Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg er førstegangs gravid og har termin 08 januar og lurer på om jeg kan begynne med lett trening etter 1 uke, lurer gjerne på hvor lang tid det tok før dere starta med treningen etter fødsel ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hovedregelen er 6 uker, men inn regel uten unntak. Ikke tren rette magemuskler og jogging men indre kjærnemusklatur skulle gå bra. Last ned appen mamatumy og ikke minst knipeøvelser!

Anonymkode: 6e4ac...1fa

Skrevet

Takk, men ut ifra det jeg har forstått så kan man gå gåturer ogsånt ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på turer fra første dag, men jogget først etter fem uker. 

Anonymkode: 9fc4f...530

Skrevet

En rolig gåtur er fint for kropp og sinn. Pass på å lytte til kroppen. Det mange ikke er klar over er at man kan få bekkenløsning ETTER fødsel også. Er det veldig glatt ute er det kanskje ikke langtur med vogn det beste? 

Jeg startet ikke å trene før lille var 6-7 mnd. Gikk turer og jobbet med knipeøvelser. Det var mer enn nok for meg i starten. 

AnonymBruker
Skrevet

Gåing er ikke trening, men mosjon, og ja, det bør du absolutt prøve på. 

Hvor tidlig og hva du kan trene, kommer an på grunnlaget du hadde før fødsel. Det er ikke anbefalt å trene ting som tar på bekkenmuskulaturen, som jogging og tung styrke kan gjøre, de første 6 ukene, men det kommer igjen an på grunnlag. Noen kan fint klare veldig forsiktige joggeturer, mens andre bør vente. 

Jeg trente styrke fra et par uker etter fødsel, men lyttet da veldig til kroppen, og unngikk øvelser som krevde økt buktrykk, og som tok på bekkenmusklene og de rette magemusklene direkte. 

Anonymkode: 8a9a5...72d

Skrevet

Dette må du føle og kjenne på selv😊 personlig gikk jeg daglig tur fra dagen vi kom hjem fra sykehuset, og begynte med løpeturer ca to uker etter fødsel. Hadde jeg ikke sydd så mange sting hadde jeg nok løpt enda tidligere👍 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Amiira skrev:

Takk, men ut ifra det jeg har forstått så kan man gå gåturer ogsånt ?

ja gåing er fint hvis du orker. Jogging ville jeg ventet med. Du har mye relaksin hormon i kroppen som har gjort bekkenet ditt såpass slakk at en unge kunne passere, da er det fort at du glir ut i feilstillinger og belaster kroppen feil når du jogger. 

AnonymBruker
Skrevet

Spinning er forresten skånsom kardio å begynne med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...