Gå til innhold

Magekatar

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei. Jeg lurer på om jeg kan ha magekatar,eller noe slikt. Jeg får så utrulig mye halsbrann/magesyre(uansett hva jeg spiser),er kvalm og har mindre matlyst. Jeg har gått mye på voltaren smertestillende,men har ikkje tatt siden nyttårsaften nå(forid jeg blir kvalm av de nå). Er 16 år forresten. Sliter med søvn om natten pga. denne magesyren.

Noen som har noen tips til hav som bør gjørest? Bør jeg kjøpe syre regulerende tabeletter på apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Prøv med blåbær eller blåbærsaft.

Men det er stor sannsynlighet for at du har feil med lukkemuskelene til magesekken, slik at du derfor får sure oppstøt.

Vet ikke om det kan opereres, tror de har medikamenter som hjelper. Er det lukkemuskelen, kan du også oppleve at tennene med tider faller ut, pga at magesyra. Om du får dekket nye tenner på trygdekontoret, vet jeg ikke, men får håpe ting har endret seg før dette evt. skjer.

Du er kun 16, så det er ingen akutt fare.

Ville kanskje kontaktet en alternativ terapaut, kanskje på en klinikk som også kan rådgive deg ang kosthold.

Hold deg unna kaffe og melk i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Prøv med blåbær eller blåbærsaft.

Men det er stor sannsynlighet for at du har feil med lukkemuskelene til magesekken, slik at du derfor får sure oppstøt.

Vet ikke om det kan opereres, tror de har medikamenter som hjelper. Er det lukkemuskelen, kan du også oppleve at tennene med tider faller ut, pga at magesyra. Om du får dekket nye tenner på trygdekontoret, vet jeg ikke, men får håpe ting har endret seg før dette evt. skjer.

Du er kun 16, så det er ingen akutt fare.

Ville kanskje kontaktet en alternativ terapaut, kanskje på en klinikk som også kan rådgive deg ang kosthold.

Hold deg unna kaffe og melk i alle fall.

Det var da voldsomt til "råd" du ga denne jenta da. problemer med lukkemuskelen?? Pga noen sure oppstøt? :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg mener forresten sure oppstøt' date='og ikke magesyre.[/quote']

Sure oppstøt er magesyre.

Ang veldig til råd jeg ga denne jenta, kommentar fra gjest, så bør hun i alle fall oppsøke legen om dette ikke gir seg?

Hun skriver ingenting om sitt kosthold, inntak av evt andre medikamenter osv.

Og når hun er plaget med sure oppstøt også om natta, så virker det mer alvorlig enn kun litt feil kosthold? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rimfrost

Det er kostholdet det som regel er noe galt med om man får sure oppstøt, ikke lukkemuskelen.

Mer rå grønnsaker og frukt og mindre kjøtt, brød og andre bearbeida matvarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare opplyse at Voltaren er ganske "hard " til magen. Jeg sliter med magekatarr, du må kutte ut ganske mye. Prøv å kutt ned på sukker, fett, krydder, drikk vann, unngå stekt mat. Spis ris og lett fisk, unngå å spis for mye fiber i denne perioden det samme med fint brød. Får å få bukt med dette må nok leve litt "kjedelig" en stund. Hos legen kan du be om noen tabletter som heter Nexium blir brukt i forbindelse med magesår, men fungerer utmerket ved halsbrann, så må du komme deg til legen å undersøke magen så du ikke har noe magesår da du har brukt Voltaren en stund. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for gode råd :)

Jeg prøve nå å ungå voltaren,men det er de eneste smertestillende som funker på meg,har prøvd mange! Men skal opererest snart,så da håper jeg at jeg slipper de mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...