Gå til innhold

Hvilket servise samler du på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg (endelig?) kommet i den alderen at jeg har lyst til å begynne og samle på servise. Problemet er at det finnes så mye fint der ute, og har rett og slett ikke snøring på hvilket jeg ønsker å samle på. Derfor trenger jeg noen tips! Kom gjerne med forslag om hvilket servise dere samler på (gjerne med bilde, eller link til bilde).

Takk på forhånd :)

Anonymkode: 155f4...75d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har drømmeservice til jul bare. Har ikke startet å spare ennå, men det kommer nok sigende.

Ellers har jeg ingen viktige service. Liker det meste de har hos Zara Home. Det er bare noe herk å ta med seg i kofferten hjemover fra ferie.

Skrevet

Angelina platinum

AnonymBruker
Skrevet

Rosendahl, enkelt og greit. Julemorgen til jul. Syns det er nydelig

Anonymkode: 0436d...e0e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Victoria  

i tilleg samler jeg på div glass (ølglass, vinglass, dessertskåler osv) fra Rosendahl i gran cru serien. 

Anonymkode: 3ae90...bc2

AnonymBruker
Skrevet

Aldri forstått hvorfor folk gidder bruke penger på dyrt servise. Har billig nøytralt servise og tilpasser duk, servietter og bordpynt til anledningen.

Anonymkode: a214c...736

• Liker 3
Skrevet

Jeg har arvet dette annes+bilder+002.JPG etter mormor, men det manglet et par tallerkener og et par har blitt knust av mine barn,  så jeg saumfarer bruktbutikker etter manlende deler til dette og et servise som jeg arvet etter oldemor.  Så overtok vi min samboers besteforeldres hus og der var det jammen et par kaffeserviser som jeg nå har fått nogenlunde intakte. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg samler ikke lenger, men serviset er Nature fra Wegdwood

Ikke helt nytt, men jeg blir ikke lei det.

Anonymkode: 83b85...946

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri forstått hvorfor folk gidder bruke penger på dyrt servise. Har billig nøytralt servise og tilpasser duk, servietter og bordpynt til anledningen.

Det er så stas å dekke på med det når man har gode venner over på middag.

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det :) 

• Liker 4
Skrevet

Jeg samler på tre ulike....:laugh:

Paradis fra Porsgrund

Taika fra Iittala

Nisseserviset til Porsgrund

Skrevet
29 minutter siden, KikiEco skrev:

Jeg samler på tre ulike....:laugh:

Paradis fra Porsgrund

Taika fra Iittala

Nisseserviset til Porsgrund

Jeg fikk flere krus av jubieumsutgaven av Taika, hos svigermor. Både de og det blå er en fryd for øyet. Så jeg tenkte jeg kanskje skulle utvide med noen fat. :-)

Kom på at jeg samler på deler av nisseserviset også, men bare frokosttallerkener og krus, utvider for nye medlemmer av familien og kjøper litt til jul til et av de store barna. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke det hun spurte om!!!

Anonymkode: 1a07b...1d9

• Liker 1
Skrevet

Har Porsgrunn Porselen Saturn komplett til 12 og har nå begynt å spare på "Julemorgen" fra Wik&Walsøe 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Rosendahl, enkelt og greit. Julemorgen til jul. Syns det er nydelig

Anonymkode: 0436d...e0e

Navnet på servisen?

De har forskjellige navn selv i rosendahl serien :)

Anonymkode: 80313...570

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Calandria said:

Rosendahl 

Navnet på servisen?

De har forskjellige navn selv i rosendahl serien :)

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

i tilleg samler jeg på div glass (ølglass, vinglass, dessertskåler osv) fra Rosendahl i gran cru serien. 

Me to :)

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Wonders said:

Har drømmeservice til jul bare. Har ikke startet å spare ennå, men det kommer nok sigende.

Ellers har jeg ingen viktige service. Liker det meste de har hos Zara Home. Det er bare noe herk å ta med seg i kofferten hjemover fra ferie.

Heter sevisen drømmesevice?

• Liker 1
Skrevet

Om du planlegger å spare over tid og ikke har mulighet til å kjøpe det du ønsker i løpet av relativt kort tid anbefaler jeg å samle på en "klassiker" som har vært i salg i en årrekke.  De er det lang mindre sjans for at går ut av produksjon enn nylanserte serviser som gjerne forsvinner i løpet av to-tre år om de ikke selger som håpet (snakker av erfaring) - og de kan enklere suppleres med bruktkjøp.  Eksempler på det jeg anser som relativt trygge valg er:

• Musselmalet (riflet, hel- eller halvblonde) fra Royal Copenhagen
  • Hvit riflet, hel- eller halvblonde fra Royal Copenhagen (kan kombineres med Musselmalet)
  • Suomi fra Rosenthal
  • Swedish Grace fra Rörstrand
  • Ostindia fra Rörstrand
  • Edme fra Wedgwood
  • Cornucopia fra Wedgwood
  • Jasper Conran fra Wedgwood
  • Manoir fra Villeroy & Boch
  • Petite Fleur fra Villeroy & Boch
  • Vieux Luxembourg fra Villeroy & Boch
  • Cellini fra Villeroy & Boch
  • Gray Pearly fra Villeroy &Boch
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...