2 millioner og lurer på hvor mye du bør ha tilbake på konto hver måned for å kunne håndtere alle de faste utgiftene pluss mat og husholdning? 

Anonymkode: ab9fe...2d4

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Det er ingen entydig svar da det avhenger av det enkelte låneselskap. Men det er ingen tvil om at eksisterende lån og gjeld har innvirkning på hvor stort et boliglån du kan ta.

• Liker 1
Skrevet

Om du sikter på 2mill bør du ha god lønn. Jeg hadde lønn på 450 000 og de ville kun strekke seg til å gi meg 1 400 000. Hadde 300 000 i studielån så de ser jo på det også, det blir en ekstra utgift. Idag er jeg glad jeg ikke har høyere lån. 

Anonymkode: 67555...6f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...