AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Hvor gamle er barna når det blir vanlig å bli med andre barn fra barnehagen en dag innimellom? Og hvor gamle er barna når de gjør dette uten at sin egen forelder blir med? Dere foreldre som arrangerer playdates: Inviterer dere bare de barna dere også liker foreldrene til? Eller er dette ikke viktig for dere? Anonymkode: ced25...e43
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Nå er det en stund siden mitt barn var lite nok til at det var en problemstilling, men tror han var rundt 5 år når han var med andre barn hjem etter barnehagen uten meg, mulig han også har eldre men tror det var rundt da. Før det følte jeg at jeg måtte være med og ta det som en selvfølge at jeg måtte underholde foreldrene når barnet hadde besøk. På det viset var det heldig, kan man si, om man hadde grei kjemi med foreldrene og at vi hadde noe å prate om. Heldigvis var det sjeldent noe problem da han hadde bare en 3-4 stykker på den tiden som han ønsket å være med på fritiden. Men kan merker vel selv på barnet når tiden en inne og det klarer seg en del på egenhånd, er selvstendig og barnet og du er trygge på foreldrene og omgivelsene ved besøket Anonymkode: d1064...4d4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Vi begynte så smått i 3års alderen sammen med foreldre, og i 4års alderen uten foreldre. Ikke så veldig ofte, men en gang i mnd kanskje? Vi inviterer de barna som vårt barn leker mest med, eller utrykker at han vil invitere uavhengig av foreldrene.Det er jo de som skal leke sammen, ikke vi voksene. Men det er klart at det er jo enklere for oss å ta kontakt med de foreldrene vi har god tone og mye kontakt med, så de blir nok invitert litt oftere Anonymkode: 1d29b...1d5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 4års alder, uten foreldre. Vi var aktive i forhold til å avtale lekeavtaler 😊 Anonymkode: f270d...67a
tirben Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 4 års alderen uten foreldre. Valgte de barna mine barn lekte med. Brydde meg ikke om jeg hadde kjemi med foreldrene.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 3 års alder når de startet på storavdeling, foreldre var ikke med. Inviterte alle de som barnet lekte med, uavhengig om man kjente foreldrene. Anonymkode: d4d33...d80
Arkana Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 Her er det ikke vanlig at barnehagebarn blir med hverandre hjem. Vi har innimellom besøk eller barnet drar på besøk i helgene, men det er alt. Hvilket forhold jeg har til foreldrene er ikke vesentlig når det gjelder å ha med venner hjem, samtidig som det jo er naturlig at man har tettere kontakt med og oftere besøk av de man liker, noe som gjerne fører til at barna våre også tilbringer mer tid sammen. Så, jeg lar ikke være å invitere venner av barna mine fordi jeg ikke liker foreldrene, men det er samtidig naturlig at barn av foreldre jeg har et godt forhold til og kanskje også har blitt venner med, inviteres oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå