Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker det var skikkelig stas før men i disse dager når de fleste har store skjermer,  gode høytalere og særs behagelige sofaer hjemme - samt tilgang til det aller meste av film via strømmetjenester /nettleie /nedlasting osv - syntes du fremdeles det er noe å hente på å dra på kino? Er opplevelse Mn verdt pengene og tiden? Foretrekker du kino eller hjemmefilm? 

Er rett og slett bare nysgjerrig på deres preferanser og tanker :-) 

Selv syntes jeg at å feks se "storfilmer" som Star Wars o.l er ekstra gøy på kino, særlig om en får gått på premieren. Men generelt liker jeg bedre å se film hjemme. Er jo ubenektelig mye mer behagelige å ligge utstrekt på sofaen enn å sitte pent og rett i kinosetet og dele salen med x andre ukjente mennesker... :-p det er jo uansett en lite sosial aktivitet ettersom en ikke prater særlig sammen undervegs. Skal jeg være sosial går jeg heller på tur eller ur å spise enn å dra på kino.. 

Hva skjer med kino open fremover tror du? Vil den dø ut til slutt eller oppgraderes i såpass betydelig grad at den i overlever? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg elsker kino, lettere å følge med da også synes jeg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er så forskjellig utifra hvem jeg er med.. jeg får slik "kinofølelse" ofte, men noenganger føler jeg det bare er å "se film" og gå videre. 

Anonymkode: a73ad...883

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kino i Norge Meh.....

Var på Kino i Thailand og det var helt annerledes. Behagelige sofaer eller store lenestoler med bord!!!! Ikke er det bare popcorn og snacks hellerm, her kunne man bestille varm mat!

Anonymkode: 46f26...2ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker soleklart å se film hjemme. Slippe bråkete folk, høye folk som sperrer utsikten, og ikke minst at man kan sitte i joggings, og trykke på pause når man må på do... Og så kan man styre lyden selv - det er alltid alt for høy lyd på kinoen her jeg bor, det er direkte ubehagelig. I tillegg til at man kan velge akkurat når det passer en å starte filmen, man slipper å styre med å komme seg ut av huset, parkering eller busser som ikke passer, og så er det uhorvelig mye billigere. 

Mannen vil se storfilmer som star wars på kino, i den største salen, så alt blir størst mulig. 

Anonymkode: 23c18...286

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om det er med samboeren foretrekker jeg kino. Da kan han ikke pause filmen hele tiden bare fordi han skal noe.

Anonymkode: 52463...971

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er trivelig å gå på kino fordi da er du med mange likesinnede, dvs andre som også er nysgjerrige og interesserte i samme film. Julefilmer er spesielt gode på kino. Det er også noe spesielt med snop og ekstra kos. 

Dessverre tar kiosken latterlige priser, bussene er elendige, egen bil er uaktuelt da AP har gjort bilkjøring nærmest umulig, og selve filmopplevelsen tar alt for lang tid. Velger derfor oftest å kose meg hjemme med film i full frihet og med alle rettigheter.

Burde hatt mindre bydelskinoer, det hadde vært veldig koselig.

Anonymkode: 2d4ac...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å gå på kino, for meg er det nok hele opplevelsen.

Så kan det være fordi når jeg var barn, fikk jeg aldri gå på kino, da mine foreldre ikke hadde penger. Så da jeg var 19 år, startet jeg å jobbe på kinoen, og fikk se alle filmer gratis, for meg var jo det helt fantastisk. Når jeg går på kino, lever jeg meg fullstendig inn i filmen. Det gjør jeg ikke hjemme. Er mange filmer jeg har sett på kino, og gitt terningkast 6, så ser jeg de hjemme senere, og ville gitt de terningkast 4. 

Anonymkode: 92638...072

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker å se film i min egen stue. Så går ekstremt sjeldent på kino. 

Siden 2000 har jeg vært på kino 3-4 ganger. Sist var i 2009

Endret av Balian de Ibelin
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i kino, skulle helst vært mer der. men på grunn av ting som andre også har nevnt i denne tråden, gidder jeg ikke alltid.

Her i byen har ett selskap monopol på alle kinokiosker, og det er veldig dyrt selv for den minste ting. Det er blitt veldig dyrt å kjøre bil i byen min, og p-plasser er blitt kjempedyre. Nå har også bussprisene økt betraktelig etter 1. januar. Det er blitt dyrere enn det jeg kan akseptere, da lønna mi ikke går opp men står på stedet hvil år etter år. Hvorfor skal jeg sponse de som setter opp prisene på denne måten, når det finnes andre løsninger? Da velger jeg heller rimeligste løsning og ser film hjemme.

Anonymkode: 314c6...257

Skrevet

Jeg foretrekker å se film hjemme. Jeg liker å kunne strikke mens jeg ser film, ha kald drikke og snacks lett tilgjengelig (ja, man kan ha det på kino også, men det er mye mer upraktisk og dessuten har man muligheten for påfyll hjemme uten å gå glipp av noe og uten å betale overpris), kunne diskutere ting med den/de man ser med og kunne sette filmen på pause når man skal på do. Det er jo en annen stemning på kino, helt klart, men jeg synes ikke den er viktig for opplevelsen av filmen.

Gjest Ørnefaren
Skrevet

Går aldri på kino for å se en film JEG har lyst til å se lenger.

Går jeg på kino nå, så er det med ungene, fordi de syns det er gøy.

AnonymBruker
Skrevet

Elsker kino, sikkert fordi det ikke er så ofte jeg får sjansen. Da kan jeg konsentrere meg om filmen, ser jeg film hjemme blir det altfor lett å gjøre andre ting innimellom. I tillegg koser jeg meg gjerne med annen snacks på kino enn hjemme og får jeg med mannen er det ekstra stas. Men enig i at det har blitt latterlig dyrt. 

Anonymkode: f1f82...3d9

Skrevet

Jeg får ikke sett film i 3D hjemme så det er moro i en kinosal. Pluss at en får kommet seg ut hjemmefra. Prisen er litt høy men har bygget meg opp en gratis billett til nå 😆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker kino jeg også,men får ikke gått så mye som jeg ønsker fordi jeg har små barn. Når de blir eldre og kan være alebe hjemme på kveldstid så vil jeg bruke kino mye oftere igjen. 

Anonymkode: 5eb2c...bab

Skrevet (endret)

Jeg er også enig i at prisen ikke står i forhold til opplevelsen. Vi er en familie på fem og i tillegg til kinobillettene kjøper man jo gjerne noe å drikke og litt snacks. Vi har vanligvis med oss hjemmefra, men brus og snop for fem er ikke gratis på dagligvarebutikker heller så hele familien på kino med brus, litt snop og popcorn blir fort 700 kr. Jeg synes det er helt hinsides.

Endret av Arkana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg er også enig i at prisen ikke står i forhold til opplevelsen. Vi er en familie på fem og i tillegg til kinobillettene kjøper man jo gjerne noe å drikke og litt snacks. Vi har vanligvis med oss hjemmefra, men brus og snop for fem er ikke gratis på dagligvarebutikker heller så hele familien på kino med brus, litt snop og popcorn blir fort 700 kr. Jeg synes det er helt hinsides.

Vi er 4stk i familien som kan gå på kino nå, og det er dyrt nok, blir mer penger når alle 5 kan være med. Og kino blir bare dyrere og dyrere. Syns det er for dyrt. De vil jo gjerne ha bukt med streaming og ulovlig nedlastning, men da er det rart at kino skal være så dyrt, men det er klart at de skal tjene penger de og. 

Jeg går på kino iblandt, er enkelte storfilmer som går, som jeg vil se på kino. Pga hele opplevelsen. (For eksempel, fifty shades ble sett på kino, kun fordi vi var en stor venninnegjeng som tok en helaften med mat, drikke og så kino). Hender vi ser en barnefilm nå og da med ungene. 

Anonymkode: 38db5...eaf

Skrevet

Kino, selvsagt. Ingenting slår stort lerret, masse lyd (jeg liker effektfilmer...)  og flere forventningsfulle mennesker i salen. 

Skrevet

Film er helt klart best på kino. Selv om tven hjemme er bra er det en helt annen stemning på kino. Som andre har nevnt syns jeg også det er lettere å følge med på kino. Hjemme har jeg lett for å dra frem pad eller telefon ved minste dødtid, det gjør jeg selvsagt ikke på kino. Men jeg går ikke ofte på kino, ser stort sett bare storfilmer som star wars og sånt på kino. Syns det er altfor dyrt blitt, 130 er nesten ran og i tillegg kommer popcorn, godis og sånt. Ikke at man MÅ ha det, men det er jo en del av opplevelsen det også og kinopopcornet er jo det beste! Har ikke greid å finne sånt krydder som de bruker der noe sted. Det er lagd på kokosfett og noe kryddergreier. Jeg måtte spørre hva det inneholdt siden jeg ikke tåler smør. Pleier å kjøpe en annen type godis på kino en hjemme også.

Går på kino kanskje 2 ganger i året, men det at man går sjelden på kino gjør det ekstra stas også da. :) 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg liker best å se film hjemme, er ikke så glad i for mye folk. Så jeg går sjeldent på kino.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...