AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Hvis man er ansatt i kommunen (helsesektor) og det står "timer per uke, turnusarbeid = 35,5 timer", betyr det at å jobbe fullt/100 % innebærer 35,5 timer i uka? Eller risikerer man å kunne få 7-8 timers vakt hver dag en uke hvis man sier ja til å "jobbe fullt" denne uka? Anonymkode: 51c95...956 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Turnus i helsevesenet gjennomsnittsberegnes, dvs at 100% stilling i gjennomsnitt er 35,5 t i uken, men en uke kan du ha 22 timer og en annen 48. Anonymkode: 4f479...986 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Turnus i helsevesenet gjennomsnittsberegnes, dvs at 100% stilling i gjennomsnitt er 35,5 t i uken, men en uke kan du ha 22 timer og en annen 48. Anonymkode: 4f479...986 Jeg har ikke fast stilling, kun vikar (er student på fulltid). Vaktene er på enten 7 eller 8 timer. Har sagt ja til å "jobbe fullt" tre uker i april og en uke i mai, men ikke fått oversikten ennå. Bør jeg da si ifra om at jeg ikke ønsker å jobbe 7 dager i uka disse ukene? Tenkte først at det er "obligatorisk" med 1-2 dager fri selv om man jobber det som kalles full uke. Anonymkode: 51c95...956
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 Hva mener du? Er jo ingen som jobber fulle uker mandag til søndag uten fri? Hvis du full arbeidsuke med arbeidshelg så er det vanlig å ha en fridag før helg og en fridag etter (feks fri torsdag og tirsdag). Den uka gir masse timer -mer enn 35,5 timer - da vil du kunne få kortere arbeidsuke en annen uke (feks frihelg pluss fri fredag). Er det som menes med gjennomsnittsberegning. Eksakt hvordan turnusen din vil se ut kommer an på hva som er vanlig på din arbeidsplass og hvilke vakter de har behov for. Anonymkode: 6cb7a...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Er jo ingen som jobber fulle uker mandag til søndag uten fri? Hvis du full arbeidsuke med arbeidshelg så er det vanlig å ha en fridag før helg og en fridag etter (feks fri torsdag og tirsdag). Den uka gir masse timer -mer enn 35,5 timer - da vil du kunne få kortere arbeidsuke en annen uke (feks frihelg pluss fri fredag). Er det som menes med gjennomsnittsberegning. Eksakt hvordan turnusen din vil se ut kommer an på hva som er vanlig på din arbeidsplass og hvilke vakter de har behov for. Anonymkode: 6cb7a...7a7 Okei, jeg visste jo ikke om det er vanlig å jobbe full uke uten fri 1-2 dager. Men uka gir jo ikke nødvendigvis mer enn 35,5 timer hvis man har fri 2 dager? Hver vakt er på 7-8 timer. Anonymkode: 51c95...956
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 Jeg har 6 dager på en uke når jeg jobber helg, og 4 dager uken etter. Har fri torsdag før helg og tirsdag etter helg. Uken etter jobber jeg 5 dager. Så det blir mange flere timer den uken jeg jobber 6 dager kontra 4 dager. Anonymkode: 989d9...f85
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei, jeg visste jo ikke om det er vanlig å jobbe full uke uten fri 1-2 dager. Men uka gir jo ikke nødvendigvis mer enn 35,5 timer hvis man har fri 2 dager? Hver vakt er på 7-8 timer. Anonymkode: 51c95...956 Fridagen etter arbeidshelg havner på ny uke (i forhold til telling av timer). Vil også nevne at det er lovpålagt å ha en F1 dag (fridag) per uke. F1 er som oftest på søndag, men hvis du har arbeidshelg med jobb søndag havner F1 en annen dag i uken. Anonymkode: 6cb7a...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå