herzeleid Skrevet 4. januar 2018 #21 Skrevet 4. januar 2018 2 timer siden, Elán skrev: Men i dette tilfellet har TS' datter hatt lyst på denne tatoveringen i nesten 10 år. Da er ikke dette en "her og nå"-tatovering. Det er verre med disse som er på sydenresie, passe beruset og hopper innom et studio som ikke egentlig er særlig renslig eller noe, og skal ta en Playboy bunny fordi "jeg er ung og dum og dette er noe jeg vil bære resten av livet". Hvorvidt hun har villet ha en japansk fisk, eller bare ta en tatovering, siden hun var 16 (tatoveringer har vært inn store deler av denne tiden) vet jeg ikke. Ellers er jeg enig i at det er hakket dummere å ta en playboysak på fylletur, men en tøff fisk slår meg ikke som et kjempevalg det heller. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt utenfor tema og din mening om tatoveringer er helt urelevant. Derfor nevner jeg også dette for TS, og sier at jeg samtidig håper hans datter kommer på bedre tanker. Hun er tross alt kommet i en alder der en i større grad forventes å være voksen, og der denne fisken i mange tilfeller trolig ikke vil bidra til et seriøst inntrykk. Sitat Jeg vil ikke kalle motivet for mote heller. Koi fisktatoveringer har eksistert i noen tiår nå og er ingen hype slik som tribal og tatovering i korsryggen. Et stødig motiv for en tatovering synes jeg. Anonymkode: 1b809...366 Tatovering, i det omfanget det finnes nå, vil jeg nok si er mote, og at tatoveringer av denne fisken har eksistert en stund sier vell ikke nødvendigvis noe om hvor lenge den har vært på moten. Som sagt helt sikkert et bedre motiv enn trampstamps og jengstertegn, men jeg håper for hennes egen del at hun vokser fra dette ønske om en fisketatovering før det er for sent. Tror nok det er stor fare for at de neste generasjonene vil le seg skalla av (beste)foreldregenerasjonen med alskens skrukkete tatoveringer av både fisk, snirkelmønster og tøffe kinesiske tegn, og jeg er redd det vil sitte veldig mange og angre bittert. Minner meg på at jeg må investere i tatoveringsfjerning da jeg vanskelig kan se for meg at ikke det blir godt butikk fremover.
Sphynx Skrevet 5. januar 2018 #22 Skrevet 5. januar 2018 Nok tull nå. Karper er kule, ferdig snakka. Ts, håper datteren din finner et bra studio. Jeg går selv til Gunn på Attitude i Oslo og hun er kjempeflink!
herzeleid Skrevet 5. januar 2018 #23 Skrevet 5. januar 2018 (endret) 3 timer siden, Sphynx skrev: Nok tull nå. Karper er kule, ferdig snakka. Ts, håper datteren din finner et bra studio. Jeg går selv til Gunn på Attitude i Oslo og hun er kjempeflink! Enig! Fisk er best i vann, dårlig på land og særskilt lite egnet på menneskehud. (Vurderte "Fisk er best i vann, dårlig på land og aller dårligst på menneskehand" men kanskje litt tidlig for riming) Til Ts: håper det ordner seg og at din datter ikke tar en dårlig avgjørelse som vil følge henne resten av livet, enten hun ender opp med en "tøff fisk" eller ikke. Lykke til uansett Endret 5. januar 2018 av herzeleid
Sphynx Skrevet 5. januar 2018 #24 Skrevet 5. januar 2018 11 minutter siden, herzeleid skrev: Enig! Fisk er best i vann, dårlig på land og særskilt lite egnet på menneskehud. (Vurderte "Fisk er best i vann, dårlig på land og aller dårligst på menneskehand" men kanskje litt tidlig for riming) Til Ts: håper det ordner seg og at din datter ikke tar en dårlig avgjørelse som vil følge henne resten av livet, enten hun ender opp med en "tøff fisk" eller ikke. Lykke til uansett
herzeleid Skrevet 5. januar 2018 #25 Skrevet 5. januar 2018 14 minutter siden, Sphynx skrev: Jeg er sikker på at dine øyne er mye vakrere enn all verdens tatoveringer
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #26 Skrevet 5. januar 2018 Hvor ble du av Ts? Et lite heads up fra meg: når hun bestemmer hvor på kroppen hun vil ha tatoveringen er det viktig å unngå nederste del av ryggen på grunn av potensielt behov for epidural en dag. Anonymkode: f4b9a...19f
Henriko Skrevet 5. januar 2018 #27 Skrevet 5. januar 2018 På 4.1.2018 den 17.23, Dævendøtte skrev: Er mange dyktige i Norge, Attitude i Oslo feks.. Er mest imponert over at hun har venta så lenge med dette, siden hun har hatt lyst på det i nesten ti år Du må ha stor innflytelse på henne. Vel jeg har prøvd å få henne til å tenke over dette i lang tid. Fordi som mange av dere sier, det er noe som er permanent. Men hun er et voksent individ og når pappas råd ikke når lengre hehe, så får det bare holde med å støtte henne. :-)
herzeleid Skrevet 5. januar 2018 #28 Skrevet 5. januar 2018 3 minutter siden, Henriko skrev: Vel jeg har prøvd å få henne til å tenke over dette i lang tid. Fordi som mange av dere sier, det er noe som er permanent. Men hun er et voksent individ og når pappas råd ikke når lengre hehe, så får det bare holde med å støtte henne. :-) Høres ut som en god vurdering når situasjonen først er som den er. Du virker som en kar som har et balansert og reflektert forhold til farsrollen, credit for det
Henriko Skrevet 5. januar 2018 #29 Skrevet 5. januar 2018 1 time siden, Sphynx skrev: Takk folkens! Nei, motivet bak det er nok mer enn mote og hva som er inn. Moren hennes døde for 12 år siden og hun har blitt mobbet i store deler av sin ungdomstid. Men nå er hun halvveis i legestudiet som hun trives utrolig godt med. Koi fish har en betydning av å kunne overkomme vanskeligheter enten fysiske eller psykiske. Hun mener selv at dette representerer henne godt, fordi hun har lagt å reise seg til tross for at utgangspunktet hennes var vanskeligere enn de fleste. Hun sier selv at det skal minne henne på at selv om ting er tøft, så skal man kunne overkomme vanskelighetene. Uansett hvor store eller små de er. Dere har vært til stor hjelp og nå har jeg en fornøyd jente som er klar for å ta tatovering. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. januar 2018 #30 Skrevet 6. januar 2018 11 timer siden, Henriko skrev: Vel jeg har prøvd å få henne til å tenke over dette i lang tid. Fordi som mange av dere sier, det er noe som er permanent. Men hun er et voksent individ og når pappas råd ikke når lengre hehe, så får det bare holde med å støtte henne. :-) Selv hadde jeg litt trøbbel med å nekte min datter tatovering da hun ble 18. Har kroppen full selv. Pappa deriot, prøvde så godt han kunne 😉 men lite han skulle sagt, hun bestemte selv. Har blitt folk av både henne og meg 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå