aiba Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Leieboeren ga meg screenshot fra DnB at han hadde overført husleia til min DnB konto 1.januar, men det har enda ikke kommet inn. Tar det ekstra lang tid etter nyttår?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Den er nok inne kl 16. Anonymkode: 4b9d8...951
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 når det er dnb til dnb skal det gå på sekundet. bor du i utlandet eller i norge? jeg vet at hvis en av personene bor i utlandet så kan det ta litt lenger tid. pleier personen å betale den 1.hver måned eller kommer det på litt forskjellige dager? Anonymkode: 264cd...cac
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 Kan 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: når det er dnb til dnb skal det gå på sekundet. bor du i utlandet eller i norge? jeg vet at hvis en av personene bor i utlandet så kan det ta litt lenger tid. pleier personen å betale den 1.hver måned eller kommer det på litt forskjellige dager? Anonymkode: 264cd...cac Ikke hvis ikke avsender også har DnB (båte avsender og mottaker må ha DnB hvis det skal gå gjennom umiddelbart). Hvis avsender har annen bank, så går transaksjonen gjennom BBS eller avsenders kredittkort (og dermed kredittkortselskap). Anonymkode: 27d7b...e73
aiba Skrevet 3. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2018 Jeg bor i Norge, vi he begge DnB , han trykket nok ikke umiddelbar overføring
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 1. var helligdag. Anonymkode: 6c5fd...f49
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 1. var helligdag. Anonymkode: 6c5fd...f49 Selv om 1. var helligdag skulle ts hatt pengene senest i går formiddag, uansett bank. Anonymkode: 9244e...09d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #8 Skrevet 3. januar 2018 Hahaha! Han har lurt deg. Enten laget en falsk bekreftelse som han har tatt screenshot av (som er kjempelett) eller så har han kansellert betalingen rett etter å ha tatt screenshot. Uansett så ljuger han, og det er bare å glede seg til fortsettelsen. Det kommer til å bli en kamp hver, jeg gjentar hver måned. Du trenger ikke noe hobby du, du kommer til å få en leietaker å bruke fritiden din på. Anonymkode: 49e8c...456 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #9 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahaha! Han har lurt deg. Enten laget en falsk bekreftelse som han har tatt screenshot av (som er kjempelett) eller så har han kansellert betalingen rett etter å ha tatt screenshot. Uansett så ljuger han, og det er bare å glede seg til fortsettelsen. Det kommer til å bli en kamp hver, jeg gjentar hver måned. Du trenger ikke noe hobby du, du kommer til å få en leietaker å bruke fritiden din på. Anonymkode: 49e8c...456 Hvis han ikke betaler leia, så kan han jo faktisk hive han ut. Det blir feil å si at det blir en kamp måned etter måned da han kan hive han ut og sende varsler i posten hvis han ikke får inn leieinntekter hver måned. TS jeg hadde sendt han en melding og sagt at du ikke har fått noe enda, noe som er rart siden begge har dnb og da skal det komme på noen sekunder uansett om det er helligdag eller ikke. Om leia er noen dager forsinket syntes jeg du skal la det gå. Jeg har betalt leie flere ganger over fristen før, men jeg har dog alltid betalt hver måned. Det har aldri vært noe problem for min leietaker. Anonymkode: 264cd...cac 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #10 Skrevet 3. januar 2018 Ta kontakt med leietakeren og hør du TS. Det ordner seg nok. Anonymkode: 02bcd...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #11 Skrevet 3. januar 2018 Jeg har ofte "problem" med transaksjoner med min bank. Det tar som oftest 2-3 før pengene blir overført. Har tatt det opp med banken men få ikke fikset problemet. Det er sykt irriterende, i hvert fall hvis man har en frist og glemte det før dagen før eller samme dag. Anonymkode: 5f5a5...2c1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #12 Skrevet 3. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis han ikke betaler leia, så kan han jo faktisk hive han ut. Det blir feil å si at det blir en kamp måned etter måned da han kan hive han ut og sende varsler i posten hvis han ikke får inn leieinntekter hver måned. TS jeg hadde sendt han en melding og sagt at du ikke har fått noe enda, noe som er rart siden begge har dnb og da skal det komme på noen sekunder uansett om det er helligdag eller ikke. Om leia er noen dager forsinket syntes jeg du skal la det gå. Jeg har betalt leie flere ganger over fristen før, men jeg har dog alltid betalt hver måned. Det har aldri vært noe problem for min leietaker. Anonymkode: 264cd...cac Nei. Det kommer ikke på sekundet om begge har DNB. Det er kun de med DnB som aktivt har gått inn i nettbank og lett seg frem til «straksbetaling» og aktivert denne, som det går på sekundet hos. Anonymkode: 02bcd...1ea
aiba Skrevet 3. januar 2018 Forfatter #13 Skrevet 3. januar 2018 (endret) Jeg tok det opp med han og han sjekket. Fant ut han ikke hadde nok på konto da han overførte. Så han sendte beløpet via vipps så fikk jeg det med engang:) så det ordnet seg Endret 3. januar 2018 av aiba 9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #14 Skrevet 3. januar 2018 11 minutter siden, aiba skrev: Jeg tok det opp med han og han sjekket. Fant ut han ikke hadde nok på konto da han overførte. Så han sendte beløpet via vipps så fikk jeg det med engang:) så det ordnet seg Neimen se det. Det hjelper å ha kommunikasjon med den det faktisk gjelder! Anonymkode: 161c1...3f7 4
aiba Skrevet 3. januar 2018 Forfatter #15 Skrevet 3. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neimen se det. Det hjelper å ha kommunikasjon med den det faktisk gjelder! Anonymkode: 161c1...3f7 Ja enig. De er to stk som leier og hun andre bare sa det kan ta tre dager etter nyttår, men han sjekket opp heldigvis
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #16 Skrevet 3. januar 2018 31 minutter siden, aiba skrev: Jeg tok det opp med han og han sjekket. Fant ut han ikke hadde nok på konto da han overførte. Så han sendte beløpet via vipps så fikk jeg det med engang:) så det ordnet seg Så fint at det løste seg. Høres ut som du har en ærlig og redelig leietaker. Anonymkode: 72ce9...415
aiba Skrevet 3. januar 2018 Forfatter #17 Skrevet 3. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint at det løste seg. Høres ut som du har en ærlig og redelig leietaker. Anonymkode: 72ce9...415 Ja absolutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå