AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Hei dere, vi har en datter på snart 6 mnd. mine svigerforeldre, og barnets besteforeldre på farsiden er veldig "usikre" på babyer.. det er lenge siden de selv har oppdratt sine egne barn + det er over 30 år siden de "tok" i en baby.. de sier selv at det er veldig nytt for de. de har heller aldri vært med på å skifte en bleie på vår datter. de er for å si det slik; ikke sånn VELDIG engasjerte, selv om de kanskje er det. det er deres første barnebarn. det jeg ville fram til, er; min mann ønsker at de skal passe jenta vår. jeg er mer usikker på dette. jeg ønsker at de mer skal delta litt her hjemme hos oss først, slik at vi (både jeg, barn og de selv) er mer trygge på hverandre/situasjonen. de kjenner henne ikke på den måten vi eller min mor gjør. min svigerfar sier at han bare kan "ta å vugge henne hvis hun gråter". men hadde det bare vært så enkelt. jeg ønsker jo at de skal "vite" hva jenta mi vil hvis hun gråter. noen tips til denne situasjonen?! vil jo heller ikke såre min mann med å si nei, men jeg er IKKE trygg på at de skal passe jenta mi mer enn en time liksom... Anonymkode: b94d1...3f7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Feil forum. Anonymkode: c0cbb...a8b åå, er det mulig å bytte? Anonymkode: b94d1...3f7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #4 Skrevet 7. januar 2018 Det er helt normalt å la baby bli kjent med folk før de skal passe. Tilvenning må til med besteforeldre, ansatte i bhg osv. Selv om mannen din kjenner sine foreldre godt gjør ikke babyen det. Mitt tips er å ha de på besøk noen ganger. La de få holde, skifte bleie, og andre ting de må kunne når man passer en baby. La de få prøve seg frem, og korriger hvis det er noe som blir veldig feil. Ikke heng over de, og rett på alt de gjør, men føler de at de gjør noe feil så kan du komme med råd. Du kjenner ditt barn best, og kan lære besteforeldre ting hun liker, og hva som vil roe henne osv. Når de har blitt litt kjent med henne kan du, og mannen din la de få litt rom alene. Da kan besteforeldre gå på trilleturer osv. Vet om flere som har helt angst for å holde babyer. Så får de sin egen unge, og blir tvunget til å holde babyen. Det går utrolig fort fra full angst til man klarer det. Besteforeldre har tross alt hatt barn selv, og de vil huske etter hvert. Når barnet blir eldre, og besteforeldre, barn og foreldre er trygge så kan besteforeldre passe lenger, og kanskje overnatting. Men det burde man vente med tol barnet har knyttet en relasjon til besteforeldrene. Lykke til Anonymkode: 1ea07...f32
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #5 Skrevet 7. januar 2018 Ikke glem at det ikke er ditt barn. Du har ikke vetorett. Du og mannen din har begge like mye å si. Anonymkode: e0b86...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå