AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Hva heter det hvis man ikke spiser kjøtt, men kan spise andre ting fra dyr som ost, gelatin, osv. Det har kanskje ikke noe navn? Anonymkode: e78d1...c99
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Det har nok ikke noe eget navn, nei. Man kan jo bare si at man ikke spiser kjøtt feks? Gelatin er ikke vegetarisk, men ost er i de fleste tilfeller det. De fleste ostetypene bruker nå mikrobiell løpe i stedet for animalsk- Anonymkode: c6fa1...c0a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har nok ikke noe eget navn, nei. Man kan jo bare si at man ikke spiser kjøtt feks? Gelatin er ikke vegetarisk, men ost er i de fleste tilfeller det. De fleste ostetypene bruker nå mikrobiell løpe i stedet for animalsk- Anonymkode: c6fa1...c0a Ahh, er bare at jeg sier at jeg ikke spiser kjøtt, så tror folk automatisk at jeg er vegetarianer, men det er jeg ikke. Anonymkode: e78d1...c99
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva heter det hvis man ikke spiser kjøtt, men kan spise andre ting fra dyr som ost, gelatin, osv. Det har kanskje ikke noe navn? Anonymkode: e78d1...c99 Vegetarianer. Anonymkode: 9c4ed...b44 3
Tibbie Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ahh, er bare at jeg sier at jeg ikke spiser kjøtt, så tror folk automatisk at jeg er vegetarianer, men det er jeg ikke. Anonymkode: e78d1...c99 Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vegetarianer. Anonymkode: 9c4ed...b44 Hun er ikke vegetarianer om hun spiser fisk. Anonymkode: 4cbfe...e6e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 3 minutter siden, Tibbie skrev: Hvorfor ikke? Fordi jeg spiser ost, gelatin og ikke bryr meg om sånt. Det eneste er selve dyret i form av kjøtt. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun er ikke vegetarianer om hun spiser fisk. Anonymkode: 4cbfe...e6e Fisk er jo også kjøtt. Anonymkode: e78d1...c99
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun er ikke vegetarianer om hun spiser fisk. Anonymkode: 4cbfe...e6e Hvor står det at hun spiser fisk? Anonymkode: 9c4ed...b44
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 Vegetarianere spiser ikke dyr men de spiser gjerne produkter av dyr. Gelatin, meieriprodukter, egg osv. En veganer spiser ikke noe som er animalsk. Anonymkode: 9c4ed...b44 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vegetarianer. Anonymkode: 9c4ed...b44 Nei, det er det ikke. Vegetarianere spiser ingenting som kommer fra selve dyret. Anonymkode: e78d1...c99
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vegetarianere spiser ikke dyr men de spiser gjerne produkter av dyr. Gelatin, meieriprodukter, egg osv. En veganer spiser ikke noe som er animalsk. Anonymkode: 9c4ed...b44 Gelatin inneholder dyr, det gjør ikke meierip. og egg. Anonymkode: e78d1...c99 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 Noen vegetarer spiser animalske produkter i form av egg og melkeprodukter da det ikke forutsetter slakting av dyr. Denne form for vegetarisme kalles for ovo-lakto-vegetarisme. Vegetarer spiser ikkefisk, og mennesker som derimot spiser fisk, men ikke annet kjøtt kalles for pesco-vegetar. fra wikipedia. Anonymkode: 9c4ed...b44
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #13 Skrevet 2. januar 2018 Man er strengt tatt ikke vegetarianer om man spiser gelatin. Anonymkode: c6fa1...c0a 3
Tibbie Skrevet 2. januar 2018 #14 Skrevet 2. januar 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg spiser ost, gelatin og ikke bryr meg om sånt. Det eneste er selve dyret i form av kjøtt. Fisk er jo også kjøtt. Anonymkode: e78d1...c99 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det ikke. Vegetarianere spiser ingenting som kommer fra selve dyret. Anonymkode: e78d1...c99 Du blander vegetarianer og veganer En veganer unngår alt som er animalsk, som ost, melk, egg ol. Vegetarianere unngår kun kjøtt. De som er veggiser men spiser fisk kaller seg fleksiterianere. Endret 2. januar 2018 av Tibbie Skrivefeil. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #15 Skrevet 2. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man er strengt tatt ikke vegetarianer om man spiser gelatin. Anonymkode: c6fa1...c0a Nettopp. Anonymkode: e78d1...c99
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #16 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, Tibbie skrev: Du blander vegetarianer og veganer En veganer unngår alt som er animalsk, som ost, gelatin, melk, egg ol. Vegetarianere unngår kun kjøtt. De som er veggiser men spiser fisk kaller seg fleksiterianere. Vegetarianere unngår ikke kun kjøtt, nei. De unngår også alt annet som kommer fra selve dyret i seg selv. En veganer unngår i tillegg det som kommer fra dyret. Du har ikke forstått hva en vegetarianer faktisk er. Anonymkode: e78d1...c99
Perle Skrevet 2. januar 2018 #17 Skrevet 2. januar 2018 (endret) En vegeterianer somnikke spiser sjømat og er pesketerianer. Endret 2. januar 2018 av Perle
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #18 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, Perle skrev: En vegeterianer som som spiser sjømat og er pesketerianer. Jeg spiser ikke sjømat. Det er ikke det jeg spør om. Anonymkode: e78d1...c99
Perle Skrevet 2. januar 2018 #19 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vegetarianere unngår ikke kun kjøtt, nei. De unngår også alt annet som kommer fra selve dyret i seg selv. En veganer unngår i tillegg det som kommer fra dyret. Du har ikke forstått hva en vegetarianer faktisk er. Anonymkode: e78d1...c99 Nei, det er det veganere som gjør.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #20 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, Perle skrev: Nei, det er det veganere som gjør. Nei. Vet du feks hva gelatin er? Det inneholder produkter fra selve dyret, og et enkelt googlesøk viser deg at det ikke er noe vegetarianere spiser, selv om det ikke er kjøtt. Anonymkode: e78d1...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå