Gå til innhold

Kysse barn på munn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om å kysse detesegne barn/yngre søsken på munn? 

Kan aldri huske å ha gjort det med lillebroren min (han er 15 nå), men lillesøsteren min på 5 år kysser jeg på munn en gang i blant...

Jeg er utrolig glad i henne! Klemmer og kysser henne på kinn, hals og mage hele tiden (ikke noe seksuelt, men et stort smask). Enkelte ganger hender det at det skjer et kjat nuss på munn, hvor vi deretter noen ganger sier æsj og ler det vekk. Kan også ta sånn lange godteri og putte hver vår ende i munn og møtes på midten, det syns hun er utrolig morsomt. 

Men lurer jo litt på om dette er feil? Er jo bare søskenkjærlighet, aldri nor seksuelt... Likevel vil jeg ikke trå over grenser... Hun har aldri sagt ifra "nei" eller at det er ubehagelig, men ler og leker videre... 

Så hva tenker dere?

Anonymkode: 2ac24...412

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18 år gammel jente selv forresten

Anonymkode: 2ac24...412

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Ingen big deal, spør du meg... Selv ville jeg brukt ordet nusse og ikke kysse ;)

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Kyssing på munnen er veldig intimt, noe som forbeholdes kjærester, samboere, mann og kone...Bare min ærlige mening. For meg hadde det blitt veldig feil og hadde følt kvalme og vemmelse om jeg måtte kysse et familiemedlem.

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Ungen til kusinen min fikk herpes av det, så av den grunnen syns jeg det er en uting. Det kan være farlig for veldig små barn. Utover det så har jeg ingen mening om det bortsett fra at det ikke heter kyssing, det heter nussing. Kyssing er intimt.

Anonymkode: 78fdc...861

Skrevet

Ser ikke noe feil med det:) Tror det kanskje faller mer naturlig for jenter å nusse familiemedlemmer de er glad i, det er iallefall min erfaring med mine barn. 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg synes ikke man skal gjøre det.

Ja jeg vet det ikke er ment seksuelt men jeg synes bare ikke at voksne skal kysse barn på munnen.

Skrevet

Psh, jeg og mine søsken gjorde det masse når vi var små! Kysset også mamma og pappa god natt på munnen da jeg var liten. Ingen big deal!

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg synes ikke man skal gjøre det.

Ja jeg vet det ikke er ment seksuelt men jeg synes bare ikke at voksne skal kysse barn på munnen.

Enig! Har aldri kysset/nusset mine foreldre på munn, og synes det er upassende når folk gjør det... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble aldri kysset på munn av foreldre da jeg var liten, men vokste heller ikke opp i et hjem med mangel på kjærlighet. Det går fint an å vise omsorg for hverandre uten å kysse hverandre på munnen.

Jeg syntes kyssing på munnen er en intim sak som er forbeholdt partnere og ingen andre. Jeg finner det upassende og sært. Men så syntes jeg også at å si "jeg elsker deg" til andre enn partner også er feil. Noen ting er forbeholdt en partner, og kyssing på munn og ordene "jeg elsker deg" hører til der.

Man er ikke mindre glad i barna sine bare fordi man ikke kysser dem på munnen eller sier andre ting enn at man elsker dem. Man er glad i barna sine, familien sin og vennene sine. Man elsker og kysser partneren sin på munnen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nussing er noe jeg helt uvant med fra oppveksten, men nå som jeg jobber i barnehage ser jeg at det er noen nusser på munnen, noen nusser på kinnet eller hodet og noen bare klemmer. Jeg som profesjonell nusser selvfølgelig ikke, men om jeg får et nuss forsøker jeg å snu hodet slik at det havner på kinnet

Anonymkode: 8582e...5bf

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nussing er noe jeg helt uvant med fra oppveksten, men nå som jeg jobber i barnehage ser jeg at det er noen nusser på munnen, noen nusser på kinnet eller hodet og noen bare klemmer. Jeg som profesjonell nusser selvfølgelig ikke, men om jeg får et nuss forsøker jeg å snu hodet slik at det havner på kinnet

Er det lov å si til barnehageansatte at man ikke ønsker at de ansatte skal oppfordre til nussing på munn? Eller blir det oppfattet som frekt? Jeg hadde ikke ønsket det for mine barn, både fordi det strider mot det jeg er komfortabel med og fare for smitte.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)
1 time siden, altflyter skrev:

Er det lov å si til barnehageansatte at man ikke ønsker at de ansatte skal oppfordre til nussing på munn? Eller blir det oppfattet som frekt? Jeg hadde ikke ønsket det for mine barn, både fordi det strider mot det jeg er komfortabel med og fare for smitte.

Selvsagt er det lov.

Og hvem bryr seg om de mener det er frekt. 

Endret av Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt om det, og syns det er helt greit, tenker ikke at det er upassende eller noe romantisk/seksuelt i det. Ikke noe jeg legger opp til selv, men snur meg ikke bort når den ene sønnen min gjerne vil gi meg et kyss/nuss på munnen.

• Liker 1
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Har aldri gjort det selv, men har heller aldri tenkt at det er upassende. Og er det noen jeg elsker er det barnet mitt. Enda mer enn mannen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er så gæernt med det da???? 

Dattera vår er 8 år og her nusser både jeg og pappaen henne på munnen. Hun vil også dette selv......har alltid gjort dette og slutter nok ikke før hun ikke vil mer.

skjønner ikke helt problemet med dette.......??????

Anonymkode: 97cfa...a2a

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, altflyter skrev:

De ansatte i barnehagen skal selvfølgelig ikke oppfordre til nussing verken på munnen eller andre steder, det hadde vært fryktelig upassende. Samtidig bør man ikke avvise barnet totalt når barnet helt frivillig og uoppfordret gir et nuss, så jeg gjør mitt beste for å ihvertfall snu kinnet til så det ikke krysser grensa mer enn nødvendig (og ikke utsetter meg for enda flere virus).

Barna vil uansett lære etterhvert at de voksne i barnehagen er mer komfortable med klemming enn med nussing, og da slutter de stort sett med nussing. Jeg får ikke mange nuss hvert år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...