Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skrev kontrakt tidlig desember på en leilighet vi kunne ta over 1/1-18. Vi tok over leiligheten 30/12-17 fordi den ble ledig tidlig. Vi hadde stått på å kommet inn i leiligheten da vi plutselig fikk Mail om at hvis vi ville kjøpe boligen kunne vi det, eller så ble boligen lagt ut for salg om 3 uker. Dette fikk vi ingen beskjed om før i går. Vi venter barn og sa vi trengte noe fast da det er under 3 mnd igjen av svangerskapet. Han ville ha langtidsleie noe vi var enige i da vi sparer opp til egenkapital til eget hus og vil gjerne bo her i 2-3 år. Vi fikk leiligheten fordi vi ventet barn sa han på tlf når vi fikk beskjed om at leiligheten var vår. Skal ned å snakke med de under oss og høre om de fikk beskjed før vi fikk beskjed eller om de fikk beskjed i går også. 

Men det jeg lurer på, hva har vi rett på og hva kan vi kreve? Visning gjør ikke meg noe. Men hvis boligen selges kjapt, hva gjør man da?

Anonymkode: 1f299...d3e

AnonymBruker
Skrevet

Har dere skrevet under på kontrakt så har dere den oppsigelsestiden som står. 

Anonymkode: 14408...fce

AnonymBruker
Skrevet

Og det kan hende han kan få inn en avtale om at ny eier lar dere fortsette leieavtalen 

Anonymkode: 14408...fce

Gjest Blondie65
Skrevet

Dere kan fortsette å bo der dersom dette er et leieobjekt i et hus med flere boliger eid av samme eier. Så fremt ny eier ikke skal bo der selv burde det være en grei sak.

Men jeg hadde spurt husvert med en gang hvorfor han skal selge nå og ikke har opplyst om det før, og hva han tenker om langtidsleie i forbindelse med salget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...