deedee_ Skrevet 4. desember 2018 #21 Skrevet 4. desember 2018 Jeg fikk veldig høy feber og oppkast og diare etter den vaginale tabletten jeg tok hjemme. Var helt jævlig med det oppå smertene!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #22 Skrevet 4. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en hjemmeabort som gikk galt. Begynte å blø store mengder dagen etter første tablett var tatt (Mifegyne). Ringte til sykehuset men fikk beskjed om å bare fortsette kuren. Tror ikke hun jeg snakket med skjønte alvoret,da jeg sa jeg blødde ut et nattbind på 30-60 minutter. Om kvelden besvimte jeg på badet to ganger og ble hentet av ambulanse. Måtte innlegges på sykehus og det endte med at de måtte ta utskrapning etter at jeg gjentatte ganger besvimte der også. Det bare veltet ut med svære blodklumper som klasket i toalettskålen. Jeg trodde flere ganger da det svimlet for meg,at jeg skulle blø ihjel. Etter utskrapning sluttet det heldigvis å blø så mye og jeg fikk noen poser med blodoverføring så jeg kom til hektene igjen. Så blør man veldig mye,ikke nøl med å dra til sykehuset! Ikke vent slik jeg gjorde.Det er ikke ofte dette skjer sa de,men det satt en skikkelig støkk i meg og jeg sliter fortsatt med det. Anonymkode: 3dacb...30d Off, dette høres veldig skummelt ut! Anonymkode: 3a8b5...114
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #23 Skrevet 6. desember 2018 Flere erfaringer? Anonymkode: 3a8b5...114
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #24 Skrevet 6. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere erfaringer? Anonymkode: 3a8b5...114 Jeg har hatt to medisinske aborter. En hjemmeabort og en på sykehuset. Den første utførte jeg hjemme. Det var ikke en behagelig opplevelse for meg. Jeg kastet opp av smerter rett etter jeg tok 2 dose med smertestillende, noe som vil si at aborten så og si foregikk uten smertestillende. Jeg satt på do og blødde som en foss(bokstavelig talt; hvis jeg pressa så spruta det tilogmed på veggen), kastet opp samtidig mens jeg satt på do, besvimte av do, blødde og spydde om hverandre(og gråt og ordnet helt rare lyder jeg ikke hadde kontroll på). Hele aborten varte vel i tolv timer og jeg hadde fremdeles sterke menssmerter etter den var over, blødde ut to pakker bind hver dag og slet virkelig med smerter. Etter hvert dro jeg på sykehuset igjenn og da måtte jeg ha utskrapning fordi det var rester i livmora mi. (Dette i 2012). Den på sykehuset tok jeg i 2017 og det var en helt annen opplevelse. Lå til sengs med litt smerter i magen og fikk smertestillende hver gang jeg spurte. Var som mensenkramper(med litt mere blod åpenbart). Aborten tok vel 6 timer. Anbefaler virkelig å gjøre det på sykehuset. Anonymkode: d10f6...802 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #25 Skrevet 7. desember 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt to medisinske aborter. En hjemmeabort og en på sykehuset. Den første utførte jeg hjemme. Det var ikke en behagelig opplevelse for meg. Jeg kastet opp av smerter rett etter jeg tok 2 dose med smertestillende, noe som vil si at aborten så og si foregikk uten smertestillende. Jeg satt på do og blødde som en foss(bokstavelig talt; hvis jeg pressa så spruta det tilogmed på veggen), kastet opp samtidig mens jeg satt på do, besvimte av do, blødde og spydde om hverandre(og gråt og ordnet helt rare lyder jeg ikke hadde kontroll på). Hele aborten varte vel i tolv timer og jeg hadde fremdeles sterke menssmerter etter den var over, blødde ut to pakker bind hver dag og slet virkelig med smerter. Etter hvert dro jeg på sykehuset igjenn og da måtte jeg ha utskrapning fordi det var rester i livmora mi. (Dette i 2012). Den på sykehuset tok jeg i 2017 og det var en helt annen opplevelse. Lå til sengs med litt smerter i magen og fikk smertestillende hver gang jeg spurte. Var som mensenkramper(med litt mere blod åpenbart). Aborten tok vel 6 timer. Anbefaler virkelig å gjøre det på sykehuset. Anonymkode: d10f6...802 Takk for svar! Skal definitivt gjøre det på sykehuset.. Anonymkode: 3a8b5...114
Gjest Brunette89 Skrevet 10. desember 2018 #26 Skrevet 10. desember 2018 vet noen ca hvor lang tid det tar før gravidhormonene er ute av kroppen ? Tok en medisinsk abort for 2 uker siden å legen sier at det fortsatt er graviditetshormon i blodet.... skal ta ny blodprøve om 2 uker.... kanskje det er for tidlig å sjekke dette etter bare 2 uker ? ( gikk på volvat )
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #27 Skrevet 10. desember 2018 Jeg måtte ta medisinsk abort etter at baby døde i magen (ca uke 8), og jeg vil bare advare mot at det var forferdelig vondt. Jeg var så elendig form at jeg kastet opp smertestillende før de rakk å virke. Mitt tips er derfor å ta smertestillende tidlig, før takene kommer. Anonymkode: e2adf...c55
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #28 Skrevet 10. desember 2018 4 timer siden, Brunette89 skrev: vet noen ca hvor lang tid det tar før gravidhormonene er ute av kroppen ? Tok en medisinsk abort for 2 uker siden å legen sier at det fortsatt er graviditetshormon i blodet.... skal ta ny blodprøve om 2 uker.... kanskje det er for tidlig å sjekke dette etter bare 2 uker ? ( gikk på volvat ) Tror det tar lengre enn 2 uker for de fleste.For meg tok det lang tid. Var jeg som skrev på forrige side om hjemmeaborten som gikk galt. Siden det endte med utskrapning sa legen på sykehuset at det ikke var nødvendig å kontrollsjekke med å ta graviditetstest 6 uker etterpå (slik man vanligvis skal etter medisinsk abort). Jeg hadde noen tester liggende hjemme og tok en etter 7 uker og den var klart positiv. Noen dager etter tok jeg en ny, og da var streken mye svakere. På innvendig ultralyd på sykehuset noen uker etter dette, fant gynekologen at det fortsatt lå rester igjen i livmoren etter utskrapningen. Tok deretter blodprøver og hormonnivået var da så lavt at jeg heldigvis slapp ny utskrapning. Små rester blir vanligvis utstøtt sammen med mensen,men det kan ta litt tid. Anonymkode: 3dacb...30d 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #29 Skrevet 10. desember 2018 Dere som sier at det er det vondeste dere har kjent i deres liv, har dere født før? Jeg skal ta abort, har født før. Det er derfor jeg lurer. Kan smertenivået egentlig sammenlignes? Anonymkode: 39313...7b8 1
Apekatten Skrevet 10. desember 2018 #30 Skrevet 10. desember 2018 Jeg tok abort hjemme nå i høst. Jeg var 8 uker på vei. Jeg blødde utrolig mye, det rann som en foss da jeg satt på do. Jeg synes ikke det var så veldig vondt, jeg hadde forestilt meg at det skulle være MYE vondere, men det er ulikt fra person til person. Selve aborten varte i ca 4 timer, da var alt ut.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #31 Skrevet 10. desember 2018 Tabletten gjør at fosteret dør. De andre medisinene gjør at du "føder" ut fosteret. Anonymkode: 408dd...a5d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #32 Skrevet 10. desember 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte ta medisinsk abort etter at baby døde i magen (ca uke 8), og jeg vil bare advare mot at det var forferdelig vondt. Jeg var så elendig form at jeg kastet opp smertestillende før de rakk å virke. Mitt tips er derfor å ta smertestillende tidlig, før takene kommer. Anonymkode: e2adf...c55 Jeg også har mistet flere ganger og tatt cytotec som er standard fordi de har gått bort fra utskraping. Bare komplikasjoner alle tre gangene. Ikke kjekt. Ekstreme smerter også. Skjønner godt hva du mener. Anonymkode: 408dd...a5d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #33 Skrevet 10. desember 2018 Jeg hadde en «god» opplevelse med cytotec, trodde det skulle være mye verre. Hadde googla masse på forhånd og grudde meg veldig. Tok smertestillende før jeg startet, for å unngå smertetoppene. Tok nye når de var tid for det, ventet ikke på smertene. For meg var smertene sammenlignbare med litt kraftige menssmerter, jeg satt i sofaen og så film sammen med samboer under prosessen. Prøvde liksom å gjøre situasjonen mest mulig rolig og nesten litt koselig. Var selvsagt ubehagelig de gangene jeg måtte inn å skifte bind, da det kom ut klumper og store mengder blod. Men, jeg prøvde å ikke tenke for mye over det. Samtidig har søsteren min hatt en helt motsatt opplevelse, så tenker det er lurt å forberede seg på at det KAN bli vondt- men det kan og gå helt fint. Har født etterpå, definitivt mye vondere med en fødsel, men det er en annen historie 😅 Lykke til, dere som i fremtiden eller nå enten må eller bestemmer dere for å gjøre dette. Jeg tror viktige stikkord er: forberedelse, smertestillende i forkant og trygge omgivelser. Anonymkode: a18d9...67d 1
puffy123 Skrevet 10. desember 2018 #34 Skrevet 10. desember 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte ta medisinsk abort etter at baby døde i magen (ca uke 8), og jeg vil bare advare mot at det var forferdelig vondt. Jeg var så elendig form at jeg kastet opp smertestillende før de rakk å virke. Mitt tips er derfor å ta smertestillende tidlig, før takene kommer. Anonymkode: e2adf...c55 Tips til andre i en lignende situasjon; man kan få smertestillende rektalt som stikkpiller eller be om injeksjon om det ikke skulle fungere.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #35 Skrevet 18. desember 2018 Endte med medisinsk abort her. Det gikk veldig greit, ikke særlig vondt. Det brant litt nederst i magen innimellom, som menssmerter, men ikke noe som var verdt å stønne over eller si au til. Det var det psykiske som var tungt, å stå oppi prosessen og at det trakk ut i langdrag (2 dager fra man tar første pillen), og all kvalmen. Når jeg først fikk cytotec gikk det veldig fort, 1,5 time fra pillene ble satt inn så var fosteret ute. Jeg kommer aldri til å glemme synet av fosteret da, var så "uheldig" at jeg så det. Men det må jeg leve med. Jeg anbefaler å gjøre det på sykehuset. Anonymkode: 39313...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå