Gå til innhold

Alltid sulten.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt så ofte sulten siden jeg begynte med styrke(Følger 30 days fitness challenge.) Er dette normalt? Trener ca 1 1/2 time-2 timer hver dag. Skal sies at jeg er vant med å spise sjeldent og mye, derfor er jeg så lubben. Men nå prøver jeg å spise sunt og litt oftere, har blant annet yoghurter på hybelen. Er sulten sikkert 70% av dagen min, før var det sånn sulten 1 gang om dagen, Max 2 :P 

Anonymkode: 33a6d...dd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, sånn er det. Jeg også blir mye mer sulten når jeg trener, og særlig når det er styrke. 

Anonymkode: 093c5...42b

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt å bli sulten. Det er normalt å bli sulten til de tidene man pleier å spise. Det er normalt å bli mer sulten når man spiser mindre eller dårligere enn vanlig, eller når man er i mer fysisk aktivitet enn vanlig, og ikke spiser mer for å kompensere.
Hvis du er overvektig, er det fordi du har spist for mye (flere kalorier enn kroppen din har brukt, over tid).

Anonymkode: 8cfa5...3f5

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser en typisk dag ut? Det er vanskelig å si noe om hvorfor du er så sulten uten å vite noe om hva du spiser og i hvilke mengder. 

Anonymkode: 0e475...efd

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser en typisk dag ut? Det er vanskelig å si noe om hvorfor du er så sulten uten å vite noe om hva du spiser og i hvilke mengder. 

Åh herregud, det varierer så sykt!

Okei, i dag: Lunsj, fordi jeg hater frokost: 1 grovt rundstykke med smør, hvitost og agurk.

Middag: Grove nudler, sweet chili saus, hvit ris(liker ikke grov) og grønnsaker. 

ca 1 1/2 trening. Løping og styrke.

Kvelds: Har tenkt på 1 eller to små jordbæryogurter.

Dette er mer varierende og mer enn det jeg pleier bare så det er sagt, likevel er jeg satans sulten. Bor alene på hybel så må kjøpe inn og lage alt alene. Ork. Dere er så flinke, Jar dere tips til gode sunne middager? 😀

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, i dag: Lunsj, fordi jeg hater frokost: 1 grovt rundstykke med smør, hvitost og agurk.

Middag: Grove nudler, sweet chili saus, hvit ris(liker ikke grov) og grønnsaker. 

Dette er mer varierende og mer enn det jeg pleier bare så det er sagt, likevel er jeg satans sulten. Bor alene på hybel så må kjøpe inn og lage alt alene. Ork. Dere er så flinke, Jar dere tips til gode sunne middager? 😀

Du trenger virkelig å lese deg litt opp på både hva et sunt og godt kosthold er, hva matvarer inneholder av næring og hva du faktisk trenger i løpet av en dag, for dette var et svært dårlig kosthold! Hvor er kjøtt/protein? Garantert derfor du er så sulten. Hvor er grønnsaker? Hvor er næring? Og den "middagen"  der er ikke middag. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du trenger virkelig å lese deg litt opp på både hva et sunt og godt kosthold er, hva matvarer inneholder av næring og hva du faktisk trenger i løpet av en dag, for dette var et svært dårlig kosthold! Hvor er kjøtt/protein? Garantert derfor du er så sulten. Hvor er grønnsaker? Hvor er næring? Og den "middagen"  der er ikke middag. 

Dette! Du trenger å spise mer, og du må spise variert. Mer proteiner og fett, mer grønnsaker, mer næring. Jeg vil kanskje anbefale deg å telle kalorier og makronæringsstoffer for en periode (last gjerne ned en app), for å få oversikt over hva du faktisk får i deg og hva du egentlig trenger. Hvor mye veier du?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La inn maten din i Lifesum, den dagen spiste omtrent 1500 kcal. Det er alt for lite for ei som er i aktivitetet. Ikke rart du er sulten. Nå vet ikke jeg hvor mye av hver vare du spiste, men etter sånn ca det du sa spiser du 239gr karb, 66gr protein og 35gr fett.

For å forminske sulten vil jeg anbefale å spise mer (finn din bmr og regn ut hvor mange kcal du trenger, jeg vil anta min. 1800-2000), spis mer protein og fett (dette er mer mettende enn karbohydrater som F.eks yoghurt er). Ikke spis for mye yoghurt, det er fullt av sukker i de aller fleste produktene.

Les deg opp på ernæring, finn ut hvilke næringsstoffer ulike matvarer inneholder (ikke anta, LES!) og tell kcal. Få i deg nok mat. 

Anonymkode: 2df04...676

Skrevet

Du som trener såpass mye bør absolutt spise mer. Et slikt kosthold kombinert med treningsmengden vil antakeligvis tære på muskulaturen din. Med andre ord, gå ut over resultatene på styrketreningen. 
Ikke rart du er sulten. Kroppen som sier ifra her :-) 

Skrevet

Det er ikke rart du er sulten hele tiden når du ikke spiser nok mat mtp hvor mye du trener. Spis når du et sulten, og spis til du blir mett.

Skrevet

Det er vanlig. Jeg blir også ekstremt sulten når jeg spiser små måltider mange ganger dagen. Blir aldri mett med de mengdene, og blir sulten igjen maks 1t etter måltid..

Skrevet

Spis havregrøt, blir mett av det 

Hvist ikke, drikk vann 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...