Gå til innhold

Kan arbeidsgiver pålegge 3 ekstra timer en dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan arbeidsgiver pålegge meg 3t kurs før en senvakt? Jobber 15-22. Kurs er 12-15. Altså 10t. Tror ikke det står noe i kontrakten. 

Har hund og ønsker ikle den er alene 10t. I såfall må jeg selv betale for pass. Tror ikke jeg får avspasere 3t på kvelden. 

Anonymkode: 4a464...c3a

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, det kan arbeidsgiver gjøre, men pålagt arbeid skal betales - enten med timepris eller med timepris + overtidstillegg dersom du jobber i en 100 % stilling. Dersom det kreves at du skal avspasere dette må du kreve at tid for avspasering fastsettes samtidig som du sier ja til kurset. Altså dersom kurset er torsdag må du vite når du får avspasere dette, f.eks neste torsdag.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dersom kurset er avgjørende for at man skal få gjort jobben sin. 

Anonymkode: c421a...928

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Ja, det kan arbeidsgiver gjøre, men pålagt arbeid skal betales - enten med timepris eller med timepris + overtidstillegg dersom du jobber i en 100 % stilling. Dersom det kreves at du skal avspasere dette må du kreve at tid for avspasering fastsettes samtidig som du sier ja til kurset. Altså dersom kurset er torsdag må du vite når du får avspasere dette, f.eks neste torsdag.

Man får hverken lønn eller fleksitidstimer når det gjelder kurs. 

Gjest Blondie65
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får hverken lønn eller fleksitidstimer når det gjelder kurs. 

Dersom det er PÅLAGT skal man ha det når det er utenfor egen arbeidstid.

AnonymBruker
Skrevet

Som sykepleier må jeg ofte på møter på dagtid før seinvakt, samarbeidsmøter med fastlege, psykisk team osv. Får ikke overtidsbetaling, men setter det i avspaseringsbanken, blir noen dager avspasering i løpet av året. Har veldig dårlig samvittighet for hunden da, men har "krevd" å få dra hjem i halvtimespausen på kvelden for å lufte, eller hatt hunden i bilen og luftet den mellom møte og seinvakt. Men er jo ikke alle stillinger dette går i. 

Anonymkode: e7c40...401

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du hvis du blir akuttinnlagt på sykehus og blir liggende der en uke?

Anonymkode: 114f9...c7d

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Sa blir man akuttinnlagt. Og da hadde iallfall min familie kommet fra andre siden av landet for å passe hund. 

Er en fullstendig annen problemstilling, og skjønner godt at ts synes dette er vanskelig! 

Anonymkode: 266d4...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Ts, men Har nøkkel gjemt ute slik at i nødstilfeller kan nabo/venninne/familie låse seg inn å hente ut hunden. 

Anonymkode: e7c40...401

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I akuttsituasjoner stiller jo familie, venner, naboer etc. opp. Da strekker andre seg gjerne ganske langt. Et kurs på jobben er noe litt annet. 

For et merkelig innspill. 

Anonymkode: fa885...aa8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...