Wawi Skrevet 3. januar 2018 #1 Del Skrevet 3. januar 2018 Jeg er en ung jente, i starten av 20-årene. Har holdt meg stort sett unna alkohol hele livet av diverse grunner. Gikk på medisiner og antidepressiva en lang periode, som jeg fikk høre ikke er lurt å blande meg alkohol. Har også hatt annen sykdom som har gjort at jeg har avstått fra alkohol. Jeg merker at det er et veldig drikkepress i mange sosiale settinger, noe som får meg til å bli hjemme oftere. Jeg bare orker ikke måtte forklare alle hvorfor jeg ikke drikker, eventuelt prøve å finne på en unnskyldning andre vil synes er "god nok". Den aller største grunnen til at jeg ikke drikker nå er rett og slett at jeg ikke liker smaken av alkohol, jeg hater å miste kontroll, og jeg kan ha det like gøy med å bare drikke brus eller annen alkoholfri drikke. I tillegg har mål med trening, kosthold, o.l, og vil ikke føle meg dritt pga alkohol, som jeg ikke engang liker. (dette betyr IKKE at jeg synes andre som drikker alkohol er "usunne" eller har en "dårlig livsstil" på noen som helst måte) Vil legge til at jeg egentlig elsker å være sosial, og har mange venner. Likevel så blir jeg heller hjemme enn å føle meg utenfor og føle at alle ser rart på meg i sosiale settinger som innebærer alkohol. Vet ikke helt hva poenget med tråden er, men måtte bare lufte noen tanker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freaken Skrevet 3. januar 2018 #2 Del Skrevet 3. januar 2018 Hvorfor trenger du å forklare noe? Bare si "jeg drikker ikke" og gi det som forklaring hvis folk spør hvorfor. Vet det er vanskelig å holde på den tanken når folk roper "bånnski" og du blir budt på alt fra øl til sprit, men selv om det er lett å skylde på drikkepress, så er det faktisk DU som velger å helle drikken i munnen. DU har ansvaret for din egen kropp og må ta det og. Vil du ikke ruse deg på alkohol, så ikke rus deg på alkohol. Folk som maser kan du gi fingeren (kan lønne seg å gjøre det for deg selv). Har testa det selv noen ganger, og folk ser ut til å gi seg etterhvert, når de får "jeg drikker ikke" som svar, etter å ha spurt 7 ganger om du ikke skal ha deg en øl. Ikke gå i noe diskusjon om hvorfor, gjør det kort og greit tydelig at du ikke skal ha noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 3. januar 2018 #3 Del Skrevet 3. januar 2018 31 minutter siden, Wawi skrev: Jeg er en ung jente, i starten av 20-årene. Har holdt meg stort sett unna alkohol hele livet av diverse grunner. Gikk på medisiner og antidepressiva en lang periode, som jeg fikk høre ikke er lurt å blande meg alkohol. Har også hatt annen sykdom som har gjort at jeg har avstått fra alkohol. Jeg merker at det er et veldig drikkepress i mange sosiale settinger, noe som får meg til å bli hjemme oftere. Jeg bare orker ikke måtte forklare alle hvorfor jeg ikke drikker, eventuelt prøve å finne på en unnskyldning andre vil synes er "god nok". Den aller største grunnen til at jeg ikke drikker nå er rett og slett at jeg ikke liker smaken av alkohol, jeg hater å miste kontroll, og jeg kan ha det like gøy med å bare drikke brus eller annen alkoholfri drikke. I tillegg har mål med trening, kosthold, o.l, og vil ikke føle meg dritt pga alkohol, som jeg ikke engang liker. (dette betyr IKKE at jeg synes andre som drikker alkohol er "usunne" eller har en "dårlig livsstil" på noen som helst måte) Vil legge til at jeg egentlig elsker å være sosial, og har mange venner. Likevel så blir jeg heller hjemme enn å føle meg utenfor og føle at alle ser rart på meg i sosiale settinger som innebærer alkohol. Vet ikke helt hva poenget med tråden er, men måtte bare lufte noen tanker.. Si som alkoholikere. Det er en viss mengde alkohol et menneske bør drikke i livet. Jeg har allerede drukket min. Eller si du har sluttet fordi bestevennen døde når han skled på isen på alkohol. Eller enklere, si du lovte en søt tøs å kjøre henne hjem så du tok med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freaken Skrevet 3. januar 2018 #4 Del Skrevet 3. januar 2018 41 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Si som alkoholikere. Det er en viss mengde alkohol et menneske bør drikke i livet. Jeg har allerede drukket min. Eller si du har sluttet fordi bestevennen døde når han skled på isen på alkohol. Eller enklere, si du lovte en søt tøs å kjøre henne hjem så du tok med bilen. Kan jeg spørre hvorfor hun må komme med svada eller løgnhistorier for å ikke drikke? Det er da en helt straight sak å ikke ville ruse seg på alkohol. "jeg drikker ikke" holder i massevis. Etter en "tørr" fest eller tre, så regner jeg med budskapet har sunket inn hos folk. De som stirrer rart får bare bruke tiden sin på å stirre rart, så kan du TS, fokusere på ha det gøy på fest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 3. januar 2018 #5 Del Skrevet 3. januar 2018 1 time siden, Wawi skrev: Jeg er en ung jente, i starten av 20-årene. Har holdt meg stort sett unna alkohol hele livet av diverse grunner. Gikk på medisiner og antidepressiva en lang periode, som jeg fikk høre ikke er lurt å blande meg alkohol. Har også hatt annen sykdom som har gjort at jeg har avstått fra alkohol. Jeg merker at det er et veldig drikkepress i mange sosiale settinger, noe som får meg til å bli hjemme oftere. Jeg bare orker ikke måtte forklare alle hvorfor jeg ikke drikker, eventuelt prøve å finne på en unnskyldning andre vil synes er "god nok". Den aller største grunnen til at jeg ikke drikker nå er rett og slett at jeg ikke liker smaken av alkohol, jeg hater å miste kontroll, og jeg kan ha det like gøy med å bare drikke brus eller annen alkoholfri drikke. I tillegg har mål med trening, kosthold, o.l, og vil ikke føle meg dritt pga alkohol, som jeg ikke engang liker. (dette betyr IKKE at jeg synes andre som drikker alkohol er "usunne" eller har en "dårlig livsstil" på noen som helst måte) Vil legge til at jeg egentlig elsker å være sosial, og har mange venner. Likevel så blir jeg heller hjemme enn å føle meg utenfor og føle at alle ser rart på meg i sosiale settinger som innebærer alkohol. Vet ikke helt hva poenget med tråden er, men måtte bare lufte noen tanker.. Om du føler at du mååå h alkohol i hånden for å være med de så kan du enten fjuske eller kutte de ut. Erdinger har god alkoholfri øl som smaker som alkoholholdig øl, ellers er det mange drinker som kan gjøres virgin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Del Skrevet 3. januar 2018 Du sier det bare rett ut. "Jeg drikker ikke alkohol". Du trenger ikke å gi noen forklaring. Spør de mer, kan du si at du heller ikke ruser deg på narkotiske stoffer, av helseårsaker. Om du ikke orker mas kan du finne noe ok alkoholfritt øl eller mikse deg "drinker" av brus/vann med en lime oppi. (Kall det en gin tonic). Anonymkode: 0883d...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå