AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Vi har en kollega som er godt kjent for å være en skikkelig baksnakker og hun har en tendens til å smiske med meg som er nestsjef, og butikksjef når jeg ikke er til stedet. Idag hadde jeg og sjefen en god samtale rundt nye prosjekter som vil foregå hvor sjefen naturligvis hinter til at jeg kan ta styringen av prosjektet. Sjefen sier "Jeg trenger en som kan ta seg av dette og opplæringen av de ansatte." Kollegaen kommer så inn i kontoret og avbryter samtalen ved å si til sjefen: "Men er det ikke du som skal ta det?" Hun vet godt at jeg er nestsjef men hun var dummere nok til å komme med den kommentaren med meg tilstedet. Hun mente kanskje ikke noe med det, men det viser igjen at hun ikke viser respekt til meg foran sjefen om at jeg kan ta rollen. Istedet for å gå rundt med tankene i hodet tenker jeg å ringe henne når hun er ferdig med vakten sin og konstruktivt si at liknende holdning ikke trenger å skje igjen. Skal jeg gjøre det eller la være? Anonymkode: ed9ce...aaa
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Hvis du skal gjøre noe, så burde det skje i arbeidstiden, og ikke etter at vakten hennes er ferdig. Som nest sjef så burde du håndtere dette profesjonelt. Kanskje ta en samtale der du, sjefen og hun er tilstede. Du virker litt snurt for å ikke bli sett på som sjef. Der gjør du en stor feil. Anonymkode: 2c6db...771 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Jeg syns ikke denne enkeltepisoden er noe å ringe hun for eller konfrontere hun med så lenge i etterkant. Men om dette er en gjentakende oppførsel av hun så skulle du helst ha konfrontert hun samme arbeidsdag, og jeg syns du absolutt bør gjøre det direkte etter neste gang hun skulle ha sånn holdning som du oppfatter nedlatende. Hvis det er andre tilstede sier du at du vil ha noen ord med henne og sier det til hun under fire øyne når dere går vekk. Anonymkode: 2c848...109 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke denne enkeltepisoden er noe å ringe hun for eller konfrontere hun med så lenge i etterkant. Men om dette er en gjentakende oppførsel av hun så skulle du helst ha konfrontert hun samme arbeidsdag, og jeg syns du absolutt bør gjøre det direkte etter neste gang hun skulle ha sånn holdning som du oppfatter nedlatende. Hvis det er andre tilstede sier du at du vil ha noen ord med henne og sier det til hun under fire øyne når dere går vekk. Anonymkode: 2c848...109 Helt enig med deg, jeg. Jeg er bare redd for at sjefen skal tenke at enkelte av jentene sleiker *ss´en til sjefen bare fordi jeg har en mer "venninne-aktig" tone med jentene.. og at det skal gjøre dem komfortable til å slenge dumme kommentarer som faktisk setter meg i dårlig lys pga min autoritet også,- så vel som sjefens respekt ovenfor meg på lengre sikt - det går jeg ikke med på . Jeg har kun god tone med alle jeg jobber med med én hensikt og det er for å skape et godt arbeidsmiljø for alle. Men jeg tillater ikke at folk skal avbryte en ledersamtale mellom meg og sjefen... Nå er jo sjefen 40 år og jeg er 26 år,- så har hun noe mellom ørene så vil hun forstå at de jentene på 22 år nedover er bare unge idioter til tider og at dette ikke er noe hun ser på som rødt flagg. For hun har alltid og vil nok alltid fortsette med å vise tillit til meg, og gi meg ansvarsoppgaver... Så jeg lar det gå for denne gang og som du sier dersom det gjentar seg så sier jeg ifra. Anonymkode: ed9ce...aaa
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 Jeg syns at det er rart denne dama blander seg i samtalen i det hele tatt. Og her burde vel sjefen avfeid hennes bidrag til samtalen, i og med at hun ikke hadde noe med hva dere to snakket om. Om du skal ta dette opp med noen så burde du ta det med sjefen. Sjefen er nok klar over denne personen fra før. Anonymkode: f7c27...c92
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns at det er rart denne dama blander seg i samtalen i det hele tatt. Og her burde vel sjefen avfeid hennes bidrag til samtalen, i og med at hun ikke hadde noe med hva dere to snakket om. Om du skal ta dette opp med noen så burde du ta det med sjefen. Sjefen er nok klar over denne personen fra før. Anonymkode: f7c27...c92 Det er akkurat det sjefen burde gjort. Istedet tok egoet hennes det bedte av henne der og da og hun bare looo det vekk og tok til seg kommentaren med «stolthet» om jeg kan kalle det det men så sa hun jo at «det er akkurat det jeg helst vil unngå» men hun kunne heller sett spørrende på henne som tegn på «hva er det du snakker om?» når hun tross alt har en kontrakt på kun 5t i uken.. dessverre dealer jeg med kun dårlige personligheter her... en sjef som er humørsyk (konfronterte hun idag ang en av tre episoder med oppførsel jeg ikke likte ) og en ansatt som virkelig viser seg å være b*tchete av karakter. Jeg har i allefall lovt leg selv å si ifra der og da fremover fordi som sjefen selv sa er jeg stødig med alle, og da forventer jeg at hver enkelt er stødig tilbake. Jeg er verken humørsyk eller ustabil og heller ikke frekk eller sier noe uten å tenke... dessverre er ikke alle sånn.. Anonymkode: ed9ce...aaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå