Gå til innhold

Når kan barn bruke skjerf?

Anbefalte innlegg

Gjest Selfie
Skrevet

Har en førsteklassing som fikk ny vinterjakke til jul av besteforeldrene. Dessverre er den helt åpen i halsen, og hun nekter å bruke hals/buff. Kan en seksåring bruke skjerf eller er det fortsatt kvelningsfare? Jeg kjenner henne selvfølgelig best selv, men jeg lurer på hva som er allment akseptert😬

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min seksåring nekter å bruke skjerf, så det har jeg aldri tenkt på. :P Men på ukeplanen vi får fra skolen står skjerf nevnt som en av tingene de bør ha når de minner om å passe på at de har nok klær.

Anonymkode: 98294...76d

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på😬 Ingen av mine har likt å bruke skjerf, men buff har de brukt "alltid"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om hun har skjerfet på innsiden av jakken, altså at ikke skjefendene flagrer omkring, er det jo ikke så stor fare for kvelning. 

Atlernativet er vel å si at neivel, da får hun ikke gå med jakken. Enten er det jakke + buff/hals, eller så får hun ikke bruke den, punktum. 

Anonymkode: 237db...35e

• Liker 1
Gjest Selfie
Skrevet

Hun vil bare bruke en buff, den er vid og strikket i et fint mønster. Men den blir for vid til den nye jakka - det er foret, lang bomberjakke. Håpløst🙄 

Skrevet

Ja, en seksåring kan bruke skjerf. Bare pass på at du legger det slik at det lett åpner seg om hun skulle bli hengende fast i noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...