AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Skal til Roma med min kjære i starten av februar. Lurer på om dette blir fryktelig vått og kaldt - har noen vært der i februar og kan si hvordan tempen var? Vi er fra nord i landet, så er vant til kalde temperaturer, men bare håper at det er i alle fall plussgrader og ikke altfor mye regn! Og hvordan er byen ellers - kald, mørk og stille? Eller avslappende pga mindre turister? Hva er verdt å se, og er det noen kule/spesielle ting man kan se i Roma og rundt om? Kule landsbyer etc? Vi er forresten i 20-åra! Anonymkode: 054c7...b36
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal til Roma med min kjære i starten av februar. Lurer på om dette blir fryktelig vått og kaldt - har noen vært der i februar og kan si hvordan tempen var? Anonymkode: 054c7...b36 yr - historisk - ca. +3'c om nattta og +14'c om dagen (i skyggen). Anonymkode: a2eb6...3f2
Gjest Overrasket Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Det er helt umulig å spå hva slags vær du får. Jeg er i naboregionen i vinter, som som regel er litt våtere enn Roma. Værvarselet er mer eller mindre korrekt 48 timer frem i tid, men er feil for lenger frem i tid enn det. Noen dager er solen så varm at jeg kan løpe i shorts (og jeg liker å føle meg varm før shortsen kommer på), andre dager er det best å holde seg innendørs pga. høljregn. Værmessig må dere bare være åpne for alt. De dagene det er blå himmel og solen skinner, er det så pent at det tar pusten fra deg! Roma er aldri hverken mørk, stille eller avslappende. Det er alltid en livlig og hektisk storby.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 1 time siden, Overrasket skrev: Det er helt umulig å spå hva slags vær du får. Jeg er i naboregionen i vinter, som som regel er litt våtere enn Roma. Værvarselet er mer eller mindre korrekt 48 timer frem i tid, men er feil for lenger frem i tid enn det. Noen dager er solen så varm at jeg kan løpe i shorts (og jeg liker å føle meg varm før shortsen kommer på), andre dager er det best å holde seg innendørs pga. høljregn. Værmessig må dere bare være åpne for alt. De dagene det er blå himmel og solen skinner, er det så pent at det tar pusten fra deg! Roma er aldri hverken mørk, stille eller avslappende. Det er alltid en livlig og hektisk storby. Takk! Har ikke reist så mye, kan hende jeg høres dum ut når jeg spør, men er bare veldig spent på turen samtidig er jeg fortsatt åpen for folks erfaringer av Roma om vinteren! Anonymkode: 054c7...b36
Gjest Overrasket Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Har ikke reist så mye, kan hende jeg høres dum ut når jeg spør, men er bare veldig spent på turen samtidig er jeg fortsatt åpen for folks erfaringer av Roma om vinteren! Anonymkode: 054c7...b36 Jeg synes Italia er perfekt om vinteren. Det er mye mer dagslys hver dag enn i Norge og mye mindre folkemengder enn i Italia om sommeren. Så jeg tviler ikke på at dere får en flott tur!
Sunnysun Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 (endret) Vi var i Roma i oktober 2017, så kan ikke si så mye om været i februar. Været i oktober var i hvertfall fantastisk (19-25 grader). Vi er også et par i 20-årene og vi gjorde dette: Castle sant Angelo, st Peters bastilica (fantastisk utsikt på toppen om dere tar turen dit), Vatican museumet, fontana di trevi, Colosseum, Pantheon, spansketrappen, The Altare della Patria m.m. Jeg synes det var en rolig og trivelig by, med hyggelig mennesker og god mat. Skal sies at det var ekstremt mye trafikk utenfor hotellet vi bodde på og veldig lytt inn, men ellers synes jeg byen var rolig til tross for mye turister 😊 god tur! Endret 3. januar 2018 av Sunnysun 1
T-Rex Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 Roma er en by med så mye historie at det lønner seg å lese seg opp på denne før besøket. Da oppleves severdighetene mye sterkere. 2
Safiye Skrevet 4. januar 2018 #8 Skrevet 4. januar 2018 6 timer siden, T-Rex skrev: Roma er en by med så mye historie at det lønner seg å lese seg opp på denne før besøket. Da oppleves severdighetene mye sterkere. Helt enig! Jeg var der i slutten av februar i fjor, og været var nydelig. Vi gikk uten jakke om dagen, og sola skinte alle dagene vi var der. Jeg kom nylig hjem fra Roma i jul nå, og da jeg landet den 23. viste gradestokken 15 grader.
skjerpings Skrevet 4. januar 2018 #9 Skrevet 4. januar 2018 Dere kan ha flaks og ha supert vær, eller uflaks og få regn. Men det er ikke samme værtype som hjemme, så det er gode sjanser for godt vær. Jeg har bodd i Roma, og pendler dit fortsatt. Da jeg var der i November hadde vi 17 grader og sol, i Desember 10-12 grader, kuling og regn. Men det fine med Roma er at det er nok av ting å gjøre uansett! Som nevnt over, les dere litt opp på forhånd, og skaff dere en god guidebok med kart!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #10 Skrevet 4. januar 2018 På 3.1.2018 den 18.06, Sunnysun skrev: Vi var i Roma i oktober 2017, så kan ikke si så mye om været i februar. Været i oktober var i hvertfall fantastisk (19-25 grader). Vi er også et par i 20-årene og vi gjorde dette: Castle sant Angelo, st Peters bastilica (fantastisk utsikt på toppen om dere tar turen dit), Vatican museumet, fontana di trevi, Colosseum, Pantheon, spansketrappen, The Altare della Patria m.m. Jeg synes det var en rolig og trivelig by, med hyggelig mennesker og god mat. Skal sies at det var ekstremt mye trafikk utenfor hotellet vi bodde på og veldig lytt inn, men ellers synes jeg byen var rolig til tross for mye turister 😊 god tur! Tusen takk! Var det noe som ga spesielt inntrykk? Eller noe vi burde huske/passe oss for i byen?? Anonymkode: 054c7...b36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå