AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Jeg har for tiden en 100 % stilling som betaler husleie og det nødvendige, men jeg kunne tenkt meg litt ekstra å rutte med. Jeg vurderer å takke ja til en 20 % stilling i et annet firma i tillegg. Er det noen som har erfaringer med å jobbe slik? Er det tungt eller går det greit? Anonymkode: f5fd5...bb8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Det var i en og samme jobb, men jobbet i praksis 130-170% tidligere, avhengig av periode. Det går fint en stund, men det er ganske tungt å jobbe masse overtid hele tiden, og det vil med tiden gå kraftig utover både helse, fritid og sosiale relasjoner. Anonymkode: 55e07...772
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Vet du at du har lov til å ta en ekstrajobb? I veldig mange 100%-stillinger står det i kontrakten at man ikke har lov til å ta lønnet arbeid i andre firma på si. Blant annet for å unngå at en slik jobb går ut over den "vanlige" jobben. Om du skal jobbe i 2 firma, vil du før eller senere støte på interessekonflikter. Anonymkode: e6d14...ff1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 Det kommer an på jobben. Jeg jobbet 80 % på sykehus og 30 % i et rolig bofellesskap en periode. Det var tungt, og 110 % på sykehus hadde aldri gått. Det som gjorde at det gikk var at bofellesskap-jobben var så fysisk rolig at det ble en pause selv om jeg var på jobb. Sjekk også kontrakten din om du har lov å jobbe mer, ja. Anonymkode: 4f589...c66 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du at du har lov til å ta en ekstrajobb? I veldig mange 100%-stillinger står det i kontrakten at man ikke har lov til å ta lønnet arbeid i andre firma på si. Blant annet for å unngå at en slik jobb går ut over den "vanlige" jobben. Om du skal jobbe i 2 firma, vil du før eller senere støte på interessekonflikter. Anonymkode: e6d14...ff1 Det er ikke så veldig vanlig, da dreier det seg stort sett om at man ikke kan jobbe for et konkurrerende firma i samme bransje. Men et annet firma i annen bransje, eller det offentlige/frivillig organisasjon etc. er sjelden et problem. Anonymkode: 55e07...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå