AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Hei, jeg har gått ned ca 30 kg på noen få måneder.. jeg er «vegetarianer» og spiser bare fisk og grønnsaker, og litt egg, ... de 10 første kiloene gikk jeg ned og spiste tre måltider om dagen.. de siste to tre mnd har jeg hatt det utrolig vanskelig pga vonde opplevelser, og mistet matlyst.. noen dager klarer jeg ikke spise i det hele tatt.. jeg veier ca 46 kg nå og er ca 165 høy... bør jeg legge på meg? Og hva slags blodprøver bør jeg ta? Hvis jeg spiser nå så får jeg vondt i magen el diaré eller blir så trøtt at jeg faller nesten i koma.. er dette normalt? Anonymkode: 95796...56e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Nei det er det ikke. Kroppen din reagerer fordi du er undervektig. Du må gå opp litt og begynne å trene litt styrke etter hvert også. Anonymkode: 80a95...12c
Hjertefisk Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Det var litt av et vekttap. Jeg tipper kroppen din reagerer pga den har fått alt for lite næring over en lang periode og at du nå er undervektig. Jeg hadde også total mangel på matlyst (og ble tynn) en periode jeg hadde det vanskelig og reagerte på samme måte som du. Oppblåst, diare, kvalme og vondt i magen. Du må rett og slett venne kroppen din på å få mat igjen. Det er ingen annen måte. Når du har fått i deg nok mat ei stund så vil det sikkert gå over. På apoteket kan du få kjøpt næringsdrikker. Disse er ganske lette å få i seg. Også må du bare spise ting du liker. Yoghurter er bra. Samt havregrøt, nøtter, ris og andre retter du liker. At du føler for å besvime er nok også et typisk tegn på mangel på næring. Så her er det bare å spise, rett og slett! Før det blir værre. Om du er bekymret så bestill en time til legen så hjelper han/hun deg med eventuelle blodprøver. Det kan jo hende du har mangel på jern og b vitaminer pga du er vegeterianer? Så får du avklart om det ligger noe mer bak mangelen på matlyst også. Det er sikkert greiest. ta vare på kroppen din. Det er den eneste du har.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg spiser nå så får jeg vondt i magen el diaré eller blir så trøtt at jeg faller nesten i koma.. er dette normalt? Anonymkode: 95796...56e Hva tror du?! Anonymkode: 4b284...888 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 Du er ikke vegetarianer, du er pescetarianer (spiser fisk). Men sånn som det er nå så er det ikke normalt nei.ifølge bmi’en din så er du undervektig. Dette er ikke bra for kroppen din. Anonymkode: c47d8...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå