Gå til innhold

Jeg drakk sølevann!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med psyken, og igår fikk jeg et skikkelig knekk. Det oppstod en situasjon hjemme som gjorde at jeg følte det veldig smertefullt. På kvelden fant jeg ut at kjæresten min (avstandsforhold) hadde blitt truet med et våpen og at de hadde stjålet telefonen hans. Jeg ble stresset, og før det så hadde jeg hylgrått og kastet ting rundt meg. Når det med kjæresten min dukket opp ble det for mye, så jeg bestemte meg for å ta en løpetur. 

Jeg gikk ut kl 00:30 ish etter å ha ligget 2 timer i senga, og jeg løp i ullundertøy+ genser. Ingen jakke eller noe. Jeg løp gjennom en skog og begynte å drikke vann fra en søledam. Løp videre, gikk inn i huset til venninna mi mitt på natta. Skulle på do, men fant ikke lysbryteren. Toalettet var bekmørkt, så jeg tok med meg katten hennes inn på do. Etter det dro jeg hjem, og drakk mer sølevann på veien hjem uten å bry meg. Tenkte liksom ikke på at jeg kunne drikke vann på badet hos venninna mi. 

Kom frem til at jeg var ganske ut å kjørte. Ringte venninna mi og fortalte at jeg hadde vært i huset hennes om natta, og hun sa det ikke gjorde noe. Jeg gjorde jo ikke noe galt. Jeg sa at jeg likevel var på bærtur når jeg klarte å drikke sølevann uten å tenke særlig over at det var ekkelt. Hun svarte: "Ja, det er jo ikke akkurat noe du hadde gjort til vanlig" 

Hva tenker dere? Har det skjedd noe lignende med dere?

Har to psykiatriske diagnoser, og går i behandling, så er ikke helt frisk... Er 19 år om det er relevant 

Anonymkode: bc7ed...4b5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som å lese "Å spise blomster til frokost" av Synne Sun Løes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er noe du må ta opp med behandleren din

Anonymkode: 8b71b...509

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

😳

Anonymkode: a1bd3...0a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hovedproblemet her er ikke at du drakk sølevann, men at du selv ser ut til å mene at du oppførte deg unormalt for deg å være. At du i timesvis kan ha oppført deg "rart" (til deg å være) sier meg at du var i sjokk. Hvis du har psykolog eller lege så tror jeg det er lurt å lufte.

Anonymkode: c7a65...f20

• Liker 6
Skrevet

Dette bør du ta opp med psykologen din. At du ser det selv er et stort skritt og veldig bra at du gjør, så jeg vil rose deg for at du tar ansvar og tenker over handlingene dine. Det viser at du er reflektert selv om du åpenbart har det vanskelig. 

Ville ringt og bedt om en akuttime rett og slett for å forhøre deg om det er fare for at du er på vei til å få et tilbakefall, og hva psykologen tenker du bør gjøre. 

Lykke til :klemmer: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? Har det skjedd noe lignende med dere?

Har to psykiatriske diagnoser, og går i behandling, så er ikke helt frisk... Er 19 år om det er relevant 

Jada, sånt skjer, man overreagerer. Jeg har angst og ADHD, så jeg kjenner godt igjen reaksjonsmønsteret. Behovet for å flykte mest av alt. Men nå er jeg voksen og har en familie å ta meg av, så jeg har verken mulighet eller lyst til å være navlebeskuende og selvopptatt lenger, prøver heller å fokusere på hvordan jeg kan unngå situasjoner som gjør meg stresset og hvordan jeg kommer meg ut av irrasjonelle reaksjonsmønstre før jeg tar av. Du er bare 19 så du har mye å lære om seg selv. Mitt beste råd er å flytte fokus bort fra deg selv og konsentrer tankene dine rundt noe positivt. Og pust med magen.

Anonymkode: 2d3d3...8ce

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er ganske spesielt at du reagerer sånn i forhold til noe som var potensielt traumatiserende for kjæresten din, og ikke deg. Du reagerer jo som om noen har drept barnet ditt og stjeler hele reaksjonen som ikke er logisk hos andre enn eventuelt han om han f.eks trodde han skulle dø i den situasjonen. 

Hvis du virkelig ikke klarer å kontrollere deg mer enn dette, bør du fortelle det til din behandler for det er langt i fra normalt å utreagere på den måten i forhold til ting som faktisk ikke berører deg, men andre personer. 

Anonymkode: ab31a...892

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Låser ikke folk utgangsdøren der dere bor , og hvordan hjalp det å ha med katten på do for at du skulle se bedre ??

Men ja..du handler litt irrasjonelt nå , så greit å kontakte lege eller psykolog .

Gjest Axl Rose
Skrevet

Hvordan drakk du det? Du blir ikke syk av å drikke litt, men høres ikke så jævla deilig ut. Men når man får et psykisk knekk kan man gjøre mye rart. En gang slikket jeg i meg mitt eget blod. Da mener jeg ikke sånn at vi blør litt på fingeren og slikker det i oss. Jeg blødde skikkelig. Nå lurer jeg på hva i all verden jeg holdt på med. Det høres skremmende og for jævlig ut. En annen gang prøvde jeg å ta livet mitt og klarte det nesten. Jeg fikk hjelp, men det tok tid. Fortell det til behandler og aldri gi opp håpet om å bli bedre. Nå har jeg det bedre, men 100% er jeg ikke. Har fortsatt dager som er jævlig og alt føles mørkt. Husk du er ikke gal og ikke alene! Det er dessverre blitt normalt å slite psykisk. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, altflyter skrev:

Dette bør du ta opp med psykologen din. At du ser det selv er et stort skritt og veldig bra at du gjør, så jeg vil rose deg for at du tar ansvar og tenker over handlingene dine. Det viser at du er reflektert selv om du åpenbart har det vanskelig. 

Ville ringt og bedt om en akuttime rett og slett for å forhøre deg om det er fare for at du er på vei til å få et tilbakefall, og hva psykologen tenker du bør gjøre. 

Lykke til :klemmer: 

Tusen takk! Det var snilt sagt 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det er ganske spesielt at du reagerer sånn i forhold til noe som var potensielt traumatiserende for kjæresten din, og ikke deg. Du reagerer jo som om noen har drept barnet ditt og stjeler hele reaksjonen som ikke er logisk hos andre enn eventuelt han om han f.eks trodde han skulle dø i den situasjonen. 

Hvis du virkelig ikke klarer å kontrollere deg mer enn dette, bør du fortelle det til din behandler for det er langt i fra normalt å utreagere på den måten i forhold til ting som faktisk ikke berører deg, men andre personer. 

Anonymkode: ab31a...892

TS her. Vel, jeg har separasjonsangst og sliter med traumer fra før. Så det kan ha trigget meg. I tillegg var det ikke bare det som gjorde det, men at jeg ble svært såret av noe som ble sagt hjemme. Det var en blanding av flere ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ikke god ut nei. Men du kan ta det med ro ang. sølevannet. Barn drikker det hele tiden. Det gjorde sikkert du også som barn.

Anonymkode: 60c4e...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, NotNaomi skrev:

Låser ikke folk utgangsdøren der dere bor , og hvordan hjalp det å ha med katten på do for at du skulle se bedre ??

Men ja..du handler litt irrasjonelt nå , så greit å kontakte lege eller psykolog .

Nei, bestevenninna mi hadde ikke låst døra. Katten hjalp ikke til å se bedre, men til å føle meg tryggere (er litt mørkredd). 

Jeg vet hele greia var irrasjonell. Men bedre å ta en løpetur enn å kutte meg eller drikke neglelakkfjerner 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du rett og slett skal slutte med å kutte deg og drikke neglelKkfjerner for godt?

Hvis du har angst for å miste kjæresten din. Så vil du nok ha han lengre. Da det du driver med er lite attraktivt.

Anonymkode: 60c4e...8cd

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her, men med ny bruker, derav ny anonymkode.

Vanvittig forstyrrende innlegg å lese tilbake på. Vet ikke om jeg skal le, gråte eller bli skremt. 

Dette forholdet endte omsider hos politiet pga langvarig psykisk vold. 

Det som er forstyrret med dette innlegget er at denne historien om at "han hadde blitt truet med våpen" ble fortalt akkurat da jeg hadde grått i flere timer og kastet ting rundt meg. Jeg vet ikke om han faktisk ble truet med våpen, eller om han sa det for å skremme meg da jeg allerede var svært oppskaket og overveldet fra før. Han ble jo tatt i en del løgn…

Når jeg ser tilbake så kan dette ha vært en brikke i hans spill. Lyve på seg en tragisk historie for å skremme meg, jeg som allerede var i vond situasjon den kvelden. 

Ekkelt å se tilbake på. Der og da slukte jeg jo historien rått. Nå ser jeg at det kan ha vært en begynnelse på den psykiske volden. Skape reaksjoner hos meg, for å få meg til å bli enda mer ute av meg. 

Anonymkode: 67f7d...e19

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...