AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Hvordan er loven for å få barnebilder og dåpsgaver som er mitt fra moren min? Hun nekter å gi det fra seg og vi har ikke noe kontakt etter hennes ønske. Hun ønsker ikke å ha noe med meg å gjøre, men sitter likevel på slike ting. Er det noe jeg kan spørre via politiet for å få tilbake eller kommer jeg aldri til å se det igjen? Anonymkode: 69a98...c2e
Fru Uperfekt Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er loven for å få barnebilder og dåpsgaver som er mitt fra moren min? Hun nekter å gi det fra seg og vi har ikke noe kontakt etter hennes ønske. Hun ønsker ikke å ha noe med meg å gjøre, men sitter likevel på slike ting. Er det noe jeg kan spørre via politiet for å få tilbake eller kommer jeg aldri til å se det igjen? Anonymkode: 69a98...c2e Antar det er til felles barn så da bør du først kalle inn til møte hos fvk og om det ikke fører noen steder kan du vurdere politiet
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 Det er bilder av deg? Som moren din har? I utgangspunktet er det jo hennes bilder.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 8 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Antar det er til felles barn så da bør du først kalle inn til møte hos fvk og om det ikke fører noen steder kan du vurdere politiet Det er mitt. Ikke et felles barn. Anonymkode: 69a98...c2e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 6 minutter siden, Dævendøtte skrev: Det er bilder av deg? Som moren din har? I utgangspunktet er det jo hennes bilder. Det er dåpsgaver rettet til dåpsbarnet er det ikke? Så da er det jo mitt. Anonymkode: 69a98...c2e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 Det er jo dårlig at jeg ikke får bilder av meg fra min barndom, ingen informasjon om meg selv eller noe fordi hun er vanskelig Anonymkode: 69a98...c2e
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. januar 2018 #8 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dåpsgaver rettet til dåpsbarnet er det ikke? Så da er det jo mitt. Anonymkode: 69a98...c2e Leste litt fort, fikk ikke med meg at det var gaver også. Jepp, klart det er dine gaver hvis du fikk de i dåpsgave. Bilder er noe annet. Veldig vanskelig sak dette, hvor lenge har dere vært uten kontakt? Og det er hun som ikke vil ha noe med deg å gjøre? Er nok mye trist og vanskelig som ligger bak... Hvor gammel er du?
Oppgitt78 Skrevet 3. januar 2018 #9 Skrevet 3. januar 2018 Du får det vel når hun er død og begravet. Ikke lurt å mase for mye i mellomtiden, slik at hun får en fiks ide om å kaste/ødelegge det.. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #10 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Leste litt fort, fikk ikke med meg at det var gaver også. Jepp, klart det er dine gaver hvis du fikk de i dåpsgave. Bilder er noe annet. Veldig vanskelig sak dette, hvor lenge har dere vært uten kontakt? Og det er hun som ikke vil ha noe med deg å gjøre? Er nok mye trist og vanskelig som ligger bak... Hvor gammel er du? Jeg er 26 og fødte nettopp mitt første barn, stabilt hjem med hus på landet og mann. Så ønsker sterkt bilder og minner fra egen barndom, noe å vise mitt barn etter hvert som det blir eldre. Det triste og vanskelige er ferdig, er bare trist for å ikke eie egne barndomsminner. Det er andre hjemmelagede gaver fra slektninger som jeg har fått oppgjennom som også er hos henne. Ved en anledning klarte jeg å spore opp fotograf fra en bildeserie laget da jeg var rundt et år. Gikk til fotografen det ble tatt hos og der hadde de lagret bildene under barnets navn så de fikk jeg fremkalt nå. Anonymkode: 69a98...c2e 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #11 Skrevet 3. januar 2018 5 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Du får det vel når hun er død og begravet. Ikke lurt å mase for mye i mellomtiden, slik at hun får en fiks ide om å kaste/ødelegge det.. Hun er kun 18 år eldre enn meg så da må jeg vente veldig lenge! Anonymkode: 69a98...c2e
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. januar 2018 #12 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 26 og fødte nettopp mitt første barn, stabilt hjem med hus på landet og mann. Så ønsker sterkt bilder og minner fra egen barndom, noe å vise mitt barn etter hvert som det blir eldre. Det triste og vanskelige er ferdig, er bare trist for å ikke eie egne barndomsminner. Det er andre hjemmelagede gaver fra slektninger som jeg har fått oppgjennom som også er hos henne. Ved en anledning klarte jeg å spore opp fotograf fra en bildeserie laget da jeg var rundt et år. Gikk til fotografen det ble tatt hos og der hadde de lagret bildene under barnets navn så de fikk jeg fremkalt nå. Anonymkode: 69a98...c2e Din mor må jo være syk på en eller annen måte? Skjønner godt at du vil ha bilder og minner, det finnes ikke noen andre i slekta som kan hjelpe deg? Høres ut som du må lage dine egne, gode minner og drite i hele kjærringa, men det har du allerede gjort, i og med at det tunge og vanskelige er ferdig. Som nybakt mormor kan jeg ikke forstå sånt, men noen mennesker er skrudd i sammen på en merkelig måte og din mor er tydeligvis en av dem.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #13 Skrevet 3. januar 2018 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Din mor må jo være syk på en eller annen måte? Skjønner godt at du vil ha bilder og minner, det finnes ikke noen andre i slekta som kan hjelpe deg? Høres ut som du må lage dine egne, gode minner og drite i hele kjærringa, men det har du allerede gjort, i og med at det tunge og vanskelige er ferdig. Som nybakt mormor kan jeg ikke forstå sånt, men noen mennesker er skrudd i sammen på en merkelig måte og din mor er tydeligvis en av dem. Har ingen å spørre, de rotter seg sammen. Spurte et ledd i familien og fikk til svar om å spørre min mor så ble det låst der. Eneste vedkommende kunne hjelpe meg med var å fortelle om fotografen hvor det fantes en bildeserie. Det tunge er ferdig ja, har funnet meg i med situasjonen og det er "greit." Orker ikke pille mer på årsaker og diverse, kan i hvert fall bare si at det er ikke meg det går på. Hun har alltid hatet meg fordi jeg er lik min far. Da hun flyttet fra pappa tok hun med seg alt som var og mens jeg var tenåring brukte hun å si at hun skulle passe på det til jeg kunne ta vare på det selv. Livet mitt har vært stabilt nok til å ta vare på ting selv siden jeg var 18. Eneste jeg har fra min barndom er en bamse. Jeg vet også at moren min har tatt vare på det meste av leker, noe klær, flere gaver og masse bilder. Hun kan så klart beholde alle bildene, jeg vil bare ha en mulighet til å kopiere de så jeg også har et sett. Dåpsgaver og det som er hjemmelaget fra slekt ønsker jeg nå å beholde selv da. Anonymkode: 69a98...c2e
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. januar 2018 #14 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingen å spørre, de rotter seg sammen. Spurte et ledd i familien og fikk til svar om å spørre min mor så ble det låst der. Eneste vedkommende kunne hjelpe meg med var å fortelle om fotografen hvor det fantes en bildeserie. Det tunge er ferdig ja, har funnet meg i med situasjonen og det er "greit." Orker ikke pille mer på årsaker og diverse, kan i hvert fall bare si at det er ikke meg det går på. Hun har alltid hatet meg fordi jeg er lik min far. Da hun flyttet fra pappa tok hun med seg alt som var og mens jeg var tenåring brukte hun å si at hun skulle passe på det til jeg kunne ta vare på det selv. Livet mitt har vært stabilt nok til å ta vare på ting selv siden jeg var 18. Eneste jeg har fra min barndom er en bamse. Jeg vet også at moren min har tatt vare på det meste av leker, noe klær, flere gaver og masse bilder. Hun kan så klart beholde alle bildene, jeg vil bare ha en mulighet til å kopiere de så jeg også har et sett. Dåpsgaver og det som er hjemmelaget fra slekt ønsker jeg nå å beholde selv da. Anonymkode: 69a98...c2e Ser ut som du bare må glemme dette også, nytter ikke å snakke noen til fornuft her, skjønner jeg. "Trøsten" er at dette ikke er din feil og det er din mor og hennes familie som egentlig har fått det største tapet, de har bare ikke skjønt det i all bitterhet. En vakker dag håper jeg din mor våkner opp og skjønner hva hun har gått glipp av. Nemlig deg og sitt barnebarn. Det beste du kan gjøre, er å leve livet ditt så bra du kan, ta vare på din egen lille familie og skape dine egne minner.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #15 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Ser ut som du bare må glemme dette også, nytter ikke å snakke noen til fornuft her, skjønner jeg. "Trøsten" er at dette ikke er din feil og det er din mor og hennes familie som egentlig har fått det største tapet, de har bare ikke skjønt det i all bitterhet. En vakker dag håper jeg din mor våkner opp og skjønner hva hun har gått glipp av. Nemlig deg og sitt barnebarn. Det beste du kan gjøre, er å leve livet ditt så bra du kan, ta vare på din egen lille familie og skape dine egne minner. Så jeg har ikke rett på noe? Syns det er kjempe vanskelig å vite at jeg har mistet alle mine barndomsminner. Anonymkode: 69a98...c2e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #16 Skrevet 3. januar 2018 Jo, det har du rett på! Ville ha snakket med noen innenfor juridisk eller politiet. De kan kanskje kontakte henne og be henne utlevere. Understrek også at du bare vil ha kopi av bildene og få dåpsgavene i sin helhet. Akkurat der kan det være det er vanskelig, det med gavene... men bildene burde være greit Anonymkode: 2e283...e5d 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. januar 2018 #17 Skrevet 3. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg har ikke rett på noe? Syns det er kjempe vanskelig å vite at jeg har mistet alle mine barndomsminner. Anonymkode: 69a98...c2e Hva man har rett på og ikke rett på er veldig vanskelig i sånne saker. Selv mener jeg at du selvsagt har rett på gavene, men du kommer nok ingen vei med å gå via politiet. Tror det beste er å la saken bero og heller håpe at moren din tar til fornuft en vakker dag.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #18 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jo, det har du rett på! Ville ha snakket med noen innenfor juridisk eller politiet. De kan kanskje kontakte henne og be henne utlevere. Understrek også at du bare vil ha kopi av bildene og få dåpsgavene i sin helhet. Akkurat der kan det være det er vanskelig, det med gavene... men bildene burde være greit Anonymkode: 2e283...e5d Anonymkode: c7d1a...f74
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #19 Skrevet 3. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det har du rett på! Ville ha snakket med noen innenfor juridisk eller politiet. De kan kanskje kontakte henne og be henne utlevere. Understrek også at du bare vil ha kopi av bildene og få dåpsgavene i sin helhet. Akkurat der kan det være det er vanskelig, det med gavene... men bildene burde være greit Anonymkode: 2e283...e5d Gavene er jo gitt til dåpsbarnet så tenker at det burde jo være det letteste? Hva med hjemmeheklet og hjemmestrikket tøy, duker som jeg har fått? Anonymkode: 69a98...c2e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #20 Skrevet 3. januar 2018 5 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hva man har rett på og ikke rett på er veldig vanskelig i sånne saker. Selv mener jeg at du selvsagt har rett på gavene, men du kommer nok ingen vei med å gå via politiet. Tror det beste er å la saken bero og heller håpe at moren din tar til fornuft en vakker dag. Jeg har ventet hele livet på at hun skal ta til fornuft. Etter jeg ble gravid tok jeg kontakt og spurte om hun ville ha kontakt med barnebarn også. Men hun står like godt på sitt nå som for 10 år siden og 10 år før det igjen. Å vente på at hun snur...det kommer aldri til å skje, hun er for sta til det. Anonymkode: 69a98...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå