Gå til innhold

Vektøkning gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvor mange kg dere gikk opp i svangerskapet? Og hvor mange kg når dere var 27 uker på vei? 

Førstegangsgravid og er nå i uke 27 og har vektøkning på 9kg hittil. 

:-)

Anonymkode: 5fc2f...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ca 10 kg vektøkning i uke 27 i begge mine svangerskap. 

Anonymkode: f8a1c...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk forresten opp 16 kg totalt i det første svangerskapet. Fødte da i uke 34.

I det neste gikk jeg opp ca 10 kg. Fødte i uke 30. 

Har ca 10 kg ekstra igjen nå etter de to svangerskapene. Jeg går ikke ned noe i barseltiden, fordi jeg spiser når jeg er stresset og når jeg slapper av og når jeg kjeder meg. 

Anonymkode: f8a1c...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I uke 27 hadde jeg gått opp 2 kg i første svangerskap (gikk ned 5kg først), og 5 kg opp i andre svangerskap. Gikk opp 5 kg i første svangerskap og 10 kg i nr 2.

Anonymkode: 9caf9...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 14 fullgåtte og har gått opp 5 kg allerede! Uff, lurer på hvordan dette skal gå. 

Anonymkode: 2cff3...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde gått opp 10 kg i uke 27 i første svangerskap , endte opp på 18 totalt :sprettoy:

(Forsvant fort etter fødsel heldigvis.)

Er i uke 25 med nr. 2 nå, har gått opp 3 kg hittil .

Anonymkode: 8fe36...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvor mange kg dere gikk opp i svangerskapet? Og hvor mange kg når dere var 27 uker på vei? 

Førstegangsgravid og er nå i uke 27 og har vektøkning på 9kg hittil. 

:-)

Anonymkode: 5fc2f...635

Frem til uke 21 hadde vekten stått stille og da jeg var 26-27 uker hadde jeg gått opp 3 kg. 

Nå i uke 32 har jeg gått opp 6 kg tilsammen. 

Anonymkode: 4a6b4...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er snart 12 uker og har gått opp 1 kg. Ser ut ifra sånn graf at jeg burde lagt på meg 3 kg hittil, men regner med jeg får alt på slutten 😂

Anonymkode: 41b49...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde gått opp 6 kg i uke 27. Nå er jeg i uke 30, og har bikket 7,5 - og er storfornøyd med at det ikke ble mer juleflesk.. 

Anonymkode: bcb5c...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk opp 12 i begge. I uke 27 rundt 9 kilo opp. 

Anonymkode: eb341...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uke 21, har gått opp 7 kg. Synes selv det er litt mye, men for noen år siden gikk jeg ned 8-9 kg iløpet av en tung periode, og har ennå ikke gått opp igjen de kiloene, så jeg trengte nok noen av de (var veldig tynn fra før). 

Anonymkode: e1da7...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg gikk gravid hadd jeg gått opp 17kg halvveis i svangerskapet. Ble totalt 24kg. Denne gangen har jeg bare gått opp 4 kg til nå som jeg er halvveis. Har også et utgangspunkt som er 11kg mer enn sist svangerskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nå i uke 31.Har gått opp fra 54 til 64 kg,de fleste kg kom etter uke 20.I dag veide jeg meg og så jeg har gått ned igjen til 60 kg.

Anonymkode: caa18...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gikk opp 6-7 kilo (hyperemesis første månedene). 2 uker etter fødsel veide jeg 3 kilo mindre enn da jeg ble gravid. Hadde IKKE forventet det.

Anonymkode: fc887...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk opp nesten 30kg med min første. Nå er jeg i uke 38 med nummer to, og har hittil gått opp litt over 25kg. Det er nok en kombinasjon av mye vann i kroppen, at jeg har bekkenløsning som gjør at jeg får bevegd meg minimalt og at jeg trøstespiser.

Forrige gang forsvant 10kg med én gang etter fødsel, 10kg de første seks mnd mens jeg ammet, og 5 av de resterende 10 forsvant gradvis etterpå uten særlig innsats. 

Anonymkode: 33a98...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 37 nå og har gått opp 4 kg til sammen. Begynte ikke å legge på meg før uke 34. Gikk altså ned i vekt først også opp igjen :P  Men la på meg en god del på to år før jeg ble gravid, så er egentlig bare bra jeg ikke går opp så mye nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uke 20 og har gått opp 10 kg til nå. I sist graviditet gikk jeg opp 40kg. Stresser lite med det, det går bort igjen temmelig fort når ungen er ute.

Anonymkode: 4be09...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uke 29 hadde jeg gått opp 7,5 kg. I følge notatene mine :P gikk opp 14 totalt. 

Etter fødsel gikk 11 kg bort med en gang og de siste 3 sliter jeg med enda, 6 mnd. Etter fødsel. Tror kroppen min tviholder på dem på grunn av ammingen...

Anonymkode: 0b3c6...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...