Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som har denne utdanningen? Nå er det jo noen overgangsregler som gjør at jeg til slutt blir statsautorisert revisor. 

Men hvilke jobber kan man ha? Og hvor kan man tjene greit og ha greie arbeidstider mtp barn og familie. 

Noen forskjeller mellom revisjonsbyrå og for en bedrift feks med økonomi eller regnskap/regnskapssjef? 

Håper noen kan fortelle det de vet om denne bransjen ☺️

Anonymkode: 90fc5...6ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo noen overgangsregler som gjør at jeg til slutt blir statsautorisert revisor. ?

Anonymkode: 5ec12...094

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle revisjonsselskapene (og dermed revisjonsforeningen) har stilt seg negativ til at bachelor i revisjon oppnådd før de nye reglene trer i kraft skal gi statsautorisasjon, så det er ikke helt sikkert at dette blir gjeldende.

Forøvrig kan du anvende bachelorgraden din i et flertall stillinger som omhandler regnskap- og analysearbeid. Diverse controllerfunksjoner (business- og regnskapsvarianten), analytiker, transaksjonsarbeid (due dilligence m.v.), regnskaps- og konsulentstillinger er de mest nærliggende å dra inn. I tillegg er jeg av den formening om at dersom du er en god kandidat skal du kunne argumentere deg inn i stillinger som tradisjonelt sett ikke er bekledd revisjonsutdannede. Utdanningen er god med mange anvendelige, relevante fag. Når det er sagt bør du være 1%-er for å ha sjans på de tyngste posisjonene.

Anonymkode: 7b992...31e

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2018 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Det har kommet nye regler at man må ha mater for å bli autorisert revisor, bachelorstudiene i revisjon blir trukket (https://utdanning.no/utdanning/hsn.no/bachelorstudium_i_revisjon ).

Anonymkode: 917b7...db1

Ja men jeg er ferdig utdannet, og da er det noen overgangsregler som gjør at jeg blir autorisert ☺️

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo noen overgangsregler som gjør at jeg til slutt blir statsautorisert revisor. ?

Anonymkode: 5ec12...094

Hva mener du? 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle revisjonsselskapene (og dermed revisjonsforeningen) har stilt seg negativ til at bachelor i revisjon oppnådd før de nye reglene trer i kraft skal gi statsautorisasjon, så det er ikke helt sikkert at dette blir gjeldende.

Forøvrig kan du anvende bachelorgraden din i et flertall stillinger som omhandler regnskap- og analysearbeid. Diverse controllerfunksjoner (business- og regnskapsvarianten), analytiker, transaksjonsarbeid (due dilligence m.v.), regnskaps- og konsulentstillinger er de mest nærliggende å dra inn. I tillegg er jeg av den formening om at dersom du er en god kandidat skal du kunne argumentere deg inn i stillinger som tradisjonelt sett ikke er bekledd revisjonsutdannede. Utdanningen er god med mange anvendelige, relevante fag. Når det er sagt bør du være 1%-er for å ha sjans på de tyngste posisjonene.

Så du mener at de som har jobbet som revisor i over 20 år feks plutselig ikke kan jobbe som revisor lenger, pga nye regler. Tviler på det 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du mener at de som har jobbet som revisor i over 20 år feks plutselig ikke kan jobbe som revisor lenger, pga nye regler. Tviler på det 

Det er aldeles ikke det jeg mener, og du skal være rimelig tverr for å oppfatte det sånn. Det jeg sier er at under høringsuttalelsen for det nye lovforslaget sa de tyngste private aktørene pluss fagforeningen nei til at registrert revisor skulle bli statsautorisert revisor. Resultatet kan f.eks være at de beholder sin gamle tittel, men at ingen nye får ta den samme veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...