AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Som det står i overskriften. Hun er til tider slapp, klager på vondt i hodet ganske ofte. Har også ganske ofte kastet opp. Ikke altfor hyppig at det skjer flere ganger uken.. Men ofte nok til at det er litt merkelig når det ikke er snakk om omgangssyken etc. Men akkurat det med oppkasten er jeg ikke nevneverdig bekymret for. Selvom det sikkert kan ha en sammenheng med noe.. Hun drikker også ganske mye til tider. (Stort sett vann). Kan lett drikke 2-3-4 glass plutselig... Det er vel ca siste halvåret (siden sommer/høst) vi begynte å legge merke til det. Så bedret det seg litt for en stund. Men nå synes vi det er mer merkbart igjen. Har tenkt på om det kan være synet. Har dere andre gode innspill? Noen som kjenner igjen beskrivelsen? Ellers er hun ei munter og sprudlene jente. Hun har stort sett mye energi og virker i form sett bortifra de periodene hun plutselig blir mer slapp.. Vi har fått legetime nå og jeg skal be de henvise til øyenlege samt ta blodprøver, for sikkerhetsskyld. Er jo redd det kan være noe alvorlig men vet ikke.. vi er litt høneforeldre begge to.. Anonymkode: 39431...a2e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 altså... vet at synes ikke påvirker drikkingen da. Men tenkte evt hodepine og kvalme ellernoe.. Anonymkode: 39431...a2e
Eneri Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 Få henne sjekket for cøliaki? Nabogutten hanglet lenge og var slapp med voldsom hodepine. Cøliaki som ikke hensyntas gjennom kostholdet gjør at tarmtottene skades og at disse dermed ikke klarer å ta opp næringa fra maten, dermed slapp /hodepine. Vet ik om han var spesielt kvalm/drakk mye. Kan jo være verdt å nevne for legen? 1
Ulrikke Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 Regner med du har tenkt å be om at blodsukkeret måles også.... Tenker særlig på dette med tørsten... Hvordan er appetitten? 4
Miss.Wildfox Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 Dette bør du få sjekket ut med en gang, alarmklokkene ringer hos meg med en gang du nevner hodepine og oppkast jevnt uten tegn til omgangssyke eller annen opplagt grunn. Høyt trykk i hodet pga diverse tilstander (svulst/cyste/eller lignende) gir slike symptomer. Ikke meningen å skremme deg, men dette er definitivt symptomer du bør ta på alvor. Faller hun mer enn før? Mer klumsete? Sliter med øynene?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 4 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Dette bør du få sjekket ut med en gang, alarmklokkene ringer hos meg med en gang du nevner hodepine og oppkast jevnt uten tegn til omgangssyke eller annen opplagt grunn. Høyt trykk i hodet pga diverse tilstander (svulst/cyste/eller lignende) gir slike symptomer. Ikke meningen å skremme deg, men dette er definitivt symptomer du bør ta på alvor. Faller hun mer enn før? Mer klumsete? Sliter med øynene? jeg vet.. har allerede tenkt tanken.. Nei det gjør hun ikke. Kan virke noe «uvel» i øynene om hun ser lenge på tv/kino etc, men ikke noe utover det.. 5 minutter siden, Ulrikke skrev: Regner med du har tenkt å be om at blodsukkeret måles også.... Tenker særlig på dette med tørsten... Hvordan er appetitten? ja også regner jeg med at legen har en plan på det Ja vi og har tenkt på det, men da tror jeg det generelle energinivået(spessielt en stund mellom måltid etc) ville vært mye dårligere. Ligger ikke i familien heller. Ikke at det MÅ det men ja.. Apetitten er grei. Ikke noen storspiser, men vil ikke si hun spiser dårlig heller. 8 minutter siden, Eneri skrev: Få henne sjekket for cøliaki? Nabogutten hanglet lenge og var slapp med voldsom hodepine. Cøliaki som ikke hensyntas gjennom kostholdet gjør at tarmtottene skades og at disse dermed ikke klarer å ta opp næringa fra maten, dermed slapp /hodepine. Vet ik om han var spesielt kvalm/drakk mye. Kan jo være verdt å nevne for legen? Ja takk skal nevne det og! Anonymkode: 39431...a2e
Minlillesky Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som det står i overskriften. Hun er til tider slapp, klager på vondt i hodet ganske ofte. Har også ganske ofte kastet opp. Ikke altfor hyppig at det skjer flere ganger uken.. Men ofte nok til at det er litt merkelig når det ikke er snakk om omgangssyken etc. Men akkurat det med oppkasten er jeg ikke nevneverdig bekymret for. Selvom det sikkert kan ha en sammenheng med noe.. Hun drikker også ganske mye til tider. (Stort sett vann). Kan lett drikke 2-3-4 glass plutselig... Det er vel ca siste halvåret (siden sommer/høst) vi begynte å legge merke til det. Så bedret det seg litt for en stund. Men nå synes vi det er mer merkbart igjen. Har tenkt på om det kan være synet. Har dere andre gode innspill? Noen som kjenner igjen beskrivelsen? Ellers er hun ei munter og sprudlene jente. Hun har stort sett mye energi og virker i form sett bortifra de periodene hun plutselig blir mer slapp.. Vi har fått legetime nå og jeg skal be de henvise til øyenlege samt ta blodprøver, for sikkerhetsskyld. Er jo redd det kan være noe alvorlig men vet ikke.. vi er litt høneforeldre begge to.. Anonymkode: 39431...a2e Sjekk synet også tenker jeg!
Måbarefåsiat... Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Høres ut som migrene. Dersom ikke legen finner noe galt, be om henvisning til barnenevrolog. Det er mange som ikke tenker på at, eller tror at små barn kan ha migrene. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 Tenker også synet. Kan lett bli svimmel, kvalm, hodepine av det. Anonymkode: 33ea9...f3d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 Er hun sjekket for diabetes? Det bør hun iallefall. Om legen ikke tar deg alvorlig bør du bytte lege. Anonymkode: be1f1...e4e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er hun sjekket for diabetes? Det bør hun iallefall. Om legen ikke tar deg alvorlig bør du bytte lege. Anonymkode: be1f1...e4e nei det er ikke blitt sjekket noe enda. vi er igang med det nå. Har en veldig flink lege Anonymkode: 39431...a2e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Som det står i overskriften. Hun er til tider slapp, klager på vondt i hodet ganske ofte. Har også ganske ofte kastet opp. Ikke altfor hyppig at det skjer flere ganger uken.. Men ofte nok til at det er litt merkelig når det ikke er snakk om omgangssyken etc. Men akkurat det med oppkasten er jeg ikke nevneverdig bekymret for. Selvom det sikkert kan ha en sammenheng med noe.. Hun drikker også ganske mye til tider. (Stort sett vann). Kan lett drikke 2-3-4 glass plutselig... Det er vel ca siste halvåret (siden sommer/høst) vi begynte å legge merke til det. Så bedret det seg litt for en stund. Men nå synes vi det er mer merkbart igjen. Har tenkt på om det kan være synet. Har dere andre gode innspill? Noen som kjenner igjen beskrivelsen? Ellers er hun ei munter og sprudlene jente. Hun har stort sett mye energi og virker i form sett bortifra de periodene hun plutselig blir mer slapp.. Vi har fått legetime nå og jeg skal be de henvise til øyenlege samt ta blodprøver, for sikkerhetsskyld. Er jo redd det kan være noe alvorlig men vet ikke.. vi er litt høneforeldre begge to.. Anonymkode: 39431...a2e Få barnet til lege, i morgen. Ring legen hennes straks de åpner telefonen. Får du tatt en urinprøve i morgen tidlig så er det en fordel. Når hun drikker så pass mye og i tillegg har de symptomene hun har så tenker oppegående mennesker diabetes. Da må hun ha behandling før hun blir alvorlig syk. Anonymkode: 28536...974 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #13 Skrevet 3. januar 2018 Syklisk oppkastsyndrom? Sjekk ut Anonymkode: b8836...034
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #16 Skrevet 18. januar 2018 Ser tråden er ganske gammel... men bortsett fra hodepinen, kan det også høres ut som forstoppelse. Min datter har slitt med dette hele livet, hun har en periode nå der hun kaster opp innimellom og er kvalm nesten hele tiden, og slapp. Det er ikke alltid lett å oppdage dette, da de fint kan gå på do daglig, men likevel være forstoppet. Det er bare ikke alt som kommer ut. Anonymkode: 79b9b...e43
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #17 Skrevet 18. januar 2018 Vår seksåring har vært mye sliten, småspist, sporadisk klaging over diffust vondt i magen, vondt i hodet, labil i humøret. Hun sliter med uvi fant vi ut (uten feber, uten svie). Anonymkode: 094e9...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå