Gå til innhold

.

BerntHulken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du gjør ingenting galt, det ordner seg helt sikkert etter hvert:troest:

Anonymkode: f192d...40e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å gå hjem etter jobben! Da jeg var singel og barnløs (langt opp i 30-åra) gikk jeg liksom ikke hjem og lagde middag og så på TV etter jobb. Trente masse, gikk tur, var på kino og teater, traff venner  (og fikk nye, mest via jobb - andre single damer på samme alder for det meste). Jeg gikk på kurs i emner som interessert meg, var på kulturarrangementer, reiste, var i skogen, dro på vorspiel og ut på byen osv. 

Anonymkode: 618b1...597

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å gå hjem etter jobben! Da jeg var singel og barnløs (langt opp i 30-åra) gikk jeg liksom ikke hjem og lagde middag og så på TV etter jobb. Trente masse, gikk tur, var på kino og teater, traff venner  (og fikk nye, mest via jobb - andre single damer på samme alder for det meste). Jeg gikk på kurs i emner som interessert meg, var på kulturarrangementer, reiste, var i skogen, dro på vorspiel og ut på byen osv. 

Nå har du både mann og barn?

Anonymkode: b63cd...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, stf skrev:

Kan du sette deg inn i hvordan det må være for en person?

Dette er noe jeg mener er tilfelle i mitt liv. Jeg har familie, med ukentlig kontakt, men regner det ikke som nære relasjoner da det aldri snakkes om annet enn overfladiske ting. Jeg får aldri spørsmål om hva som foregår i livet mitt, om det er noen dame på gang, osv.. Jeg spør heller ikke familiemedlemmer om slikt da det å snakke om følelser ikke har vært normen.

Selv har jeg null problemer med å snakke med andre om følelser, selv ganske ukjente mennesker.

Jeg vil si at jeg har en person som kan kalles en venn, men det er som oftest mindre enn ukentlig kontakt. Denne relasjonen er heller ikke hva jeg kaller for en nær relasjon.

Den mest nære relasjonen til en person har jeg faktisk på jobb. Til en jente som har avvist mine fremstøt om å finne på noe sammen. Likefullt har vi et bra forhold på jobb, en herlig kjemi med masse tull og tøys, men også mer alvorlige og tunge samtaler. Denne relasjonen betyr mye for meg. Fra mitt ståsted har vi en unik kjemi, mens den for henne kanskje er normal.

Så fra hennes side er nok ikke jeg den viktigste jobbrelasjonen hennes, slik som hun er min.

De andre relasjonene på jobb blir veldig overfladiske, og jeg kommer ikke under huden på dem.

Hovedkonsekvensen av dette er at jeg ofte føler meg ensom, og at jeg ikke er viktig for noen. Jeg er ofte superpositiv og glad på jobb, men trist, lei og deppa når jeg kommer hjem.

Jeg klarer ikke slutte å tenke at jeg kommer til å ende opp som en gammel einstøing av en gubbe, uten et nettverk eller kjæreste. Føler at alle andre har haugevis av gode relasjoner; ofte både gode venner, familie og kjæreste.. Hvorfor ikke meg, hva gjør jeg galt?

Hvordan definerer du 'nær' relasjon? Hvorfor er ikke denne vennen din 'nær'?

Hun på jobb: Er du interessert i noe 'mer' med henne, eller bare å være venner også på fritiden? Når er det dere har alle disse samtalene, i lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 20.25, AnonymBruker skrev:

.

Endret av æøå*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vil oppfordre deg til å engasjere deg i noe utenom jobb slik at du har mulighet til å bygge deg opp et nettverk. Da har du jo også mulighet til å treffe en potensiell kjæreste også. 

Selv om du har blitt avvist av denne kollegaen du har et godt forhold til på jobb synes jeg det likefullt er flott at du motet deg opp til å spørre henne. Dette er viktig videre også når du forsøker å bli kjent med nye mennesker. 

Noen blir kjent med mennesker lettere enn andre. Noen har hatt stabile relasjoner i livet sitt over lang tid. Noen oppsøker arenaer der man kan få dannet nye bekjentskaper i større grad. Jeg vil ikke si at du gjør noe galt, men du kan jo endre vanene dine noe slik at det blir lettere for deg å få flere mennesker i livet ditt. Som en annen sier: slutt å gå hjem etter jobben. Jeg ville ikke ha tenkt at det ordner seg etter hvert. Av og til må man ta et tak i livet sitt for å lede det i riktig retning. 

Anonymkode: 52ef2...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du både mann og barn?

Nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk at for å skape en nær relasjon med noen må du åpne opp selv. 

Anonymkode: 67067...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.1.2018 den 19.52, AnonymBruker skrev:

Du gjør ingenting galt, det ordner seg helt sikkert etter hvert:troest:

Anonymkode: f192d...40e

Det stemmer tydeligvis ikke

Anonymkode: 03b65...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Endret av æøå*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...