Gå til innhold

Fra hvilken alder begynte dine barn å spille PlayStation eller lignende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det rettferdig at et barn også skal få dette i gave, men må dele med resten av familien? Eller er dette noe foreldre bør kjøpe til hele familien? Her kommer det til å bli brukt av alle i såfall.

Anonymkode: 0f66a...0a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eldste begynte å spille på vår gamle ps2 når han var rundt 6,5 år. Var så mange som hadde ps4 og han visste ikke helt hva det var. De fikk ps4 på deling i bursdagsgave. Nå er de 7,5 og 5.  De spiller litt innimellom. 

Anonymkode: f042e...784

AnonymBruker
Skrevet

Vi arvet en brukt PS for noen år siden, men den ble aldri populær hos oss. Gå den vekk på loppis. Ble litt småspill på iPad når den kom i hus, og nå på mobil. Moviestar planet var populær i 10-årsalderen. 

Anonymkode: 95b03...712

AnonymBruker
Skrevet

Her har det vært helt uaktuelt at ungene skal ha sin egen ps. Vi har én, som hele familien deler. Ungene begynte vel å spille så smått rundt 3-4-årsalderen, men i begynnelsen var det bare litt sånn småtrøkking, og det var enklere for dem å betjene nettbrett enn å holde på store ps-kontroller. 

Anonymkode: 3898d...3f9

Skrevet

Her er det helt uaktuelt at barna skal ha hver sine spillkonsoller. Vi har to stykker, som er i kjellerstua, og de er hele familiens spillkonsoller. Derimot får barna gjerne spill i gave, som blir gitt til bare én av dem, men de deler jo på spillene så det er ikke sånn at noen av dem nekter de andre å spille sine spill. Eldste var vel 5 år og begynte å spille etter å ha blitt venn med den to år eldre nabogutten som spilte TV-spill så etter det hadde han lyst på dette hjemme. De to yngste var yngre, kanskje 3-4 da de begynte med det, men da hadde vi jo allerede spillkonsoller i hus og de ble påvirket av eldstemann. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tale om at de skal ha hver sine spilleduppeditter. Mine to gutter på 6 og 8 fikk Playstation til jul i fjor - på deling av oss begge foreldrene. Det var deres gave, punktum. De var veldig fornøyd med det og koser seg med den, men de får jammen meg ikke hver sin. 

Anonymkode: dbb6c...872

AnonymBruker
Skrevet

Hun var ca 4.5 da jeg dro fram min gode, gamle Super Nintendo. Den fikk jeg og broren min i felles julegave da vi var 7 og 11 ca.

Felles julegave til søsken synes jeg er en fin anledning for spillkonsoller. Og så tenker jeg at barna må stå fritt til å spare til sin egen spillkonsoll om de ønsker, men gjerne under forutsetning av at de ikke er gjerrige på å la søsken låne/være med. 

Anonymkode: 3d088...043

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte Playstation 4 i julegave rett før sønnen vår ble 7 år. Men det var en fellesgave han må dele med søsknene sine. Det er han som bruker den mest uansett, søsteren er ikke så interessert og lillebroren litt for liten enda.

Anonymkode: 2664e...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare ett barn, så det er ingen søsken å dele med. Han fikk dermed Xbox i julegave da han var 6, men han hadde spilt på min gamle Wii i noen år før det. Selv om det var julegave til barnet, er det uaktuelt å ikke dele. Det har skjedd 2-3 ganger at han har prøvd seg på "Det er MIN Xbox!" og det har resultert i at kontrollerne har blitt lagt vekk noen dager. 

Anonymkode: 64018...762

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...