Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 15 år som kanskje vurderer å bli skuespiller?

jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det før nå i det siste.

Har ikke telling på hvor mange som har sagt  til meg at jeg burde bli skuespiller! Folk sier det både fordi jeg kan snakke mange forskjellige dialekter, itilleg til at jeg pleier og tulle med dem og leve meg inn i mange forskjellige rare roller bare for morro skyld.

jeg har begynnt å få skikkelig lyst til og bli skuespiller!!

jeg er ikke interresert i sånn barnslig teater greier.

kan jeg prøve meg i en rolle på min alder? Problemet blir vell kanskje at jeg ikke bor i Oslo! Jeg bor i en bitte liten by... 

Anonymkode: 515a6...736

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Er det et lokalt teater der du bor? Kan du kanskje begynne der og søk på Musikk, dans og drama på VGS.

Skrevet

Hvis du ikke er intressert i sånn "barnslig teatergreier" så kan du legge hele skuespillertanken på hyllen. Skuespillere spiler stort sett i teater. De heldige som får lov å spille på filmer startet som oftest på et - gjett hva, teater!

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Må nok ta skole selv om du får roller. Er beintøft marked. Må være skikkelig god og helst ha utdanning.

Anonymkode: 36c63...64d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må nok ta skole selv om du får roller. Er beintøft marked. Må være skikkelig god og helst ha utdanning.

Anonymkode: 36c63...64d

Trenger jo ikke være noe god skuespiller i Norge, iallefall ikke i film og TV-serier tydeligvis.

Anonymkode: eabf2...1b6

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger jo ikke være noe god skuespiller i Norge, iallefall ikke i film og TV-serier tydeligvis.

Anonymkode: eabf2...1b6

Enig i dette. Samtidig er det et trangt nåløye og vanskelig å bygge seg opp et navn som skuespiller. Selv om det er flere norske som har spilt i filmer og TV-serier er jo de fleste ikke noen man husker. Man har ikke bygget seg opp en solid skuespillerkarriere bare fordi man har spilt i noen biroller en gang i blant og eventuelt en større rolle i en dårlig film.

Mye dreier seg om flaks, men man skal heller ikke kimse av utdanning og innsatsen man må legge ned for å komme seg opp og frem. Nå er det jo også flere skandinavere som har blitt verdenskjent. Det er så klart enda tøffere, men umulig er det jo ikke. 

Hva er det foreldrene dine sier til dette da? 

Anonymkode: 48403...675

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lage youtube-videoer? Du kan enten alliere deg med en annen bak kamera, eller gjøre alt selv. Det kan du lære mye av. Bare vær forsiktig med å ikke legge ut noe som er så drøyt at du risikerer å angre på det senere.

Anonymkode: 9c2db...1a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lage youtube-videoer? Du kan enten alliere deg med en annen bak kamera, eller gjøre alt selv. Det kan du lære mye av. Bare vær forsiktig med å ikke legge ut noe som er så drøyt at du risikerer å angre på det senere.

Anonymkode: 9c2db...1a2

Ja jeg har tenkt på dette med YouTube en liten stund nåå.. kanskje det kan bli noe der:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal starte med yt tviler jeg at noen vil se på... jeg har utrolig stygg dialekt:( 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skal starte med yt tviler jeg at noen vil se på... jeg har utrolig stygg dialekt:( 

Hva om du snakker på engelsk? Da når du også flere :)

Anonymkode: 62152...ea0

AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke deg til folkehøyskoler som driver med teater. Men først og fremst bør du finne ut om der er et teater i byen du bor i. Eller hva/hvem som helst som driver med drama. Du må jo prøve deg frem før du får rolle i en Hollywoodfilm...

Anonymkode: 8009c...29e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du også hun som ville bli låtskriver?

Anonymkode: 56307...bad

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke deg til folkehøyskoler som driver med teater. Men først og fremst bør du finne ut om der er et teater i byen du bor i. Eller hva/hvem som helst som driver med drama. Du må jo prøve deg frem før du får rolle i en Hollywoodfilm...

Anonymkode: 8009c...29e

Når TS ikke vil drive med teater så er nok Folkehøgskole ganske så bortkastet for hen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...