Gå til innhold

Hvor mange kommuniserer man med av gangen på Tinder eller Sukker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har likt å kommunisere med en av gangen, men tror kanskje de fleste holder flere samtaler i gang samtidig. 

Hva gjør dere som bruker disse appene?

Anonymkode: ebac3...e9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

(Mann her) Det kommer nok an på personens objektive attraktivitet (på bildet). Høy attraktivitet betyr typisk mange samtaler samtidig, uavhengig av kjønn. Jeg tipper videre at en gjennomsnittlig mann typisk har 4-8 ganger så mange samtaler på gang som en gjennomsnittlig dame, rett og slett fordi det er mange flere menn på disse tjenestene og fordi trøkket på jentene er såpass stort at mange menn dermed ikke får svar (og kompenserer ved å initiere med flere). Samt at jentene er notorisk dårlig til å initiere (så likestilte er vi ikke ennå). Dette er basert på anekdotiske data fra damer jeg har truffet på tjenestene, samt at det er det som må til for at regnestykket skal gå opp. Jeg tror videre at de fleste menn er egentlig interessert i å date en om gangen, men tiden og veien (og frafallet) er såpass betydelig at det ville blitt mange ensomme uker / måneder mellom hver date hvis man skulle initiere med en om gangen.

Anonymkode: fd30b...8de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver da til så og si alle jeg matcher med og ser hvem som gidder å svare. Men det pleier å være dårlig med respons. Jeg har da ikke lagt noe spesielt sjel i verken bilder eller profil. Tenker det er greiest å filtrere bort de overfladiske slik.

Anonymkode: 86bd6...130

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

(Jeg tipper videre at en gjennomsnittlig mann typisk har 4-8 ganger så mange samtaler på gang som en gjennomsnittlig dame, rett og slett fordi det er mange flere menn på disse tjenestene og fordi trøkket på jentene er såpass stort at mange menn dermed ikke får svar (og kompenserer ved å initiere med flere).

Det rimer jo ikke logisk. Hvis det er flere menn, og det stort sett er menn som initierer, så skulle jo det bety at kvinner har flere kontakter gående samtidig enn menn har.
10 menn som hver initierer 3 samtaler, vs 7 kvinner som hver initierer 1 samtale, da sender mannfolka ut 30 meldinger fordelt på 7 kvinner (4.3 meld/kvinne) mens kvinnene sender ut 7 meldinger fordelt på 10 menn (0.7 meld/menn).
Forøvrig synes jeg det blir veldig feil å telle med "samtaler" hvor man aldri får svar på førstemeldingen, noe som er veldig vanlig.

Anonymkode: faf3d...d1e

Skrevet

Jeg skriver med den jeg vil, det er jo opp til hver enkelt hvor mange man vil chatte med samtidig!

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, 2a1m skrev:

Jeg skriver med den jeg vil, det er jo opp til hver enkelt hvor mange man vil chatte med samtidig!

Ja, men jeg spør om hva som er vanlig å gjøre. Forstår godt at hver enkelt kan skrive med 1 eller 10 av gangen..

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

(kvinne) Det har variert veldig for meg. I en periode skrev jeg med alle som skrev til meg helt til jeg syntes de ble kjedelige å skrive med, da skrev jeg med rundt 20-30 samtidig... hver gang jeg var ferdig å svar på 1 melding til hver, så hadde mange av dem sendt meg ny melding. Ble aldri ferdig.

Etter å ha erfart mer om hva jeg burde sjekke før jeg går på date med noen (feks noen felles interesser) ble tallet redusert til 1-2 stort sett.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det rimer jo ikke logisk. Hvis det er flere menn, og det stort sett er menn som initierer, så skulle jo det bety at kvinner har flere kontakter gående samtidig enn menn har.
10 menn som hver initierer 3 samtaler, vs 7 kvinner som hver initierer 1 samtale, da sender mannfolka ut 30 meldinger fordelt på 7 kvinner (4.3 meld/kvinne) mens kvinnene sender ut 7 meldinger fordelt på 10 menn (0.7 meld/menn).
Forøvrig synes jeg det blir veldig feil å telle med "samtaler" hvor man aldri får svar på førstemeldingen, noe som er veldig vanlig.

Kanksje tenke litt lenger neste gang?

En sammtale innebærer to eller flere parter som snakker frem og tilbake. Også kallt for en dialog. En part som sender en melding er altså ikke en samtale med mindre den andre parten svarer, og svarer positivt med noe som innbyr til flere meldinger fra begge parter.

Å sende noen en melding som ikke blir besvart, eller som blir avvist er altså ikke en sammtale.

Anonymkode: 9893a...58e

• Liker 1
Skrevet

Bruker ikke appen akkurat nå men da jeg hadde den så kommuniserte jeg med de som svarte.. om det var en eller 4 spilte ingen rolle.. er jo bare prat..

AnonymBruker
Skrevet

Det varierte. Når jeg begynte med tinder, så var det gjerne 1-4 av gangen :) så gav jeg mer faen etterhvert, og til slutt gav jeg fullstendig opp ( :ler: ), og da pratet jeg vel med en 10-15 stk på en gang. Jeg var veldig kresen på hvem jeg møtte og ikke derimot, da. Hadde totalt 4 møter på 2 år, hvor av siste var min nåværende kjæreste, som var en av de 15 jeg prata med :ler: men når jeg hadde møtt han, og fortsatte å prate med han, så minimere jeg veldig, og til slutt, pratet jeg bare med han :)

Anonymkode: f2aea...4df

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
15 hours ago, AnonymBruker said:

(Mann her) Det kommer nok an på personens objektive attraktivitet (på bildet). Høy attraktivitet betyr typisk mange samtaler samtidig, uavhengig av kjønn. Jeg tipper videre at en gjennomsnittlig mann typisk har 4-8 ganger så mange samtaler på gang som en gjennomsnittlig dame, rett og slett fordi det er mange flere menn på disse tjenestene og fordi trøkket på jentene er såpass stort at mange menn dermed ikke får svar (og kompenserer ved å initiere med flere). Samt at jentene er notorisk dårlig til å initiere (så likestilte er vi ikke ennå). Dette er basert på anekdotiske data fra damer jeg har truffet på tjenestene, samt at det er det som må til for at regnestykket skal gå opp. Jeg tror videre at de fleste menn er egentlig interessert i å date en om gangen, men tiden og veien (og frafallet) er såpass betydelig at det ville blitt mange ensomme uker / måneder mellom hver date hvis man skulle initiere med en om gangen.

Jeg forstår tankegangen, men her antar du at menn har matchene som skal til for å kunne føre så mange samtaler. 4-8 ganger er ganske mye. Har en dame 2 samtaler gående, har mannen minimum 8. Mr sykkelkropp postet en artikkel av en noe omfattende undersøkelse som viste at menn hadde en gjennomsnittlig matchrate på 1%, og hvor de fleste matchene menn fikk kom fra homofile menn. Vanskelig å si om dette også gjelder i Norge, men jeg tror ikke en gjennomsnittlig mann har nok matcher til å ha så mange samtaler gående som du mener. Menn sveiper 45% av profilene til høyre som de ser gjennom i gjennomsnitt pga av den lave matchraten. Selv om menn sveiper flere damer til høyre så er uansett kvinner noe enige om hvilke menn som er attraktive. Det er en klar korrelasjon mellom antall meldinger en mann mottar og utseende. Jeg påstår at det for menn ikke hjelper særlig å sveipe flere til høyre sånn generelt når utseende ikke er over den terskelen (threshold) eller grensen som må til for at en kvinne skal sveipe deg til høyre. Samtidig har tinder lagt inn restriksjoner slik at menn ikke kan sveipe til høyre så mye de vil i tillegg til at folk spekulerer i at tinder algoritmen gir deg dårligere score dersom du sveiper til høyre på alle.  Med få matcher kan man ikke ha så mange samtaler gående som du tenker.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kanksje tenke litt lenger neste gang?

En sammtale innebærer to eller flere parter som snakker frem og tilbake. Også kallt for en dialog. En part som sender en melding er altså ikke en samtale med mindre den andre parten svarer, og svarer positivt med noe som innbyr til flere meldinger fra begge parter.

Å sende noen en melding som ikke blir besvart, eller som blir avvist er altså ikke en sammtale.

Anonymkode: 9893a...58e

Du har ennå ikke forklart matematikken din.

AnonymBruker
Skrevet

Tror her et av problemene ligger til de som aldri finner seg noe. Hvis man prater med 20 stykker samtidig, hvordan skal man klare å bli godt kjent? 

Skjønner greia med å sjekke ut kjemi skriftlig. Jeg fant min kjæreste via tinder og det var ingen tvil om først skriftlig kjemi var på plass. Vi var begge hekta fra første stund, skrev konstant mange timer hver dag inntil vi traff hverandre og da var det gjort. Bor sammen i dag. 

Anonymkode: 7dae8...abe

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror her et av problemene ligger til de som aldri finner seg noe. Hvis man prater med 20 stykker samtidig, hvordan skal man klare å bli godt kjent? 

Skjønner greia med å sjekke ut kjemi skriftlig. Jeg fant min kjæreste via tinder og det var ingen tvil om først skriftlig kjemi var på plass. Vi var begge hekta fra første stund, skrev konstant mange timer hver dag inntil vi traff hverandre og da var det gjort. Bor sammen i dag. 

Vil tilegge at kanskje vi ikke hadde fått så bra match som vi hadde viss begge hadde flørtet og chattet med mange på en gang. Fult fokus og følelsen at man er den eneste er viktig. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver da til så og si alle jeg matcher med og ser hvem som gidder å svare. Men det pleier å være dårlig med respons. Jeg har da ikke lagt noe spesielt sjel i verken bilder eller profil. Tenker det er greiest å filtrere bort de overfladiske slik.

Anonymkode: 86bd6...130

Men hvis du ikke gidder å anstrenge deg hverken når det gjelder profiltekst eller bilde, hvordan i all verden mener du at du skal fange interessen til folk? Jeg hadde skjønt logikken din hvis du hadde brukt et halvgreit bilde og virkelig lagt sjelen din i teksten, men ikke slik som du beskriver det her. Tror ikke det er så mange som går etter de med mest mulig anonyme profiler ...:)

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo derfor mange damer (inkl meg) blir matt av Tinder for vi vet at alle menn snakker med mange damer samtidig. Merker allerede på første daten at man ikke er særlig spesiell og at man må jobbe litt for å holde kontakten oppe etterpå. Tror du at det er sånn du finner kjærlighet? Kaste ut mange agn og håpe at en av de biter? 

Hilsen ei som har stengt Tinder-kontoen for alltid

Anonymkode: 7f996...91d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo derfor mange damer (inkl meg) blir matt av Tinder for vi vet at alle menn snakker med mange damer samtidig. Merker allerede på første daten at man ikke er særlig spesiell og at man må jobbe litt for å holde kontakten oppe etterpå. Tror du at det er sånn du finner kjærlighet? Kaste ut mange agn og håpe at en av de biter? 

Det er jo derfor det er så vanskelig å finne en kjæreste gjennom dating-appene. Det er alltids noen andre inne i bildet. Og alt handler om kjemi og finne den store kjærligheten ved første blikk. Rimelig dødfødt opplegg.

ts

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, snakke med mange er det beste rådet jeg kan gi til deg! Da er det større sannsynlighet for at en er riktig for deg ;) 

Anonymkode: 659f2...d82

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn gjør jo dette, kaster ut mange agn. Og så venter de på at kvinnen tar kontakt fordi de er så ødelagt av avvisning...

Av denne tråden lærer jeg at det kanskje er lurt å finne en man liker og så holde på han til man ser hva som skjer. Enten det blir noe av eller ikke. Problemet er at man jo ikke vet noe om hva personen man kommuniserer med driver med..

ts

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, snakke med mange er det beste rådet jeg kan gi til deg! Da er det større sannsynlighet for at en er riktig for deg ;) 

Anonymkode: 659f2...d82

Tror ikke på at kvantitet er veien til kjærlighet. Man går seg bort i jungelen av potensielle partnere og mister helt fokus på hva man egentlig er ute etter. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...