Gå til innhold

Hva spiser du om du er febersyk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Butikken er like ved, men jeg orker ikke å lage noe som tar alt for lang tid. Har heller ikke lyst på noe som må tygges alt for mye. Har ikke energi til det :fnise: Kjenner jeg trenger å få i meg litt næring nå. 

Anonymkode: 3493d...c96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg har influensa eller sann skikkelig forkjølet pleier jeg å bare lage kylling bouillon med litt limesaft og chili opp i.  

Anonymkode: 848a3...48f

AnonymBruker
Skrevet

Suppe er kjempegodt når man er syk. Veldig enkelt å få i seg, varmer godt, og hvis man ikke gidder å lage det selv kan man kjøpe ferdig.

Personlig synes jeg det er helt greit å bare kjøpe en boks soddsuppe, tømme det over i ei skål, og varme det i mikroen. Eller så kan du jo kjøpe sånne rettikoppen-supper der du bare har i varmt vann. Men er å huske Fjordland har sånne ferdige supper som du bare kan varme i mikroen også. Jeg synes de er gode iallefall, spesielt den fiskesuppen de har.

Anonymkode: 15ef7...af0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser som regel svært lite når jeg er syk, men drikker mye brus (Pepsi Max) istedet. Skal jeg ha noe å spise, blir det ikke før middag, og da tar jeg gjerne en pose med noe frossen Pasta Bolognese (tror det er Findus sin). Den klarer jeg alltids å klemme ned selv om jeg er syk. Må stekes i 10-15 minutter, selv om posen sier 7 minutter eller noe. Da er det i alle fall ikke ferdig ennå hos meg, så det må stekes lengre.

Klipp opp posen, hell ned i varm panne. Rør rundt i panna en gang i blant og la det ellers få steke i fred. Ikke vanskelig, selv om man er syk.

Anonymkode: a01a1...87c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har skikkelig feber pleier jeg å leve på vann, buljong og varm saft. Dette gir væske, salt og kalorier, som er alt jeg trenger. Dersom jeg spiser for mye mat når jeg er syk ender det stort sett med at jeg enten besvimer fordi kroppen ikke klarer å både fordøye mat og ha blod i hodet samtidig, eller så spyr jeg det opp fordi kroppen ikke gidder å prøve.

Når jeg føler meg litt bedre blir det gjerne enkel mat som hardkokte egg, ristet brød, vassgraut eller kokt potet.

Anonymkode: f1324...040

AnonymBruker
Skrevet

Lager meg en smoothie. Sørger for at det jeg har opp i gir litt næring. Biola, banan, havregryn, egg, grønnkål mm. 

Anonymkode: d219f...31c

Skrevet

Da jeg nylig var syk gikk det i frukt, salt potetgull, brus, melk og vann. Etterhvert som jeg ble bedre har det gått med knekkebrød og suppe.

AnonymBruker
Skrevet

Sodd høres godt ut, samme med tomatsuppe. Var sjuk før jul, og har ikke hatt matlyst etter det. Spiser lavkarbo til vanlig, men er jeg syk spiser jeg det jeg føler går ned.

Eplemost med farris eller farris med cola. Te av ingefær, lime, honning, evt chili og hvitløk.

Har ikke noe lettvint jeg kan lage nå, og har ikke lyst på det jeg har. Men har fått i meg mat. Det virker som kvalmen ikke vil gi seg, og det som vanligvis frister, gjør meg bare uvel ved tanken på det. Mulig den gamle spiseforstyrrelsen har fått litt tak her igjen. Jeg er garantert ikke gravid. Da må det være en jomfru-graviditet.

Anonymkode: 02e71...73f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...