Gå til innhold

Hvor lenge har du klærne dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet det varierer fra ulike plagg og kvalitet selvfølgelig men sånn ca hvor lenge har du en genser, en bukse, en jakke osv?

Anonymkode: 9db2b...7ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

10 år og lengre

Anonymkode: c7903...2fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som regel så lenge at jeg blir lei av plagget og donerer det bort om det bare gjelder vanlig slitasje. Har de vanligvis i 8+ år før jeg gir vekk.

Anonymkode: 4b79b...836

• Liker 1
Skrevet

I årevis. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet

Kjøper jeg klær så kjøper jeg så de varer, unødvendig å bruke mye penger på klesplagg. Jeg bruker til jeg sliter de eller til at de ikke ser brukbar ut lenger så kjøper jeg nye :) 

Skrevet

Jeg sliter ikke klær som en unge, og jeg kjøper ikke dritt. Med mindre det er snakknom stall/fritidstøy så varer de forhåpentligvis til jeg sier farvel.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet det varierer fra ulike plagg og kvalitet selvfølgelig men sånn ca hvor lenge har du en genser, en bukse, en jakke osv?

Anonymkode: 9db2b...7ca

Til klærne er oppbrukte eller ikke er grie å bruke lengre. 

Anonymkode: a510b...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de til de blir ødelagte eller ikke passer mer. Har ikke råd til å kjøpe nye klær hele tiden. Så det er egentlig opp til kvaliteten på plagget og eventuelle hvilke bruksområder det har. Tar som oftest mange år... Har fortsatt klær for 10 år siden i skapet, som jeg bruker av og til - som jeg mener var kjøpt på Kapp Ahl e.l., så det er ikke snakk om dyre luksusplagg. Men jeg har vært borti billige tights fra Ellos som ble ødelagt etter noen få uker, så de varte derimot ikke særlig lenge. :fnise:

Jeg vil også av og til forandre på de hvis de er ødelagt, sånn at de likevel kan brukes. F.eks. kan jeg klippe jeans om til shorts hvis de passer ellers, men er ødelagt lengre ned på låret eller beinet. Jakker som har blitt for trange over skuldrene/ermene, kan jeg klippe av ermene på og gjøre de om til en slags vest. Klær som har fått hull i seg kan jeg også klippe opp litt mer og gjøre de "distressed", for et tøft utseende.

Anonymkode: 426e5...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvilket plagg og hvor ofte det brukes. Bukser slites ofte i stykker i lysken, for eksempel.

Anonymkode: cc729...d8c

• Liker 1
Skrevet

Til de blir hullete, misfargede eller ikke passer. Tipper rundt 5 år +\- 2.

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg har til enhver tid 4-5 favorittplagg som brukes mye og faktisk slites ut. Skoene er det også mye slitasje på, og hvis jeg ikke er påpasselig med å bytte sko ofte holder de bare én sesong. Alt som må vaskes ofte blir selvfølgelig også slitt, men jakker, kjoler, skjørt, bluser, penere bukser og sånt noe har jeg i årevis. Jeg har en ganske klassisk stil så det er ikke nødvendig å bytte ut klærne fordi moten svinger.

Skrevet

Det varierer veldig. Noen plagg blir donert bort etter ett år eller to, hvis jeg f.eks innser at det var et bomkjøp og det aldri blir brukt, eller at jeg ikke synes det var noe fint likevel.

Andre plagg har jeg hatt så lenge at de er blitt umoderne og derfor kastes eller gis vekk til Frelsesarmeen etc.

Umulig å si noe bestemt antall år. Men generelt har jeg plaggene ganske lenge, synes jeg. Donerte nylig bort noen plagg (topper) som var 5-6 år gamle men nesten ikke brukt. 

Skrevet
6 timer siden, Uni skrev:

Til de blir hullete, misfargede eller ikke passer. Tipper rundt 5 år +\- 2.

Samme her. Undertøy ca 1-3 år. GIkk igjennom undertøysskuffen i går å kastet 70% oppi den. Hadde tidligere på dagen vært på CHANGE butikken Oslo City å handlet på gigasalg så det gjorde meg ikke noe å kvitte meg med alt som burde vært kastet i fjor.

AnonymBruker
Skrevet

Har dem gjerne i 8-10 år. Bomkjøp prøver jeg å selge, evnt. gi bort. Kaster aldri klær. Klær som har blitt stygge fort feks nuppete gir jeg til Ukraina osv. Før så jeg bare på prislappen, nå ser jeg mer på hva plagget er laget av. 

Anonymkode: d8691...e8c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...