Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk idag kopi av et brav fra nav hvor de ber om vurdering om min helsetilstand og hvilke muligheter det er å komme i hbiljet som helst ytke.

Er dette et steg til uføretrygd ?

Anonymkode: a751a...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du på AAP og trenger nytt vedtak så kan det være dette de trenger ny dokumentasjon til, eller det kan være i forhold til en uføresøknad. Hva har Nav sagt skal skje videre?

AnonymBruker
Skrevet

Går på aap på 2 dre året. Visste ikke noe før jeg så brevet under mine saker på nav. Er undet utredning på 4 avdelinger, øre, nese og hals p.g.a. mulig søvnapne, nevroligisk, fyIkalsk behandling pga artrose og øyeavdeling pga et slag som har satt øyene ut av spill

Skrevet

Sjekk når det siste vedtaket ditt for AAP går ut og finn sluttdato på aktivitetsplanen din så kan du se om det er AAP dette gjelder. Står du fortsatt som "aktiv arbeidssøker" inne på nav sine sider?

AnonymBruker
Skrevet

Står at jeg er arbeidssøker og vedtaket om aap gjelder til september 2018

Gjest making.a.mess
Skrevet

Det er nye og strengere aap regler, men du har jo fått innvilget til september så tenker de vil vurdere å gi deg en utplassering/tiltak. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Bra å vite

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk idag kopi av et brav fra nav hvor de ber om vurdering om min helsetilstand og hvilke muligheter det er å komme i hbiljet som helst ytke.

Det er et steg til arbeid👍De skal vurdere din arbeidsevne.

Anonymkode: 2e96d...c43

• Liker 6
Skrevet

Det beste du kan gjøre ts er å sende en melding eller ringe din saksbehandler. Sørg for at dere har jevnlig kontakt og spør hva som skjer videre. Her kan vi ofte bare svare det vi tror... Sjekk først og fremst hva som står i aktivitetsplanen din, der står det hva du skal gjøre i den gitte perioden den gjelder for :)

AnonymBruker
Skrevet

- Hva er hans diagnoser pr i dag?. Er han henvist noen videre utredning/behandlinger som kan øke
funksjonsevnen?. Hvordan er situasjonen vedr hans søvnproblematikk pr dag?. Han forteller om
botoxbehandling for begge øynene, som svekker hans fungering i dagliglivet, hvordan er prognosen her?. Hva
er resultat etter CT -skulderen?. Vil du vurdere at det er realistisk å forvente at han kan returnere til
arbeidslivet, eller vil du som en helhetsvurdering si at han har varig nedsatt arbeidsevne til ethvert yrke?.

Dette er et utdrag av brevet

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også fått det samme i dag! 

Anonymkode: aa2f6...d68

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Raggy skrev:

Det beste du kan gjøre ts er å sende en melding eller ringe din saksbehandler. Sørg for at dere har jevnlig kontakt og spør hva som skjer videre. Her kan vi ofte bare svare det vi tror... Sjekk først og fremst hva som står i aktivitetsplanen din, der står det hva du skal gjøre i den gitte perioden den gjelder for :)

Man har dessverre (utrolig nok) ikke lov til å sende meldinger med spørsmål lenger. De bestemte det allerede i sommer, da de så hvor mange som brukte den funksjonen. Men man kan ringe. 

Anonymkode: c6156...bbb

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har dessverre (utrolig nok) ikke lov til å sende meldinger med spørsmål lenger. De bestemte det allerede i sommer, da de så hvor mange som brukte den funksjonen. Men man kan ringe. 

Det er sånn at brukerne ikke skal ha noe dokumenterbart fra kontakten, sånn at NAV kan lyve og forfalske som de ønsker uten at det kan bevises. Gjør alltid skjult opptak av alle samtaler med NAV, for din egen rettsikkerhet.

Anonymkode: 4ea9c...a1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Hva er hans diagnoser pr i dag?. Er han henvist noen videre utredning/behandlinger som kan øke
funksjonsevnen?. Hvordan er situasjonen vedr hans søvnproblematikk pr dag?. Han forteller om
botoxbehandling for begge øynene, som svekker hans fungering i dagliglivet, hvordan er prognosen her?. Hva
er resultat etter CT -skulderen?. Vil du vurdere at det er realistisk å forvente at han kan returnere til
arbeidslivet, eller vil du som en helhetsvurdering si at han har varig nedsatt arbeidsevne til ethvert yrke?.

Høres bare ut som om de ønsker å vite hva som foregår, og om legene har konkludert med noe. Så lenge du fremdeles utredes får du fortsatt AAP. 

Anonymkode: 8cc38...e93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som trådstarter må jeg innrømme at disse sykdomstegnsom ennå ikke har fått en diagnose har tappet meg for krefter. Og ikke minst det nylig oppståtte dobbeltsynet som øyelegen diagnostiserer som et lite hjerneslag/øyeinfarkt som sannsynligvis må opereres etter et år etter det intraff.

Det skal tross alt krefter til å bygge seg opp igjen.

Jeg leser brevet slik at konkluderer legen med at min arbeidsevne er varig nedsatt så blir det uføretrygd.

Nå er det slik at min fastlege har permisjon og hennes vikar som jeg kun har konsultert en gang som har fått navbrevet i fanget.

Konkluderer jeg feil ?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du sier er feil. Derimot er det bestemt at folk ikke skal få hjelp på sitt lokale navkontor i skranken, hit kan kun sosialklienter gå mens andre må bruke telefon eller meldinger. All kontakt med nav blir referert og lagt inn på "din side hos nav

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som trådstarter må jeg innrømme at disse sykdomstegnsom ennå ikke har fått en diagnose har tappet meg for krefter. Og ikke minst det nylig oppståtte dobbeltsynet som øyelegen diagnostiserer som et lite hjerneslag/øyeinfarkt som sannsynligvis må opereres etter et år etter det intraff.

Det skal tross alt krefter til å bygge seg opp igjen.

Jeg leser brevet slik at konkluderer legen med at min arbeidsevne er varig nedsatt så blir det uføretrygd.

Nå er det slik at min fastlege har permisjon og hennes vikar som jeg kun har konsultert en gang som har fått navbrevet i fanget.

Konkluderer jeg feil ?

Selvom ditt lokale nav skulle mene at du skal søke ufør så betyr det ikke at du får det innvilget av forvaltningen. Hvorfor henvender du deg ikke til nav å spør hva som skjer istedenfor å spørre her? Det kan se ut som at de vil vurdere om du skal avklares i forhold til en uføresøknad men det kan man jo ikke vite. Som oftest må man ha vært ute i en arbeidsevnevurdering før man søker ufør, men ikke alltid

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke, hvor har du det fra?

11 timer siden, Raggy skrev:

Sjekk når det siste vedtaket ditt for AAP går ut og finn sluttdato på aktivitetsplanen din så kan du se om det er AAP dette gjelder. Står du fortsatt som "aktiv arbeidssøker" inne på nav sine sider?

3 timer siden, Raggy skrev:

Det du sier er feil. Derimot er det bestemt at folk ikke skal få hjelp på sitt lokale navkontor i skranken, hit kan kun sosialklienter gå mens andre må bruke telefon eller meldinger. All kontakt med nav blir referert og lagt inn på "din side hos nav

Aktivitetsplaner har ikke lenge sluttdato, som sådan. Det kom nye regler i desember der hver enkelt aktivitet har sluttdato, ikke hele planen. Der kan man også sende direktemelding til sin saksbehandler, meldingen må da ikke innom "NAV sentralt".

På mitt lokale NAV-kontor får man fortsatt komme inn som før, men dette varierer nok fra kommune til kommune.

Endret av applestories
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres omtrent ut som brevet min lege fikk, bare at det var veldig mye kortere siden jeg kun har en diagnose. Brevet ble sendt til spesialisten jeg gikk til, for fastlegen hadde ikke noe med behandlingen å gjøre. Jeg ble uføretrygdet rett etterpå.

Anonymkode: 3e733...a7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar fra nav kontaktet legen til svar foreligger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...