Gå til innhold

Skipakke-hva inngår??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innrømmer det: jeg er helt grønn på ski/skiutstyr ol.... men jeg tenkte å kjøpe meg en skipakke. Jeg never det for et par kollegaer, og de sa ar jeg måtte sjekke nøye, for det varierte veldig hva som fulgte med... 

jeg trodde at det var ski/bindinger/staver/sko med mindre det stod spesifisert noe annet??? 

Anonymkode: c800e...73f

AnonymBruker
Skrevet

Staver inngår omtrent aldri. Ski, bindinger og støvler inngår vanligvis. 

Anonymkode: cfaf7...543

• Liker 1
Skrevet

Ja, også kanskje den skistøvelen som følger med pakken, ikke er igjen i din størrelse, og da detter plutselig pakken fra hverandre.

Gjest Solsmil
Skrevet

Det var voldsomt å skulle sjekke veldig nøye, for det er da bare å lese hva som følger med... men en skipakke kan bestå av forskjellige ting. I utgangspunktet selges ski og bindinger for seg, så en skipakke kan dermed bestå av kun ski og bindinger. Da har du jo en slags pakke. Ofte følger det med sko også. Av og til vil det sikkert kunne følge med staver, men dette er nok mindre vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Måbarefåsiat... skrev:

Ja, også kanskje den skistøvelen som følger med pakken, ikke er igjen i din størrelse, og da detter plutselig pakken fra hverandre.

Jeg ser at plakatene i vinduet til sportssjappa her så står det feks "Madshus ski/ m Rottefella binding og Alpina sko kr 1599,-" står ikke at det kun gjelder visse størrelser eller at de kun har X antall skipakker.. da bør jeg vel få den pakken med sko i min størrelse til den prisen?? Ellers er det vel lokketilbud som ikke er reelt??

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser at plakatene i vinduet til sportssjappa her så står det feks "Madshus ski/ m Rottefella binding og Alpina sko kr 1599,-" står ikke at det kun gjelder visse størrelser eller at de kun har X antall skipakker.. da bør jeg vel få den pakken med sko i min størrelse til den prisen?? Ellers er det vel lokketilbud som ikke er reelt??

De støvlene som var med i min skipakke, passet ikke min fot. Jeg måtte kjøpe det og staver utenom.
Det kan jo også hende at størrelsene er utplukket.

Skrevet
11 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

De støvlene som var med i min skipakke, passet ikke min fot. Jeg måtte kjøpe det og staver utenom.

Da må de vel opplyse om det i annonse/oppslag/plakat? Feks at

"gjelder sko i 32,35-39 og 42,43,44" eller "forutsetter lagerførte sko"? Dersom det ikke står noe slikt mener jeg at du har krav på å få tilsvarende sko uten tillegg i pris..

Skrevet
3 minutter siden, Fruktninja skrev:

"gjelder sko i 32,35-39 og 42,43,44" eller "forutsetter lagerførte sko"? Dersom det ikke står noe slikt mener jeg at du har krav på å få tilsvarende sko uten tillegg i pris..

Lol. Er dette så fryktelig vanskelig? De selger ski, binding og støvel i en pakke. Passer ikke denne støvelen deg så får du kjøpe noe annet. 

• Liker 2
Gjest Solsmil
Skrevet
6 minutter siden, Fruktninja skrev:

Det er vanlig at man velger selv størrelse på ski og sko selv om du kjøper en pakke, forutsatt at de har din størrelse i den aktuelle modellen på lager

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Går ut fra at du mener at støvlene som fulgte med var i riktig størrelse, men ikke passet din fot, at du måtte ha en annen modell/et annet merke?

Anonymkode: ac42d...35c

Skrevet
4 minutter siden, FrodeF skrev:

Lol. Er dette så fryktelig vanskelig? De selger ski, binding og støvel i en pakke. Passer ikke denne støvelen deg så får du kjøpe noe annet. 

Jeg bare hev meg på diskusjonen, rett og slett fordi jeg er intr i det som får på reklame/annonser osv... akkurat nå er jeg ikke på skijakt...

Skrevet (endret)
15 timer siden, Fruktninja skrev:

Når jeg kjøpte meg skipakke, så passet jeg på at jeg fikk riktig lengde på skia og plukket ut riktig skostørrelse før jeg kjøpte pakken. Jeg hadde aldri kjøpt en pakke uten å vite at skoa passa iallfall. Da hadde jeg heller kjøpt en skipakke uten sko og kjøpt skoene for seg. Å kjøpe en skipakke uten å vite om lengde på skia vil passe eller prøve sko er jo egentlig det samme som å gå i en skobutikk, kjøpe et par sko uten å ha prøvd de. Med andre ord, noe som er veldig dumt med mindre man fra før vet at akkurat den skotypen i den størrelsen passer foten.

Noen skipakker følger det ikke med sko. Men dette finner man ut av dersom man leser produktinfoen. Skipakker har nesten aldri med staver, noe som faktisk er ganske irriterende. Det burde jo være et marked for dette. Man burde kunne få kjøpe en pakkepris med og uten staver. Og pakkepris med staver burde være litt rimligere enn å kjøpe stavene for seg selv. Butikker kan tape på dette. Jeg kjøpte skipakken min i en litt dyrere sportsbutikk og kjøpte meg noen billige staver på XXL. 

Endret av missmcbeal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...