AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Har hund på for og det står i kontrakten at eier betaler for veterinærutgifter. Står ikke noe mer spesifikt. Kan jeg da kreve av eier å ta hunden på årskontroll? Eller er dette noe jeg må selv, så lenge jeg ikke mistenker skade/sykdom? Tenker også å ta årlig vaksinasjon. Anonymkode: 7f0fe...999
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Dersom det står at eier skal betale for vetrinærutgifter så skal sånne ting dekkes ja. Det skal spesifiseres dersom vetrinærutgifter kun gjelder skade feks Anonymkode: 024e6...034
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom det står at eier skal betale for vetrinærutgifter så skal sånne ting dekkes ja. Det skal spesifiseres dersom vetrinærutgifter kun gjelder skade feks Anonymkode: 024e6...034 Når jeg overtok sa han det muntlig. At ved evt skader som skjer når jeg har hunden (fall osv) så betaler jeg. Men i kontrakten står det ingenting, heldigvis.. Andre hunden eier jeg. Og jeg hadde i utgangspunktet ikke tatt i mot hund nr to om jeg også måtte dekke utgifter for den. Anonymkode: 7f0fe...999
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når jeg overtok sa han det muntlig. At ved evt skader som skjer når jeg har hunden (fall osv) så betaler jeg. Men i kontrakten står det ingenting, heldigvis.. Andre hunden eier jeg. Og jeg hadde i utgangspunktet ikke tatt i mot hund nr to om jeg også måtte dekke utgifter for den. Anonymkode: 7f0fe...999 Muntlig er like gyldig som skriftlig. Men det er rart dette ikke er avtalt skriftlig. Anonymkode: 024e6...034 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Muntlig er like gyldig som skriftlig. Men det er rart dette ikke er avtalt skriftlig. Anonymkode: 024e6...034 Fikk kontrakten underskrevet etter han sa den muntlige beskjeden. Siste avtale bør vel gjelde? Husker jeg spurte muntlig da han sa det hva han mente med skader som skjedde når jeg hadde henne. Han sa ikke så mye spesifikt da. Tenkte selv feks skader jeg er "årsaken" til, som eksempel at hunden har fått i seg giftig mat (som ikke jeg har passet på). Om hunden blir påkjørt er det jo ikke direkte min feil (ikke hans heller selvfølgelig). Anonymkode: 7f0fe...999
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 Det er forverten (deg) som skal stå for de dagligdagse utgiftene for hunden, det vil si mat, forsikring og årige kontroller og vaksiner hos veterinær. Oppdretteren betaler veterinærbesøk i forbindelse med avl (øyelysning/røntgen av hofter osv.). Anonymkode: 30cf6...16e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forverten (deg) som skal stå for de dagligdagse utgiftene for hunden, det vil si mat, forsikring og årige kontroller og vaksiner hos veterinær. Oppdretteren betaler veterinærbesøk i forbindelse med avl (øyelysning/røntgen av hofter osv.). Anonymkode: 30cf6...16e Hunden blir ikke brukt til avl. Anonymkode: 7f0fe...999
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #8 Skrevet 3. januar 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Hunden blir ikke brukt til avl. Anonymkode: 7f0fe...999 Hvorfor har du en foravtale da? Anonymkode: 30cf6...16e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå