Gå til innhold

Tatovering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Min datter på 25 år har hatt lyst til å ta tatovering siden hun var 16,
men pappa (meg) har sagt at hun måtte vente til hun ble eldre. 

Nå har den tid kommet for at hun har bestemt seg og vil ta en tatovering.
Jeg mener da at hvis hun først skal markere kroppen sin, så må det virkelig være et bra og trygt sted. 

Hun vil ha en koi fish, (japansk fisk), men finner ingen steder sier hun.
Vet noen her om noen steder det tatoveres koi fish eller må man reise utenlands, som er bra 
eller har bra rykte?

Takk for svar, Hilsen "hjelpsom" far 

Anonymkode: 3b011...441

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å skrive hvilken by dere bor i eller vil reise til kan jo være nyttig.
Det er utallige svært dyktige tatovører i norge. Kanskje det til og med finnes et tatoveringsforum? Prøv å google.

Anonymkode: cb1de...559

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken by hører dere hjemme i?

Anonymkode: a0e68...667

Skrevet

Det er mange bra steder i Norge å ta tatovering, men det viktigste er å finne et studio som er rent og har et godt rykte. Selv googlet jeg mange studioer og så på portofolene til artistene på det de har tatovert og tegnet. Flere studioer har også facebookside man kan "anmelde", og jeg leste på mange av anmeldelsene der før jeg fant ut at det var trygt. I Norge er det sjeldent at artister "spesialiserer" seg innenfor ulike felt, de fleste gjør ulike oppdrag, har sett noen som oftere tar oppdrag som fotorealisme/portrett (for eksempel en artist som heter Electric Linda). Hvilken stil hun ønsker på tatoveringen er jo også viktig å få med, noen liker japansk tradisjonell stil, noen liker amerikansk tradisjonell, det finnes neo tradisjonell, realistisk stil, svart/hvitt, farger, new school osv... Har hun funnet ut hvilken stil hun ønsker?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange flinke her i Norge, ofte kommer det ø noen gjesteartister hit. Jeg pleier å dra til Oslo, Drammen og Larvik. Litt ettersom hva jeg skal ha inked. 

Anonymkode: c7169...eb0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange flinke her i Norge, ofte kommer det ø noen gjesteartister hit. Jeg pleier å dra til Oslo, Drammen og Larvik. Litt ettersom hva jeg skal ha inked. 

Anonymkode: c7169...eb0

Ja riktig, takk for svar. Da får jeg lete litt etter noen gode anmeldelser i disse områdene.

Skrevet
5 minutter siden, Elán skrev:

Det er mange bra steder i Norge å ta tatovering, men det viktigste er å finne et studio som er rent og har et godt rykte. Selv googlet jeg mange studioer og så på portofolene til artistene på det de har tatovert og tegnet. Flere studioer har også facebookside man kan "anmelde", og jeg leste på mange av anmeldelsene der før jeg fant ut at det var trygt. I Norge er det sjeldent at artister "spesialiserer" seg innenfor ulike felt, de fleste gjør ulike oppdrag, har sett noen som oftere tar oppdrag som fotorealisme/portrett (for eksempel en artist som heter Electric Linda). Hvilken stil hun ønsker på tatoveringen er jo også viktig å få med, noen liker japansk tradisjonell stil, noen liker amerikansk tradisjonell, det finnes neo tradisjonell, realistisk stil, svart/hvitt, farger, new school osv... Har hun funnet ut hvilken stil hun ønsker?

Det var svart hvit forstod jeg. Og det skulle ikke være realistisk, men generelt det som var typisk for vanlig koi fish tatoveringer.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken by hører dere hjemme i?

Anonymkode: a0e68...667

Fredrikstad

Skrevet
11 minutter siden, Henriko skrev:

Det var svart hvit forstod jeg. Og det skulle ikke være realistisk, men generelt det som var typisk for vanlig koi fish tatoveringer.

Kan være lurt å ta med et referansebilde til tatovøren og spørre hva som kan gjøres. Ofte vil de lage en egen vri på bildet.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kanskje ikke akkurat det svaret du er ute etter, og du har sikkert luftet dette selv, men er hun virkelig så gira på å gå rundt med en japansk fisk på kroppen resten av livet eller finnes det håp om å få henne på bedre tanker? Det er selvfølgelig ikke uvanlig å gjøre dårlige vurderinger i ungdommen, men tatoveringer er tross alt av typen som følger deg hele livet. 

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)

Er mange dyktige i Norge, Attitude i Oslo feks.. Er mest imponert over at hun har venta så lenge med dette, siden hun har hatt lyst på det i nesten ti år :) Du må ha stor innflytelse på henne. 

Endret av Dævendøtte
feil bokstav i et ord.
Skrevet
20 minutter siden, herzeleid skrev:

Kanskje ikke akkurat det svaret du er ute etter, og du har sikkert luftet dette selv, men er hun virkelig så gira på å gå rundt med en japansk fisk på kroppen resten av livet eller finnes det håp om å få henne på bedre tanker? Det er selvfølgelig ikke uvanlig å gjøre dårlige vurderinger i ungdommen, men tatoveringer er tross alt av typen som følger deg hele livet. 

Karpe tattovering symboliserer overvinnelse og å mestre, forandring i livet, styrke, et langt liv. Så det er ikke det verste å ha på kroppen :a034:

Skrevet
1 minutt siden, Sphynx skrev:

Karpe tattovering symboliserer overvinnelse og å mestre, forandring i livet, styrke, et langt liv. Så det er ikke det verste å ha på kroppen :a034:

Sikkert ikke, men mestring, evne til forandring, styrke og et langt liv kommer innenfra, ikke fra en klein tatovering av en fisk. 

Skrevet
4 minutter siden, herzeleid skrev:

Sikkert ikke, men mestring, evne til forandring, styrke og et langt liv kommer innenfra, ikke fra en klein tatovering av en fisk. 

Rart at karpe er noe av det mest tattoverte da. Ikke kleint, veldig praktfult.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Sphynx skrev:

Rart at karpe er noe av det mest tattoverte da.

At det finnes en god del mennesker som følger trender er ikke så veldig rart nei, men i motsetning til magetoppen og platåskoene får en ikke "kledd av seg" den tøffe fisken så lett.

Hvor mange tror du forresten i dag er fornøyde med "trampstampene" sine? :P

Sitat

Ikke kleint, veldig praktfult.

Blant noen og i noen miljøer så synes en sikkert det en periode. For de fleste andre er det nok mer kleint, og det blir bare kleinere jo eldre en blir. 

1 time siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det var faktisk mye verre enn jeg trodde. Håper virkelig at trådstarters datter kommer på bedre tanker så hun slipper å gå med denne fisken resten av livet. 

klein_fisk.jpg

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, herzeleid said:

Det var faktisk mye verre enn jeg trodde. Håper virkelig at trådstarters datter kommer på bedre tanker så hun slipper å gå med denne fisken resten av livet. 

klein_fisk.jpg

Klarer du virkelig ikke å skjønne at noen liker ting du ikke liker? Jeg kan garantere deg at det er masse som du synes er fint, som vi andre synes er dritstygt og kleint. Hvite joggesko? Caps? Rød bil? Krøller? Briller? Armbåndsur? Suuuuperkleint, likzm. Fakta, likzm.

Anonymkode: caf7a...ba0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du virkelig ikke å skjønne at noen liker ting du ikke liker? Jeg kan garantere deg at det er masse som du synes er fint, som vi andre synes er dritstygt og kleint. Hvite joggesko? Caps? Rød bil? Krøller? Briller? Armbåndsur? Suuuuperkleint, likzm. Fakta, likzm.

Anonymkode: caf7a...ba0

Sikkert, men om jeg synes noe er fint akkurat nå velger jeg ikke å "ta det på meg" resten av livet. Om jeg liker caps eller joggesko akkurat nå ville det vært usedvanlig lite fremsynt å binde meg til å bruke det resten av livet, ikke sant? 

På samme måte virker det skrekkelig lite lurt å tidlig i livet skulle binde seg til å gå med en en kitchy japansk fisketegning resten av livet, derav de velmente rådene til trådstarter og alle andre som titter innom. 

Skrevet
47 minutter siden, herzeleid skrev:

Sikkert, men om jeg synes noe er fint akkurat nå velger jeg ikke å "ta det på meg" resten av livet. Om jeg liker caps eller joggesko akkurat nå ville det vært usedvanlig lite fremsynt å binde meg til å bruke det resten av livet, ikke sant? 

På samme måte virker det skrekkelig lite lurt å tidlig i livet skulle binde seg til å gå med en en kitchy japansk fisketegning resten av livet, derav de velmente rådene til trådstarter og alle andre som titter innom. 

Men i dette tilfellet har TS' datter hatt lyst på denne tatoveringen i nesten 10 år. Da er ikke dette en "her og nå"-tatovering. Det er verre med disse som er på sydenresie, passe beruset og hopper innom et studio som ikke egentlig er særlig renslig eller noe, og skal ta en Playboy bunny fordi "jeg er ung og dum og dette er noe jeg vil bære resten av livet". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Dette er helt utenfor tema og din mening om tatoveringer er helt urelevant. 

Jeg vil ikke kalle motivet for mote heller. Koi fisktatoveringer har eksistert i noen tiår nå og er ingen hype slik som tribal og tatovering i korsryggen. Et stødig motiv for en tatovering synes jeg. 

Anonymkode: 1b809...366

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...