Gå til innhold

Hjelp (Freia browniesmix)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å bake den sjokoladekaka med Philadelphia-glasur hvor man bruker Freias browniesmix.

Denne her, altså.

Nå ble det vanskelig å få tak i akkurat den kakemiksen, jeg måtte kjøpe Toro sin.

Er det noen som tilfeldigvis har en pakke Freia browniesmix i skapet, og kan fortelle med hvor mye pakken inneholder (i gram).

For da vet jeg hvor mye jeg skal bruke av Toro sin browniesmix...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Send en mail til Freia da vel, der får du sikkert hjelp.

Lykke til med kaka !!

Her er forresten adressa :

xxxxxxxx

Klem fra Pludre

mailadresser er ikke lov i forumet

liv- moderator

Skrevet

Jo, takk for tipset.

Jeg hadde tenkt det samme, men så var det fredag ettermiddag og jeg ville bake NÅ... Og da er det ikke noen vits i å sende e-post som jeg ikke får svar på før mandag...

Menmen, jeg får lete i flere butikker i dag, så finner jeg sikkert den rette kakemiksen!

Skrevet

hvorfor bruker du ikke bare den kakemiksen du har, og lager glasur på den? oppskriften på glasuren har du jo på nettet.

Gjest Anonymous
Skrevet
hvorfor bruker du ikke bare den kakemiksen du har, og lager glasur på den? oppskriften på glasuren har du jo på nettet.

Hun skal lage kaken som hun har lagt ut link på, og da er kakemiks kun én av ingrediensene. Det hun lurer på er mengden, for i oppskriften står det kun "1 pakke Freia Browniesmiks", Toro har ikke nødvendigvis like mye i deres pakker. :wink:

Skrevet

Hun skal lage kaken som hun har lagt ut link på, og da er kakemiks kun én av ingrediensene. Det hun lurer på er mengden, for i oppskriften står det kun "1 pakke Freia Browniesmiks", Toro har ikke nødvendigvis like mye i deres pakker. :wink:

Ja, nettopp!

Jeg har tenkt å bruke Toro sin miks uansett, for jeg får ikke tak i Freia sin, jeg har vært "overalt" og lett.

Freias miks har form med i pakken (som skal brettes ut), og da tenker jeg at den kaken kanskje blir mye mindre enn Toros.

Så hvis noen har bakt Freias brownies, og kan fortelle meg omtrent hvor stor den formen var, så hadde det hjulpet masse! :)

Hvis ikke så tar jeg sjansen og baker kaken på Toros miks, det kan da vel ikke bli galt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det finnes jo ikke Freia Browniesmix noe sted! Jeg har lett, men kan dessverre ikke hjelpe deg...

Skrevet

HM.. Du må nok rett og slett sende mail til freia som tideligere nevnt.

Skrevet

Jeg tviler på at det er så veldig stor forskjell på størrelsen av kaka, hos de to produsentene.

Forskjellen blir hvis Freias kake er mindre enn Toros så blir det litt mindre glasur i forhold til kake. Noe som ikke har så veldig stor betydning.

Skrevet
Jeg tviler på at det er så veldig stor forskjell på størrelsen av kaka, hos de to produsentene.

Forskjellen blir hvis Freias kake er mindre enn Toros så blir det litt mindre glasur i forhold til kake. Noe som ikke har så veldig stor betydning.

Jammen hun skal HA I FLERE INGREDIENSER enn bare kakemiksen!

Da blir det jo vesentlig hvor mye som er i pakken med kakemiks, ikke sant!

Sorry, jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt jeg heller... :-?

Skrevet

Ok nå er jeg med....

har sett på oppskriftene og produktbeskrivelsen.

I Toros brownie miks skal det tilsettees ett egg , 1 dl vann og 1 dl smeltet smør eller olje.

I Freias skal det tilsettes 2 egg og 100 g smør margarin.

Noe som sier at det skal tilsettes ca like mye vått i begge disse rørene, ergo er det nesten like mye i begge typene ferdig miks.

Jeg hadde tort å bruke disse to kakemiksene om hverandre, men freias hever sikkert litt bedre siden det er to egg i den.

Lykke til. Nå trekker jeg meg ut av diskusjonen.

Skrevet

Jada!

Og på Toros pakke står det at browniesene også kan stekes i 24 cm rund form, mens hele kaken (med Freia-mix som kun EN av ingrediensene) skal stekes i 22 cm rundform... Dermed så er det ikke fullt så enkelt likevel.

Men uansett, det ble ikke noen kake i helga :-( . Så da kan jeg jo sende en e-post, da. Og bake kake til neste helg!

Verre er det ikke! :)

Skrevet

Kaka står i ovnen, smaksrapport kommer senere!

Freia mix inneholder mindre enn Toros ( har ikke sendt mail, men sammenlignet med en annen Freia-kake med pappform i pakken), så jeg veide opp 350-400 gram av Toros mix og fulgte ellers oppskriften fra Freia.

Så får vi se, da...

Det både ser godt ut og dufter herlig her nå, ihvertfall! :sikle:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvilken andre ingredienser er det som skal i browniesmiksen? Noe annet enn smør og egg?

Skrevet

Mmmmmm....

Den var nydelig! En herlig sjokoladebombe, uten at den var altfor mektig, egentlig. Litt myk i midten...

Anbefales!

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg så freia sin brownies mix i butikken i dag, så den er nok ikke ute av produkjson

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...