Gå til innhold

Er mannen deres hjemme fra jobb hvis dere trenger hjelp ved sykdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og minstemann på 1 år er syke med omgangssyken. Tryglet mannen om å bli hjemme idag for å hjelpe til. Fikk bare nei og han reiste på jobb. Vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre. Nå har minsten endelig sovnet og jeg har spydd og tømt meg tom så nå ligger jeg i senga å lurer på om han virkelig er noe å spare på. Det er første gang på 12 år jeg har bedt han være hjemme(vi har eldre barn også). Ikke spurte han om det var noe jeg trengte i butikken før han dro(vi har vært på ferie og kom hjem igår så kjøleskapet er tomt) og ikke har han sendt noe mld å spurt hvordan det går. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Men er jeg i feberrus og overreagerer eller hva skjer? 

Anonymkode: f7ad7...653

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Du overreagerer ikke! Egoistisk av mannen din å dra på jobb, håper han blir smittet, da kan du overlate ungene og huset til ham og reise bort et døgn. Kanskje han forstår da.. 

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Han har sykt barn dager og selvsagt burde han det det ut når du også er skamdårlig. Ta en prat med han når han kommer hjem. Om han forventer at du skal være alene når du er syk med syk unge så får han takle det den dagen han er syk samtidig som ungen. Da tar du deg en spadag mens han får kjenne på hvordan det er :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Han har sykt barn dager og selvsagt burde han det det ut når du også er skamdårlig. Ta en prat med han når han kommer hjem. Om han forventer at du skal være alene når du er syk med syk unge så får han takle det den dagen han er syk samtidig som ungen. Da tar du deg en spadag mens han får kjenne på hvordan det er :fnise:

Da er det barnet hun straffer.. 

Anonymkode: 7c4a0...231

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han har aldri vært borte fra jobb pga sykdom fordi han aldri er syk. Hender han får mannesyken(hoste og feber) men alltid i helger eller ferier. Han har aldri hatt omgangssyken etter at han ble voksen. Så får på en måte ikke tatt igjen. Ikke det jeg vil heller. Vil heller at han skal forstå. Vet ikke jeg. Er bare veldig lei meg akkurat nå. 

H.i

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har aldri vært borte fra jobb pga sykdom fordi han aldri er syk. Hender han får mannesyken(hoste og feber) men alltid i helger eller ferier. Han har aldri hatt omgangssyken etter at han ble voksen. Så får på en måte ikke tatt igjen. Ikke det jeg vil heller. Vil heller at han skal forstå. Vet ikke jeg. Er bare veldig lei meg akkurat nå. 

H.i

Dårlig gjort, rett og slett. Hvordan er han ellers, snill, flink med barna og omtenksom mot dere? 

AnonymBruker
Skrevet

Han har 10 dager i forhold til sykt barn/barnepassers sykdom. 

Egoistisk. Min  mann var tidligere selvstendig. Da tok jeg alltid ut mine 10 dager før han evt tok sykt barn dag. 

De siste årene har han vært ansatt. Aldri syk. Jeg og barna lå rett ut pga influensa for 2 år siden. Han var da ikke på jobb på 5 dager. Jeg klarte ikke å ta vare på barna.

Anonymkode: 1fa63...392

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Dårlig gjort, rett og slett. Hvordan er han ellers, snill, flink med barna og omtenksom mot dere? 

Ja han er egentlig det. Men han blir så rar hvis jeg blir syk. Får meg på en måte til å føle at jeg er til byrde for han. Viser sjeldent eller lite omtanke når jeg er syk. Men da har jeg greid meg selv så har oversett det. Idag er første gang på 12 år hvor jeg har blitt samtidig syk med omgangssyken med ett av barna. Før det har jeg alltid fått det etterpå. Nå er jeg og 1 åringen syke samtidig og føler meg helt hjelpesløs. 

Men nå hørte jeg 12 åringen kom inn døra og sendte meg en mld om at jeg måtte bare rope om jeg trengte hjelp. Skulle ønske mannen var like omsorgsfull 

H.i

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har sykdomsangst og sliter med å skulle oppføre seg normalt i slike situasjoner.

Anonymkode: 4c029...d00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje han har sykdomsangst og sliter med å skulle oppføre seg normalt i slike situasjoner.

Anonymkode: 4c029...d00

Alt jeg krever er at han skal ta av seg sin egen sønn så jeg kan få spy og gå på do uten å måtte han en gråtende 1 åring i fanget. Jeg vet ikke hva som feiler han jeg. Vet ikke hva jeg skal si når han kommer hjem heller. Før han dro idag tidlig hadde jeg lyst til å si "hvis du ikke blir hjemme idag så trenger du ikke komme hjem noe mer" jeg var så skuffet. Så ingenting men ...

H.i

• Liker 18
Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja han er egentlig det. Men han blir så rar hvis jeg blir syk. Får meg på en måte til å føle at jeg er til byrde for han. Viser sjeldent eller lite omtanke når jeg er syk. Men da har jeg greid meg selv så har oversett det. Idag er første gang på 12 år hvor jeg har blitt samtidig syk med omgangssyken med ett av barna. Før det har jeg alltid fått det etterpå. Nå er jeg og 1 åringen syke samtidig og føler meg helt hjelpesløs. 

Men nå hørte jeg 12 åringen kom inn døra og sendte meg en mld om at jeg måtte bare rope om jeg trengte hjelp. Skulle ønske mannen var like omsorgsfull 

H.i

Ta en prat med ham når han kommer hjem og prøv å forklare situasjonen. Finnes mennesker som ikke håndterer at andre er syke eller trenger hjelp, mulig han da er en av dem. Kjenner litt på samme følelse selv, må innrømme at jeg er litt overfladisk mot mennesker som er syke, spesielt hvis det ikke er noe alvorlig. Kan være fordi jeg sjelden er syk selv, vil egentlig være veldig omsorgsfull, men sliter innimellom..                    Snille 12 åringen din :) 

Gjest GoldenLioness
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det barnet hun straffer.. 

Anonymkode: 7c4a0...231

Ble barnet straffet da mor var syk og hjemme med med sykt barn? Nei. Vi som foreldre må da bare lide oss igjennom det. Det er vi som voksne som føler oss ekstra dritt om vi er syk i tillegg til barnet. Og han burde få kjenne på det for å forstå at det ikke er ferie å være hjemme og iallefall ikke med et sykt barn.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Ta en prat med ham når han kommer hjem og prøv å forklare situasjonen. Finnes mennesker som ikke håndterer at andre er syke eller trenger hjelp, mulig han da er en av dem. Kjenner litt på samme følelse selv, må innrømme at jeg er litt overfladisk mot mennesker som er syke, spesielt hvis det ikke er noe alvorlig. Kan være fordi jeg sjelden er syk selv, vil egentlig være veldig omsorgsfull, men sliter innimellom..                    Snille 12 åringen din :) 

Ok skjønner. Om han sliter med det så greit nok.  Skulle bare ønske han forstod alvoret. Jeg ber han ikke være hjemme for ingen grunn. Jeg har svart samvittighet for 1 åringen idag. Istad måtte jeg sette han i sprinkelsenga alene i 10 min mens jeg kastet og satt på do samtidig. Jeg kjente at det kom begge veier så turte ikke å la han krabbe rundt alene så måtte sette han oppi der. Og han gråt hele tiden 😢 han er også syk og trenger trygghet. Synes bare det er så vondt at jeg må stå i dette alene og det verste av alt er at 1 åringen må også lide. 

H.i

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du har i hvert fall klart å oppdra 12-åringen til å bli en snill og omsorgsfull person. Klarer han/hun å ta seg av minstemann en stund slik at du får hvilt deg litt?

Anonymkode: 89e1f...d59

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min skal ta seg fri fra jobb 3 dager for å bli med meg til Oslo når jeg skal opereres. Dette fordi han ikke vil at jeg skal dra alene og vil passe på meg. Betaler til og med for hotell siden han ikke har andre muligheter for overnatting der. Jeg ville lett gjort det samme for han. Vi passer på hverandre. Det syns jeg er en selvfølge når man lever sammen. Mannen din er en diger egoist. 

Anonymkode: 7f028...0e5

• Liker 16
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H.i

Faktisk blir mannen min også litt rar når jeg blir syk. Litt som at det irriterer ham at jeg er slapp og ikke like full av pepp som jeg pleier, så han holder seg liksom litt unna. Men likevel, han hadde vært hjemme om jeg og et barn var slått ut av omgangssyken samtidig. Jeg har flere ganger vært hjemme med sykt barn og vært skikkelig forkjøla selv, men jeg syns akkurat omgangssyke og influensa stiller i en særklasse der. Jeg ville tatt en ordentlig prat når mannen din kommer hjem og spurt om han i det hele tatt kan forstå hvor dårlig man blir av omgangssyke.

• Liker 8
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok skjønner. Om han sliter med det så greit nok.  Skulle bare ønske han forstod alvoret. Jeg ber han ikke være hjemme for ingen grunn. Jeg har svart samvittighet for 1 åringen idag. Istad måtte jeg sette han i sprinkelsenga alene i 10 min mens jeg kastet og satt på do samtidig. Jeg kjente at det kom begge veier så turte ikke å la han krabbe rundt alene så måtte sette han oppi der. Og han gråt hele tiden 😢 han er også syk og trenger trygghet. Synes bare det er så vondt at jeg må stå i dette alene og det verste av alt er at 1 åringen må også lide. 

H.i

Dette bør du fortelle til mannen din! Egentlig burde du satt på video og tatt det opp mens du var på do, kanskje han hadde forstått hvordan situasjonen var. Du har altså min fulle støtte, ikke vær i tvil om noe annet. Og når dette er første gang på 12 år du ber om noe sånt, burde han kanskje gått et par runder med seg selv. Håper han sender melding før han drar fra jobb og lurer på hvordan det går der hjemme og kommer hjem med masse fyll til kjøleskapet. Riktig god bedring! 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H.i

Jeg skjønner at du er lei deg og det har du jammen all grunn til. Det er ikke en gang forsvarlig å etterlate en baby hos noen som er så syk. Jeg hadde nok blitt fly forbanna og såret på samme tid, og jeg syns absolutt han må få passet sitt påskrevet. Du fortjener en unnskyldning!

Jeg har en mann som er litt samme typen i utgangspunktet. Jeg tror det kan ha en sammenheng med at mora hans er typisk martyr som lider i stillhet og mannen hennes stiller aldri opp og tar vare på henne når hun er syk, så barna deres lærte heller aldri å ta seg av andre ved sykdom og når de var syke selv fikk de omtrent ikke oppmerksomhet eller pleie. (Sykdom er en uting i svigerfamilien) Jeg fant ut at jeg ble nødt til å dressere han og lære han omtanke for andre, og gleden ved å ta seg av noen som er dårlig. Så når barna våre er syke har jeg sørget for å ta ekstra godt vare på dem, og de få gangene mannen har vært syk har han fått kongelig oppvartning. Etter noen år ble han en flink omsorgsperson og tar seg selvfølgelig fri ved behov.

Anonymkode: db39b...6fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har han noensinne vært hjemme med sykt barn, eller tar du alle disse dagene?

Anonymkode: 96787...84e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har i hvert fall klart å oppdra 12-åringen til å bli en snill og omsorgsfull person. Klarer han/hun å ta seg av minstemann en stund slik at du får hvilt deg litt?

Anonymkode: 89e1f...d59

Ja det klarer hun nok helt fint 👍 men nå sover minste  oppå meg så da får jeg hvilt litt. 

H.i

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...